Онтогенетичні аспекти мовлення(ОПП Логопедія)
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 4 | 3 | Залік |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 4 | 32 | доцент Породько М. І. | ФПЛ-21, |
| 5 | 32 | доцент Породько М. І. | ФПЛ-31 |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 4 | 32 | ФПЛ-21 | Горінь М. Є. |
| 5 | ФПЛ-31 |
Опис курсу
Курс «Онтогенетичні аспекти мовлення» має чітку професійну спрямованість підготовки майбутніх фахівців, які зорієнтовані на роботу із дітьми дошкільного віку та дітьми молодшого шкільного віку із різноманітними, в т.ч. і важкими порушеннями мовлення та дітьми із різними нозологіями у дошкільних, загальноосвітніх, загальноосвітніх закладах з інклюзивним та інтегрованим навчанням, загальноосвітніх спеціальних закладах. Навчальна програма з дисципліни «Онтогенетичні аспекти мовлення» тісно пов’язана з вивченням особливостей розвитку дітей від народження, механізмів виникнення порушень психофізичного розвитку на різних етапах життя дитини.
Рекомендована література
| 1. Брушневська І. М. Механізми розвитку фонематичного компоненту мовленнєвої діяльності дітей за умов звичайного онтогенезу//Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. – 2016. – Вип. 70(1). – С. 84-88.
2. Вступ до спеціальності: Логопедія (Текст): навчальний посібник / І.М. Омельченко, В.В. Тарасун, Л.О. Федорович. – Кременчук: Християнська Зоря, 2011. – 416 с. 3. Гаврилова Н.С. Порушення фонетичного боку мовлення у дітей. Монографія. / Н.С. Гаврилова.- Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друк-Сервіс», 2011. – 200 с. 4. Дегтяренко, Т. В. Психофізіологія раннього онтогенезу: [підручник] / Т. В. Дегтяренко, В. Г. Ковиліна. – [Одеса : ПНПУ імені К. Д.Ушинського, 2011]. – 354 с. – dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1957 5. Кошель В.М. Сенсорне виховання дітей раннього віку: навч.-метод. посіб. для вихователів дітей дошкільного віку, студентів спеціальності «Дошкільна освіта» та батьків / В.М. Кошель – Чернігів: ФОП Баликіна О.В., 2019 – 160 с. 6. Логопедія. Підручник, друге видання, перероблене та доповнене. За ред. М.К.Шеремет. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2010. – 672 с. 22. 7. Марченко І. С. Педагогічні заходи з формування комунікативної поведінки дітей із дизартрією при ДЦП: навч.-метод. посібник / І. С. Марченко, О. Г. Тюленєва. – К.: Слово, 2013. – 96 с. 8. Сімко А.В. – Особливості розвитку психомоторної активності дітей. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 9, у 2 т./ за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова.– Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2017. 9. Сергєєнкова О. П., Столярчук О. А., Коханова О. П., Пасєка О. В. Вікова психологія. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури,2012. – 376 с. 10. Соботович Є. Ф. Психолінгвістична періодизація мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку/Теорія і практика сучасної логопедії: збірник наукових праць: вип.1. – 2004. 11. Тарасун В.В. Морфофункціональна готовність дітей з особливостями у розвитку до шкільного навчання: діагностика і формування. Монографія. – К.: Видавництво Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2008. – 294 с. 12. Тищенко В.В. Ієрархія фонематичних процесів в онтогенезі дитячого мовлення /Теорія і практика сучасної логопедії: збірник наукових праць: вип.4. – 2007. 13. Шеремет М.К., Ревуцька О.В. Логопедія (корекційна робота при дислалії): навчальний посібник. / М.К. Шеремет, О.В. Ревуцька – К. 2009. – 244 с. 14. Шеремет М. К. Фізіологічні і психологічні передумови мовленнєвого розвитку дітей у нормі і патології / Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2013. – Вип. 23. – С. 298-301. 15. Шеремет М. К., Ю. В. Коломієць, В. В. Апухтіна. Психо-мовленнєвий розвиток дітей із мовленнєвими порушеннями / Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2014. – Вип. 26. – С. 270-274. 16. Шеремет М. К., Ю. В. Коломієць. Нейропсихологічні засади формування мовлення у дітей із ТПМ / Актуальні питання корекційної освіти. – 2012. – Вип. 3. – С. 384-393. 17. Шеремет М.К., О.В. Боряк. Неврологічні основи логопедії: навч.посіб/ Суми: ФОП Цьома С.П., 2016. – 252 с. |