Всеукраїнський науково-методичний семінар «Освітній простір школи і музею в контексті Нової української школи»

14.04.2023 | 12:59

 

6 квітня 2023 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбулося засідання Всеукраїнського науково-методичного семінару «Освітній простір школи і музею в контексті  Нової української школи», присвяченого аналізу можливостей та перспектив взаємної адаптації різноманітних освітніх та музейних програм, формуванню освітнього середовища засобами музейної педагогіки.

Організували круглий стіл Науково-навчальна лабораторія музейної педагогіки та Навчально-наукова лабораторія Нової української школи факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка у партнерстві з ВСП «Педагогічний фаховий коледж Львівського національного університету імені Івана Франка», факультетом соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (м. Умань), Комунальним позашкільним навчальним закладом «Київська Мала академія наук (МАН) учнівської молоді» (м. Київ), Педагогічним музеєм України (м. Київ), СЗШ № 50 м. Львова.

Після вітальних слів завідувачки кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Олени Квас, та в. о. директорки ВСП «Педагогічний фаховий коледж Львівського національного університету імені Івана Франка» Оксани Сурмач учасники семінару розпочали плідне обговорення запланованої проблематики. Модерував захід професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка Олексій Караманов.

В рамках обговорень учасники науково-методичного семінару порушили питання розвитку музейної педагогіки в контексті реформ НУШ (проф. Олексій Караманов, ЛНУ ім. Івана Франка), застосування міждисциплінарного та інтегрованого підходів до організації освітнього процесу (доц. Марта Проц, ЛНУ ім. Івана Франка), ролі інтегрованого навчання в організації освітнього процесу в умовах НУШ (доц. Катерина Житнухіна, УДПУ ім. П. Тичини), застосування актуальних форм і методів освітньо-пізнавальної діяльності музеїв України (Лариса Гайда, Педагогічний музей України, м. Київ), виховного потенціалу музейної педагогіки (Лариса Карчина, Комунальний позашкільний навчальний заклад «Київська Мала академія наук учнівської молоді», м. Київ), актуалізації досвіду використання музейної педагогіки у професійній діяльності майбутніх учителів образотворчого мистецтва (доц. Микола Гагарін, УДПУ ім. П. Тичини), формування ключових компетенцій учнів (згідно  з концепцією НУШ) на матеріалах експозицій музеїв Львова (Мар’яна Білан та Ольга Железник, СЗШ № 50, м. Львів), соціальної реабілітації здобувачів вищої освіти з ООП засобами музейної педагогіки (проф. Оксена Кравченко та асп. Юлія Варивода, УДПУ ім. П. Тичини), ролі і значення музейної педагогіки як складова частина системи виховання (доц. Олександра Гурин, Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).

Своєрідним підсумком обговорення актуальних питань семінару стали рефлексії студентів другого курсу факультету педагогічної освіти Ольги Тимошенко, Марії Чупило, Христини Семчишин та Юлії Марунчак, які презентували оригінальні дидактичні розробки занять у просторі музею для дітей на основі використання візуального ряду предметів у поєднанні з теорією множинного інтелекту Х. Гарднера.

Загальна спрямованість семінару та цікаві виступи учасників з поєднанням теоретичного й практичного досвіду зумовили створення комфортної атмосфери для дискусії та особистих рефлексій щодо перспектив взаємодії освітнього простору школи та музею в контексті реформ НУШ.