Онтогенетичні аспекти мовлення(ОПП Логопедія)

Тип: Нормативний

Кафедра: спеціальної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
43Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
532доцент Породько М. І.ФПЛ-31,

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
532ФПЛ-31Горінь М. Є.

Опис курсу

Курс «Онтогенетичні аспекти мовлення» має чітку професійну спрямованість підготовки майбутніх фахівців, які зорієнтовані на роботу із дітьми дошкільного віку та дітьми молодшого шкільного віку  із різноманітними, в т.ч. і важкими порушеннями мовлення  та дітьми із різними нозологіями у дошкільних, загальноосвітніх, загальноосвітніх закладах з інклюзивним та інтегрованим навчанням, загальноосвітніх спеціальних закладах. Навчальна програма з дисципліни «Онтогенетичні аспекти мовлення» тісно пов’язана з вивченням особливостей розвитку дітей від народження, механізмів виникнення порушень психофізичного розвитку на різних етапах життя дитини.

Рекомендована література

1.          Брушневська І. М. Механізми розвитку фонематичного компоненту мовленнєвої діяльності дітей за умов звичайного онтогенезу//Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. – 2016. – Вип. 70(1). – С. 84-88.

2.          Вступ до спеціальності: Логопедія (Текст): навчальний посібник / І.М. Омельченко, В.В. Тарасун, Л.О. Федорович. – Кременчук: Християнська Зоря, 2011. – 416 с.

3.          Гаврилова Н.С. Порушення фонетичного боку мовлення у дітей. Монографія. / Н.С. Гаврилова.- Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друк-Сервіс», 2011. – 200 с.

4.          Дегтяренко, Т. В. Психофізіологія раннього онтогенезу: [підручник] / Т. В. Дегтяренко, В. Г. Ковиліна. – [Одеса : ПНПУ імені К. Д.Ушинського, 2011]. – 354 с. –

dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1957

5.          Кошель В.М. Сенсорне виховання дітей раннього віку: навч.-метод. посіб. для вихователів дітей дошкільного віку, студентів спеціальності «Дошкільна освіта» та батьків / В.М. Кошель – Чернігів: ФОП Баликіна О.В., 2019 – 160 с.

6.          Логопедія. Підручник, друге видання, перероблене та доповнене. За ред. М.К.Шеремет. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2010. – 672 с. 22.

7.          Марченко І. С. Педагогічні заходи з формування комунікативної поведінки дітей із дизартрією при ДЦП: навч.-метод. посібник / І. С. Марченко, О. Г. Тюленєва. – К.: Слово, 2013. – 96 с.

8.          Сімко А.В. – Особливості розвитку психомоторної активності дітей. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 9, у 2 т./ за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова.– Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2017.

9.          Сергєєнкова О. П., Столярчук О. А., Коханова О. П., Пасєка О. В. Вікова психологія. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури,2012. – 376 с.

10.       Соботович Є. Ф. Психолінгвістична періодизація мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку/Теорія і практика сучасної логопедії: збірник  наукових праць: вип.1. – 2004.

11.       Тарасун В.В. Морфофункціональна готовність дітей з особливостями у розвитку до шкільного навчання: діагностика і формування. Монографія. – К.: Видавництво Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2008. – 294 с.

12.       Тищенко В.В. Ієрархія фонематичних процесів в онтогенезі дитячого мовлення /Теорія і практика сучасної логопедії: збірник наукових праць: вип.4. – 2007.

13.       Шеремет М.К., Ревуцька О.В. Логопедія (корекційна робота при дислалії): навчальний посібник. / М.К. Шеремет, О.В. Ревуцька – К. 2009. – 244 с.

14.       Шеремет М. К. Фізіологічні і психологічні передумови мовленнєвого розвитку дітей у нормі і патології / Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2013. – Вип. 23. – С. 298-301.

15.       Шеремет М. К., Ю. В. Коломієць, В. В. Апухтіна. Психо-мовленнєвий розвиток дітей із мовленнєвими порушеннями / Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2014. – Вип. 26. – С. 270-274.

16.       Шеремет М. К., Ю. В. Коломієць. Нейропсихологічні засади формування мовлення у дітей із ТПМ / Актуальні питання корекційної освіти. – 2012. – Вип. 3. – С. 384-393.

17.       Шеремет М.К., О.В. Боряк. Неврологічні основи логопедії: навч.посіб/ Суми: ФОП Цьома С.П., 2016. – 252 с.

Силабус:

Завантажити силабус