Відбулась Четверта (IV) Всеукраїнська науково-практична конференція студентів, аспірантів та молодих учених «Педагогічна наука у світі реформ та викликів»

26.02.2024 | 19:42

22-23 лютого 2024 року відбулась Четверта (IV) Всеукраїнська науково-практична конференція студентів, аспірантів та молодих учених «Педагогічна наука у світі реформ та викликів». Науковий захід традиційно організувало Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених факультету педагогічної освіти «Discere Docendo».

У роботі конференції взяло участь понад 100 молодих науковців з різних куточків України. Окрім учасників з Львівського національного університету імені Івана Франка, до наукової події долучились студенти й аспіранти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, Рівненського державного гуманітарного університету, Глухівського педагогічного університету імені Олександра Довженка, Бердянського державного педагогічного університету, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Конференцію відкрив декан факультету педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Герцюк Дмитро Дмитрович, який привітав учасників з важливою подією в житті факультету педагогічної освіти та Наукового товариства «Discere Docendo». Дмитро Дмитрович відзначив роль студентської наукової молоді, а також зауважив неабияку актуальність проблематики конференції.

З вітальним словом звернулася заступниця декана з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Нос Любов Степанівна, яка наголосила на цінності наукових пошуків молодих вчених, які є рушійними силами змін в суспільстві в умовах повоєнної відбудови та побажала плідної співпраці й цікавих дискусій.

Ростислав Клімов, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Львівського університету привітав учасників конференції та подякував за організацію такої масштабної події. Ростислав наголосив на важливості розвитку науки задля підвищення якості освіти, в тому числі педагогічної, і зазначив, що саме молоді науковці є рушієм нових досліджень та нарощування нових знань.

Голова ради Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених «Discere Docendo», доцент кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи Столярик Ольга Юріївна звернулась до молодих науковців зі словами привітання та наголосила на цінності нових наукових досліджень у повоєнній відбудові держави, їх практичній важливості для вирішення актуальних проблем української освіти та розвитку соціальної сфери.

Під час пленарного засідання учасники мали змогу прослухати доповіді, у яких піднімалися актуальні питання сучасної освіти та науки в умовах війни. Зокрема, Петро Сітек, вчитель, керівник напрямку менторства та співкерівник школи щастя у Школі вільних та небайдужих, відзначений вчитель конкурсу Global Teacher Prize Ukraine (номінація «Молодий вчитель»), випускник історичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка висловив свої думки щодо ролі сучасного вчителя як агента змін в умовах нової української школи. Аспірантка II року навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Леся Гладун запропонувала ідеї щодо розвитку позитивного лідерства як SOFT SKILL старших дошкільників. Євгеній Сіменик, аспірант I року навчання Київського столичного університету імені Бориса Грінченка поділився міркуваннями щодо професійного розвитку педагогічних працівників в реформи «Нова українська школа», окреслив нові професійні ролі, виклики та шляхи реалізації основних завдань сучасної парадигми освіти.

Діана Репецька, магістрантка I року навчання Львівського національного університету імені Івана Франка у своїй доповіді зосередила увагу на соціальній реінтеграції військовослужбовців, що повернулися з полону в цивільне життя, що сьогодні, в умовах війни, є надзвичайно важливим і одним із першочергових завдань соціальної роботи. Упродовж цієї теми магістрантка I року навчання Львівського національного університету імені Івана Франка Вікторія Жеребцова зосередила свій виступ на висвітленні актуальних питань профілактики соціальної стигматизації ветеранів війни з інвалідністю. Каріна Шевчук, студентка IV курсу Львівського національного університету імені Івана Франка акцентувала науковий погляд на тему особливостей мозкової діяльності при відновленні мови і мовлення внаслідок інсульту.

Після завершення  пленарного засідання конференція продовжила роботу у секційних, які пройшли у теплій, дружній атмосфері, на високому організаційному, науково-теоретичному рівні, в дусі дискусій з поміркованою полемікою та великим зацікавленням студентської молоді. Серед актуальних та цікавих доповідей, які прозвучали на секційних засіданнях:

  • адаптація першокласників до освітнього процесу в умовах НУШ;
  • формування національної свідомості учнів;
  • педагогіка партнерства та організація співпраці з батьками як важливий компонент формули Нової української школи;
  • освітні осередки як запорука успішного навчання здобувачів початкової освіти та організація осередків діяльності у груповій кімнаті закладу дошкільної освіти;
  • особливості навчання англійської мови у початковій школі.
  • формування ключових компетентностей учнів початкової школи;
  • мета і цілі оцінювання у сучасній початковій школі;
  • кризова соціальна робота з біженцями російсько-української війни в умовах транзитних громад;
  • сутність та причини соціально-педагогічного булінгу

Щира подяка адміністрації факультету педагогічної освіти за незмінну підтримку і сприяння в організації роботи конференції.

Оргкомітет конференції