Відбувся залік з навчальної польової практики (основи природознавства та краєзнавства)

15.06.2019 | 02:18

31 травня 2019 року завершилася двотижнева навчальна польова практика з основ природознавства та краєзнавства.

Студентки ІІ курсу спеціальності «Початкова освіта» підготували свої звіти в кількох формах: наукові доповіді, презентаційні плакати, інформаційні сайти, відеоролики, дослідницькі теки, комп’ютерні презентації, методична добірка сторітелінгу, цикл залікових уроків.

Перед пленарним засіданням студенти та викладачі мали можливість ознайомитися із презентаційними плакатами, які розташували на фліпчартах (дошках) та дослідницькими папками, які розклали на столах. Матеріали висвітлювали екологічну та просвітницьку роботу університетських установ (ботанічні сади, зоологічний музей), міських ландшафтних парків та екологічних центрів. Плакати створені в різноманітному форматі: це і постери з інфографікою та фотографіями, і власноручно підготовані листи у стилі «стінгазета». А дослідницькі папки підготовано у форматі «лепбук» та включали в себе інтерактивні звіти з виконання проектів (екологічні, дослідницькі, біологічні). Папки містили інформаційні матеріали, дидактичні ігри та приклади інтегрованих і тематичних уроків у початкових класах.

Пленарне засідання розпочали студенти, які підготували наукові доповіді, де розкрили екологічні та суспільні проблеми, які впливають на сталий розвиток територій. Доповідачі розкрили діяльність інституцій та персоналій, які допомагали вирішувати екологічні проблеми територій та конкретних ландшафтів. До уваги учасників було представлено методичну добірку із використанням технології «розповідання історій» («storytelling»). Студенти підготували опис технології та для цього створили кілька авторських екологічних історій, які можна використати під час проведення уроків на екологічну та краєзнавчу тематику, а також під час інтегрованих уроків. Добірка складається з текстів, інтегрованих уроків та методичних ігор.

У перерві між пленарними засіданнями студенти та викладачі мали можливість переглянути інші візуальні матеріали. Так, зокрема до уваги було представлено комп’ютерні презентації з екологічної тематики, інформаційні сайти про природоохоронну роботу екологічних інституцій та відеоролики про відвідані ландшафти та природні простори.Завершили пленарні засідання представлені студентами цикли залікових уроків у вигляді ігрових тестів і тематичних квестів. Студенти представили документацію, яка включала щоденники практики та власноручно зібрані гербарії.
Захист результатів польової практики завершився підсумковими виступами керівників польової практики – доцента кафедри початкової та дошкільної освіти Василенка І.Я. та асистента кафедри початкової та дошкільної освіти Бущака І.М.

Довідка.
Польова практика належить до дослідницько-практичної діяльності, а тому має велике значення у професійній підготовці студентів до роботи в початковій школі, оскільки сприяє систематизації знань природничого характеру, вдосконалює навички, формує уміння, спонукає до розвитку творчого мислення.
Студенти під час польової практики отримують наочне уявлення про природні процеси та їхні взаємозв’язки, вчаться реєструвати об’єкти, аналізувати природні явища, узагальнювати побачене і робити правильні висновки. Під час виконання самостійної роботи студенти опрацьовують літературу, удосконалюють уміння ведення спостережень та фіксації їхніх результатів у щоденнику спостережень.