Методологія та методи педагогічних досліджень. Магістратура 016 (2021/22)
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | Немає |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | професор Ферт О. Г. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 |
Опис курсу
Курс «Методологія та методи педагогічних досліджень» призначено для магістрів першого року денної та заочної форми навчання. Предметом вивчення навчальної дисципліни є: ознайомити студентів із методологією і методами педагогічних досліджень, їх взаємодією з комплексом педагогічних, гуманітарних і наукових дисциплін. Способом аналізу соціально-антропологічної проблематики в контексті найвпливовіших сучасних методологій; сформувати навички самостійної орієнтації в концепціях і поняттях сучасної соціально антропологічної науки на підставі опрацювання текстів найбільш презентативних персоналій.
Дисципліна «Методологія і методи педагогічних досліджень»
01 Освіта/Педагогіка для освітньої програми яка викладається в __1 семестрі в обсязі __4__ кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Критерії оцінювання
Шкала оцінювання: національна та ECTS
Сума балів за всі види навчальної діяльності | Оцінка ECTS | Оцінка за національною шкалою | |
для екзамену, курсового проекту (роботи), практики | для заліку | ||
90 – 100 | А | відмінно |
зараховано |
81-89 | В | добре | |
71-80 | С | ||
61-70 | D | задовільно | |
51-60 | Е | ||
35-50 | FX | незадовільно з можливістю повторного складання | не зараховано з можливістю повторного складання |
0-34 | F | незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни | не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
Знання студента оцінюються за чотирибальною системою: відмінно, добре, задовільно незадовільно.
Оцінка «відмінно»; ставиться студенту в такому випадку: дана повна правильна і ґрунтовна відповідь на поставлене теоретичне питання; наведені всі необхідні методологічні, за необхідності графічні матеріали, які розкривають суть поставленого питання; проведено ґрунтовний аналіз проблеми та зроблені висновки в напрямі її вирішення.
Оцінка «добре»; ставиться студенту в такому випадку: правильно і з достатньою повнотою викладено суть поставленого питання; приведені аргументи викладають суть поставленого питання в цілому; вирішує поставлену задачу в повному обсязі; допущено несуттєві неточності у висвітленні поставлених питань.
Оцінка «задовільно» ставиться студенту в такому випадку: за загальні знання і розуміння основного матеріалу як теоретичної, так і практичної частини завдання; у відповідях немає чіткості, логіки і послідовності викладення матеріалу; не повністю висвітлено суть питання; зокрема, не вистачає необхідних аргументів, які розкривають суть поставлених питань.
За невиконання мінімальних вимог оцінки «задовільно» студент може отримати оцінку «незадовільно»
Розподіл балів, які отримують студенти
Поточне тестування та самостійна робота (50) | Підсумковий тест (екзамен) | Сума | ||||||
Т1
4 |
Т2
4 |
Т3
4 |
Т4
4 |
Т5
8 |
Т6 МК
8 18 |
50 100 | ||
Т1, Т2, ….Т6 – теми занять
Максимальна оцінка, яку отримують студенти за теми 1-4 становить 4 бали 2 бали можна отримати за чітку і послідовну усну відповідь 2 бали за змістовну групову роботу протягом практичного заняття, або за якісно виконану письмову роботу із дотриманням усіх вимог академічної доброчесності
В темах 5 і 6 передбачена самостійна проектна робота за яку студенти можуть отримати додатково 4 бали за умов якісного і вчасного виконання такої роботи із дотриманням усіх вимог академічної доброчесності
Модульний контроль здійснюється комбіновано, 9 балів студент може отримати за письмову роботу за переліком питань, які студенти отримують на початку курсу, 9 балів за підготовку і представлення презентації на індивідуально задану тему, кожен студент отримує індивідуальне завдання та відповідний час на підготовку
Рекомендована література
1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи: курс лекцій: модульне навчання: навч. посібник. К.: ІСДО,
1993. 220 с.
2. Валеев Г. Х. Методология научной деятельности в сфере социогуманитарного знания / Г. Х. Валеев.
М.: Наука, 2005. 234 с.
3. Введение в научное исследование по педагогике учеб. пособие для студентов высших учеб. пед.
заведений / Под ред. Ю. К. Бабанского, В. И. Журавлева. М.: Просвещение, 1988. 169 с.
4. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: підручник за модульно-рейтинговою системою
навчання / С. С. Вітвицька. – 2-е вид. доп. та перероб. К.: Центр навч. літератури, 2011. – 384 с.
5. Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження : методологічні поради молодим науковцям. К. – Вінниця,
2008. 278 с.
6. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; голов. Ред. В. Г. Кремень. К.: Юрінком Інтер, 2008.
1040 с.
7. Євдокимов В. І. Педагогічний експеримент: навч. посібник для студентів пед. вузів / В. І. Євдокимов, Т.
П. Агапова та ін. Харків: ХДПУ ім. Г. Сковороди, 2001. 147 с.
8. Загвязинский В. И. Исследовательская деятельность педагога: учеб. пособие для студентов высших
учеб. пед. заведений / В. И. Загвязинский. М.: Изд. центр “Академия”, 2006. 176 с.
9. Загвязинский В. И. Методология и методы психолого-педагогического исследования: учеб. пособие для
студентов высших учеб. заведений / В. И. Загвязинский, Атаханов Р. М.: Изд. центр “Академия”, 2001.
208с.
10. Зайченко І. В. Педагогіка: підручник для студентів вищих навч. закладів. 2-е вид. К.: ” Освіта
України”, 2009. 528 с.
11. Клименюк А. В. Методология и методика педагогического исследования: учеб. пособие / А. В.
Клименюк, А. А. Калита, Э. П. Бережная. К., 1988. 98 с.
12. Краевский В. В. Методология научного исследования: пособие для студентов и аспирантов пед. вузов /
В. В. Краевский. СПб: СПбГПУ, 2001. Вып.17. 148 с.
13. Краевский В. В.Методология педагогики: новый этап: учеб. пособие для студентов 29 высших учеб.
пед. заведений / В. В. Краевский, Е. В. Бережнова. М.: Изд. Центр “Академия”, 2006. 400с.
14. Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору / В. Г. Кремень. К.: Пед.
думка, 2009. 520 с.
15. Кудіна В. В. Педагогіка вищої школи. 2-ге вид., допов. / В. В. Кудіна М. І. Соловей, Є. С. Спіцин.
К.: Ленвіт, 2007. 194 с.
16. Лутай В. С. Філософія сучасної освіти: навч. посібник / В. С. Лутай. К.: Центр “Магістр-S”, 1996.
256 с.
17. Мартиненко С. М. Організація науково-дослідницької роботи студентів з педагогічних дисциплін:
навч.-метод. посібник / С. М. Мартиненко, А. М. Москаленко. К., 2007.
18. Мартиненко С. М., Хоружа Л. Л. Загальна педагогіка: навч. посібник / С. М. Мартиненко, Л. Л.
Хоружа. К.: Вид-во МАУП, 2009. 176 с.
19. Новиков А. М. Методология образования / А. М. Новиков. М.: Эгвес, 2002. 320с.
20. Новиков А. М. Научно-экспериментальная работа в образовательном учреждении / А. М. Новиков: 2-е
изд. М.: Педагогика, 1998. 134с.
21.Пєхота О.М. Основи педагогічних досліджень: навч. посібник / О.М. Пєхота. – 2-ге вид., перероб. та
допов. – К.: Знання, 2013. – 287 с.
22. Попков В. А., Коржуев А. В. Методология педагогики: учеб. пособие для студентов высших учеб.
заведений / В. А. Попков, А. В. Коржуев. М.: Изд-во МГУ, 2007. 208 с.
23. Сидоренко В. К. Основи наукових досліджень: навч. посібник / В. К. Сидоренко, М. А. Хайруддінов,
У. А. Абдулгазіс. Сімферополь: СОНАТ, 2000. 168 с.
24.Сисоєва С.О. Методологія науково-педагогічних досліджень: Підручник/
С.О.Сисоєва,Т.Є.Кристопчук.-Рівне,Волинські обереги,2013.-360 с.
25. Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования: учеб. пособие для студентов высших
учеб. заведений / С. Д. Смирнов. 3-е изд. М.: Изд. Центр “Академия”, 2007. 400с.
26. Спіцин Є. С. Методика організації науково-дослідної роботи студентів у вищому навчальному закладі
освіти. К.: Вид. центр КНЛУ, 2003. 120 с.
27. Сухомлинська О. В. Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем / О. В.
Сухомлинські. К.: А.П.Н., 2003. 68 с.
28. Brown, Alice, and Patrick A. Danaher. 2019. “CHE Principles: Facilitating Authentic and Dialogical SemiStructured Interviews in Educational Research.” International Journal of Research & Method in Education 42 (1):
76–90. [Taylor & Francis Online], [Web of Science ®], [Google Scholar]
29. Ebbelind, Andreas. 2020. “Becoming Recognised As Mathematically Proficient – The Role Of A Primary
School Teacher Education Programme.” PhD diss., Linnaeus university. [Google Scholar]
30. Mariguddi, Anna. 2020. “Perceptions of the Informal Learning Branch of Musical Futures.” British Journal of
Music Education 38 (1): 31–42. doi:10.1017/S0265051720000303. [Crossref], [Web of Science ®], [Google
Scholar]
31. REF. 2019. Guidance on Submissions.2019/01. Research Excellence Framework. Available at:
https://www.ref.ac.uk/publications [Google Scholar]
32. Roos, Helena. 2019. “The Meaning(S) of Inclusion in Mathematics in Student Talk. Inclusion as a Topic
When Students Talk About Teaching and Learning in Mathematics.” PhD diss., Linnaeus University. [Google
Scholar]
33. Stutchbury, K., 2019. Teacher educators as agents of change? A critical realist study of a group of teacher
educators in a Kenyan university. Doctorate in Education, The Open University. Available from:
http://oro.open.ac.uk/67021/. [Google Scholar]
34.Stutchbury, K., Amos, S., and Chamberlain, L., 2019. Supporting professional development through MOOCs:
the TESSA experience. Pan Commonwealth Forum 9, Edinburgh. Available from:
http://hdl.handle.net/11599/3340 [Accessed 23 May 2019]. [Google Scholar]