Моделі та технології соціально-реабілітаційної роботи(2 семестри)
Тип: На вибір студента
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 3 | Немає |
7 | 2 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 46 | Дробіт Л. Р. | ФПЛ-31, ФПЛ-31з |
7 | Дробіт Л. Р. | ФПЛ-41, ФПЛ-41з, ФПЛ-42 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 46 | ФПЛ-31 | Сидорович О. І. |
ФПЛ-31з | Сидорович О. І. | ||
7 | 24 | ФПЛ-41 | Сидорович О. І. |
ФПЛ-41з | Сидорович О. І. | ||
ФПЛ-42 | Сидорович О. І. |
Опис курсу
Мета та завдання курсу
Мета навчальної дисципліни: «Моделі та технології соціально-реабілітаційної
роботи’’ вивчення дисципліни є: сформувати системні знання про соціальну
реабілітацію та патронаж на теоретичному та практичному рівні, що впливають
на якість та професіоналізм фахівця у роботі з клієнтом.
Завдання навчальної дисципліни: навчальної дисципліни є: вивчення
закономірностей соціально-педагогічних і медико-психологічних
компенсаторних механізмів, спрямованих на відновлення повноцінного
соціального функціонування особистості.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– нормативні вимоги до психологів-консультантів;
– нормативні вимоги до процесу психологічного консультування;
– джерела отримання інформації про клієнта;
– знати і зрозуміти систему концепцій, що стосуються соціальної та
педагогічної діяльності в інклюзивному середовищі;
– знати сучасні філософські основи педагогічної діяльності в контексті
інклюзії;
– знати і зрозуміти основні професійні вимоги для спеціального педагога, який працює у спеціальному навчальному закладі або інклюзивному класі;
– знати і вміти застосовувати різні методи в розробці соціальних
компетенцій учнів з особливими потребами.
– суть, види і специфічні моделі соціально-реабілітаційної роботи;
– етичні принципи, умови й чинники ефективного реабілітовування осіб з
особливими потребами;
– загальну суть реабілітаційних моделей та технологій і ії соціального
спрямування;
– процедурні й психотехнічні аспекти фахової роботи в даному напрямку;
– методологічні інновації основних психотерапевтичних напрямів і шкіл;
– сучасні новітні тенденції розвитку моделей і технологій
соціально-реабілітаційної роботи;
вміти:
– планувати поетапність професійної діяльності та її результативність;
– збірати інформацію про клієнта та його ситуацію;
– кваліфікувати проблему клієнта у термінах теоретичного підходу;
– вправно застосовувати набори моделей, прийомів та засобів реабілітації
– проводити психологічне моделювання;
– визначити локус проблеми і сформулювати технологічний алгоритм
відповідно до клієнта;
– аналізувати й ідентифікувати проблему клієнта;
– розробити стратегію вирішення реабілітаційно проблеми особи чи групи;
– застосовувати психотехнічні методи і прийоми відповідно до
завдань
с \оціально – відновлювальної практики.
– – формувати і застосовувти набори моделей, прийомів та засобів
реабілітації психомоторного, психоемоційного та соціального розвитку осіб з
різними розладами;
– уміння створити інклюзивне навчальне середовище та забезпечити
соціальну та педагогічну підтримку учнів з обмеженими можливостями;
– навички організації продуктивного терапевтичного виробничого навчання
учнів у загальноосвітньому класі, застосування комплексу методів, засобів та
інструментів для навчання учнів з різними розладами;
– здатність організувати спілкування з людьми різного віку та рівнем
психофізичного розвитку та членами їх сімей
– застосовувати психометричні методи в практиці
соціальної реабілітації;
– оцінити показники ефективності технологій і соціального спрямування
роботи;
– творчо підходити до вирішення навчальних і прикладних ситуацій.
Матеріали
Гусак, Н., 2011. Соціальна реабілітація в соціологічному дискурсі:
інституційний підхід. // Соціальні виміри суспільства, 3 (14), с.175–186.
Гусак, Н., 2008. Соціальна реабілітація: підходи до визначення поняття. //
Соціальна політика та соціальна робота, (1), с.103–114.
Дегтяренко, Т.М., 2013. Корекційно-реабілітаційна робота в спеціальних
дошкільних закладах для дітей з особливими потребами : навчальний
посібник. Суми : Університетська книга, 301с.
Збірник державних стандартів cоціальних послуг з реабілітації/абілітації
інвалідів, дітей-інвалідів та осіб з розумовою відсталістю, 2009. Київ: ВГО
„Коаліція захисту прав осіб з інтелектуальною недостатністю”, 47с.
Єжова, Т. Є., 2011. Соціальна реабілітація дітей з інвалідністю. Навчальний
посібник. Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 284с.
Люндквіст, Л.Б., 2007. Вступ до абілітації та реабілітації дітей з
обмеженнями життєдіяльності. Навчально-методичний посібник. Київ: Герб,
288с.