Основи викладання спеціальної педагогіки
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 32 | Array | |
10 | 24 | Array |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 32 | ||
10 | 24 |
Опис курсу
Мета курсу — ознайомити студентів із підходами держави і суспільства до організації освіти дітей, які мають суттєві недоліки психофізичного розвитку, основними поняттями корекційної педагогіки і спеціальної психології, особливостями і закономірностями розвитку різних категорій осіб з психофізичними вадами, комплексним діагностичним обстеженням дітей та комплектуванням освітніх установ для них, а також диференційованими та індивідуальними механізмами і прийомами корекційного навчання і виховання кожної із категорій дітей.
Основні завдання дисципліни:
- сформувати позитивне професійне та загальнолюдське ставлення до осіб із порушеннями психофізичного розвитку; готовність фахово здійснювати моніторинг їхнього розвитку, своєчасно виявляти відхилення та здійснювати правильний психолого-педагогічний супровід дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку;
- висвітлити науково-теоретичні основи побудови процесу навчання, виховання та корекції порушень дітей з психофізичними вадами в Україні; сформувати у студентів навички та вміння творчо застосовувати професійні знання на практиці;
- організувати самостійну роботу студентів щодо закріплення та розширення наукових знань з дисципліни за підручниками, навчальними і методичними посібниками, періодичними виданнями з фаху, іншими літературними джерелами.
Результати навчання.
Студенти мають знати:
- загальні основи дисципліни, зокрема: предмет і завдання спеціальної педагогіки і спеціальної психології; види порушень психофізичного розвитку та їх причини; комплексну диференціальну діагностику відхилень у психофізичному розвитку; освітні установи для осіб із проблемами в психофізичного розвитку та їх комплектування;
- психолого-педагогічна характеристику дітей з різними порушеннями психофізичного розвитку та особливості роботи з ними в умовах корекційної та інклюзивної освіти;
- зміст і форми роботи з родинами, які виховують дітей з вадами психофізичного розвитку.
Студенти мають вміти:
- здійснювати моніторинг розвитку дітей, що мають труднощі у навчанні, та адекватно оцінювати причини, які ці труднощі спричиняють;
- своєчасно виявляти відхилення у розвитку учнів та здійснювати правильний психолого-педагогічний супровід дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку;
- здійснювати індивідуальний та диференційований підхід до учнів з вадами психофізичного розвитку в умовах інтегрованої та інклюзивної освіти;
- формувати готовність здорових учнів до позитивної спільної взаємодії з однолітками, що потребують корекції психофізичного розвитку;
- проводити роботу з батьками щодо надання їм правильної інформації про осіб з порушеннями психофізичного розвитку.
Рекомендована література
Тема 1.
- Бородулина C. Ю. Коррекционная педагогика: психолого- педагогическая коррекция отклонений в развитии и поведении школьников /
Ю. Бородулина. — Ростов н/Д : Феникс, 2004. – 352 c. - Выготский Л. C. Собрание сочинений : в 6-ти томах / Л. C. Выготский / под ред. T. А. Власовой. — M. : Педагогика, 1983. — T. 5. Основы дефектологии. — 368 c.
- Ефимова Л. K. Почему болеет ребенок / Л. K. Ефимова. — K. : Здоров’я, 1984. – 70 c.
- Лапшин В. А. Основьі дефектологии : учеб. пособие для студ. гіед. ин-тов / В. А. Лапшин, Б. П. Пузанов. — M. : ГІросвещение, 1991. — 143c.
- Петрова В. Г. Кто они, дети c отклонениями в развитии? 2-е изд. /
В. Г. Петрова, И. В. Белякова. — M. : Флинта ; Moc- ковский социально-психологический институт, 2000. – 104 c. - Синьов В. M. Основи дефектології : навчальний посібник / В. M. Синьов, Г. M. Коберник. K. : Вища школа, 1994. 143c.
- Специальная педагогика : учебное пособие / под ред. H. M. Назаровой. — M. : Академия, 2000. — 400 c.
- Спеціальна педагогіка : понятійно-термінологічний словник / за ред. академіка В. I. Бондаря. Луганськ : Альма- матер, 2003. — 436 c.
Тема 2.
- Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», – ВВР., від 21.03.1991.
- Лапшин В.А. Основы дефектологии. / В. А. Лапшин, Б. П. Пузанов. – М.: Просвещение, 1990. – 143 с.
- Синьов В.М. Основи дефектології / В. М. Синьов, Г. М. Коберник. – К. : Вища школа, 1994. – 143 с.
- Специальная педагогіка / За ред. Н. М. Назарової. – М. : Academia, 2000. –
400 с. - Максимова Н. Ю. Основи дитячої патопсихології / Н. Ю. Максимова,
К. Л. Мімотіна, В. М. Піскун. – К. : Перун, 1996. – 128 с. - Петрова В. П. Психология умственно отсталых школьников /
В. П. Петрова, И. В. Белякова. – М. : Академия, 2002. – 240 с. - http://ostriv.in.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=4307&Itemid=-5
- http://galsite.24ua.com/books/sped7.html