Науково-практичний семінар “ТВОРЧА БАГАТОВИМІРНІСТЬ ПРОСТОРУ АРТ-ТЕРАПІЇ”

24.09.2016 | 11:33

22 вересня факультетом педагогічної освіти, Педагогічним коледжем Львівського національного університету спільно з Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України та Львівським осередком ВГО «Арт-терапевтична асоціація» було проведено науково-практичний семінар «ТВОРЧА БАГАТОВИМІРНІСТЬ ПРОСТОРУ АРТ-ТЕРАПІЇ”.

(див. ПРОГРАМУ СЕМІНАРУ).

Семінар об’єднав науковців, аспірантів, студентів, а також соціальних педагогів, соціальних працівників, практичних психологів, корекційних педагогів Львова та області, Києва, Рівного, Чернівців з метою популяризації арт-терапії у сучасному освітньому просторі, обговорення можливостей застосування методів та прийомів арт-терапії у роботі соціального педагога, соціального працівника, практичного психолога, корекційного педагога з різними категоріями людей.

Учасників семінару привітали директор Педагогічного коледжу, кандидат історичних наук, доцент Сурмач О.І, президент ВГО «Арт-терапевтична асоціація», кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Вознесенська О.Л.

1 3

 

 

 

 

 

10

 

Далі відбулося пленарне засідання за такими напрямами: «Сучасні методи арт-терапії та можливості їхнього застосування в освітньому просторі»; «Арт-терапевтична робота соціального педагога, практичного психолога з дітьми та сім’ями»; «Використання корекційним педагогом арт-терапевтичних прийомів у професійній діяльності»; «Арт-терапевтична робота з переселенцями та учасниками АТО».

25 9

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У процесі обговорення означених питань прозвучали виступи. Зокрема, О. Цимбала, викладач психології Педагогічного коледжу, асистент кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Львівського національного університету імені Івана Франка, розкрила особливості використання арт-терапевтичних технік у навчальному процесі ВНЗ. З. Юзюк, кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри загального та спеціалізованого фортепіано Львівської національної музичної академії ім. М.В. Лисенка, розкрила питання підбору навчального репертуару на основі фольклору як засобу арт-терапії в педагогічному процесі уроку загального фортепіано музичних училищ і академій. Проблему профілактики емоційного вигорання у роботі педагогів озвучила у виступі Л. Галіцина, психолог будинку творчості Подільського району м. Києва, відмінник освіти України. І. Борейчук, викладач кафедри загальної психології та психодіагностики Рівненського гуманітарного університету зупинилася на питанні використання ресурсних спогадів у фототерапії. Сутність арт-терапії як одного із засобів психолого-педагогічного супроводу професійного розвитку студента-архітектора розповіла А. Доцюк, викладач спеціальних архітектурних дисциплін ДВНЗ «Чернівецький політехнічний коледж». Про застосування музикотерапії у процесі соціалізації дітей із аутизмом виступила Р. Призванська, старший викладач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка. Можливості арт-терапії у подоланні психічної травми показала О. Вознесенська, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник, президент ВГО «Арт-терапевтична асоціація», старший науковий співробітник Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.

За допомогою скайп-зв’язку учасники семінару мали можливість почути виступ Ю. Гундертайло, молодшого наукового співробітника Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, про інтергацію травматичного досвіду: погляд на практику через міжособистісну нейробіологію та «модель інстинктивної реакції на травму.

6 14

13 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

Про особливості використання арт-терапевтичних технік у роботі з пораненими бійцями АТО виступила В. Шевченко, координатор волонтерів-психологів Ірпінського військового госпіталю. Л. Мова, кандидат психологічних наук, доцент кафедри сучасної хореографії КНУКіМ, проаналізувала символічну мову танцю як відображення змістів внутрішнього світу особистості. І. Харченко, практичний психолог НВК садока-школи «Малюк» розповіла про терапевтично-діагностчину методику «Мандала «Король або королева» та особливості її застосування з дітьми.

8 7

Не менш насиченим була практична частина семінару, під час якої були проведені майстер-класи провідними арт-терапевтами України та США – «Вивільнення витіснених сильних почуттів. Робота з глиною» (О. Вознесенська), «Допомога дітям у адаптації до змін у структурі сім’ї спричинені війною та конфліктами» (Христина Хамптон, (США), «Тіло / Рух / Танець як безмежна можливість» (Л. Мова), «Фрагменти заняття з логоритміки для дітей, які заїкаються» (Л. Сав’як), «Пошук персональних символів в абстрактних зображеннях» (В. Назаревич), «Робота і стрес. Робота як ресурс, як джерело натхнення. «Моя робота. Дерево ресурсу» (Л. Галіцина), «Вікові, культурні та національні відмінності в арт-терапії» (Ракел Стефенсон, (США), «Соціографічна методика для вирішення кризових станів у роботі з переселенцями та учасниками АТО» (В. Шевченко).