Участь у круглому столі, що проводився у Львівському притулку для дітей Служби у справах дітей Львівської обласної держадміністрації

08.11.2016 | 00:49

4 листопада в.о. завідувача кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Островська К.О. та доцент цієї ж кафедри Корнят В.С. мали чудову нагоду побувати на круглому столі у Львівському притулку для дітей Служби у справах дітей Львівської обласної держадміністрації, який було проведено в рамках святкування 20-ти річчя заснування закладу.

Святковий захід почався традиційною для Притулку молитвою за усіх дітей, особливо за дітей-сиріт та дітей, які опинилися у скрутних життєвих обставинах. Після чого присутні почули привітання з нагоди річниці діяльності від очільника Служби у справах дітей Львівської обласної держадміністрації п. Володимира Лиса, який наолосив на ролі Притулку для реабілітації дітей-сиріт у Львівській області, відзначив жертовну та титанічну працю фахівців цього закладу. Директор установи п.Світлана Гаврилюк подякувала усім, хто допомагав і продожує допомагати виховувати, навчати та розвивати дітей, даючи їм найважливіше – любов та тепло.

У системі роботи з дитиною у притулку передбачено залучення державних відомств і організацій, навчальних та медичних закладів, громадських організацій, на які покладено чіткі задачі в ієрархії вирішення проблем та потреб дитини. Середу станов, з якими співпрацює Притулок, є працівники Львівської обласної дитячої бібліотеки, і Львівського обласного еколого-натуралістичного центру, і члени християнських спільнот. В числі добрих друзів дітей, які виховуються у Притулку, також  студенти спеціальності «Соціальна педагогіка» факультету педагогічної освіти ЛНУ імені Івана Франка. У ході дружнього спілкування всі учасники круглого столу обговорили проблеми, які стоять сьогодні перед закладом, шляхи подальшої співпраці з метою проведення соціальної реабілітації або адаптації дітей та підготовка їх до подальшого влаштування.

Ще більше інформації тут: http://gazeta.lviv.ua/2016/11/08/dityachij-pritulok-sluzhbi-u-spravax-ditej-vidznachiv-20-richchya/

Для довідки.

З метою вирішення проблем дитячої  безпритульності та практичної реалізації завдань служб у справах дітей в Україні була створена і на сьогодні  діє  розгалужена мережа притулків для дітей, які є закладами соціального захисту дітей віком від 3 до 18 років.  Основною функцією роботи притулків законодавство визначає соціальний захист позбавлених сімейного  виховання дітей  та створення належних житлово-побутових і психолого-педагогічних умов для забезпечення нормальної життєдіяльності неповнолітніх, надання їм можливості для навчання, праці та змістовного дозвілля.

Певні орієнтири щодо цілей реабілітаційної діяльності притулків закладено у 24 статті Закону України  «Про охорону дитинства», яка зазначає, що «Безпритульні діти тимчасово розміщуються у притулках…, у яких створюються належні…умови, спрямовані на  забезпечення їх соціальної адаптації та підготовку до повернення у рідні сім»ї  або до передачі під опіку і піклування, надається правова, психологічна, медична та інша допомога таким дітям».

Психолого-педагогічна реабілітація вихованців є важливою складовою щоденної діяльності притулків, адже переважна більшість дітей,що потрапляють у ці заклади −педагогічно занедбані, певна частина має затримку чи відставання у психічному та інтелектуальному розвитку. Практика роботи з дітьми у притулках базується на підходах, які здебільшого  забезпечують організацію їх життєдіяльності з урахуванням вікових особливостей та рівня індивідуального розвитку. Ця робота також передбачає виявлення можливих відхилень у розвитку та поведінці дитини, педагогічну оцінку рівня її  психічного розвитку, знань, умінь та навичок. Так, практично всі притулки після проведення співбесід, спостережень, тестувань та інших методів індивідуальної діагностики для кожної дитини складають характеристику, в якій зазначають важливі індивідуальні риси та особливості дитини, специфіку її поведінки, рівень психічного розвитку, інтересів, здібностей та нахилів.За результатами проведеної оцінки та діагностики педагоги та психологи притулків складають індивідуальні програми реабілітаційної роботи з дитиною, враховуючи її попередню  життєву історію та динаміку особистісних змін дитини.

Відновлення або формування у дитини навичок життя у суспільстві є важливим завданням працівників притулків під час проведення соціальної реабілітації своїх вихованців, з якими вони успішно справляються. Навчити дитину самообслуговуванню, прищепити їй навички праці, що розвиває, сформувати повагу до місця, де живеш − ось лише кілька з багатьох завдань такої реабілітації.