Організація навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням розвитку PhD

Тип: На вибір студента

Кафедра: спеціальної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
43Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
432професор Островська К. О.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
416ФПК-21професор Островська К. О.
416професор Островська К. О.

Опис курсу

Метою є засвоєння аспірантами теоретичних основ і методичних засад організації навчально-корекційного середовища у практиці фахівця спеціальної освіти, принципів структурування та візуалізації середовища, набутті належної ерудиції у питаннях не тільки педагогічної, психологічної доцільності, але й доступності та дизайну. Підготувати аспірантів для подальшого роботи за обраною спеціальністю з акцентом на критичному мисленні та практичних навичках роботи, на розвитку компетентностей, необхідних для вміння приймати рішення, кооперації та використання результатів наукових досліджень на практиці.

Завдання:

  • розширити та поглибити знання з організації навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку на основі вивчення теоретико-методологічних першоджерел; здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання і практичні проблеми, використовуючи  знання із базових основ із роботи з середовищем у процесі професійної діяльності (корекційній навчально-виховній, навчально-реабілітаційній);
  • здатність створювати команду в корекційно-педагогічному середовищі, мотивувати її членів та досягати спільних цілей у професійній діяльності;
  • сформувати у аспірантів професійні компетентності щодо організації та планування із напрямку організації навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку;
  • сприяти формуванню відповідального ставлення до ролі фахівця спеціальної освіти у питаннях структурування та візуалізації середовища;
  • розвивати прагнення  до саморозвитку, впровадження нових освітніх технологій, зокрема, в питаннях організації навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку та підвищення професійної компетентностності.

Дисципліна «Організація навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку» є вибірковою дисципліною зі спеціальності  016 Спеціальна освіта для освітньо-наукової програми «Психолого-педагогічний супровід осіб з аутизмом» підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня освіти, яка викладається в 4-му семестрі в обсязі 3 кредитів ЄКТС.

 

Набуті компетентності аспірантів:

Інтегральна компетентність

Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у сфері спеціальної та/або інклюзивної освіти, застосовувати методологію наукової діяльності та педагогічної науки, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне і практичне значення.

Загальні компетентності

ЗК-2.  Здатність генерувати нові ідеї (креативність);

 

Спеціальні (фахові) компетентності

СК-2. Здатність застосувати сучасні методології, методи та інструменти теоретичних та емпіричних досліджень у сфері спеціальної та/або інклюзивної освіти;

СК-3. Здатність проєктувати, моделювати, розробляти нові технології, методики і засоби у сфері спеціальної та/або інклюзивної освіти, зокрема в аутології;

СК-7. Здатність до розуміння і узагальнення сучасних наукових теорій і методів та вміння їх ефективно застосовувати для організації спеціальної та інклюзивної освіти дітей з аутизмом.

 

Програмні результати навчання (за освітньою програмою)

РН1. Мати передові концептуальні і методологічні знання у сфері спеціальної та інклюзивної освіти, загальний науковий кругозір, необхідні для критичного аналізу та переоцінки наявних знань і професійних практики у сфері спеціальної та/або інклюзивної освіти.

РН2 Розуміти загальні принципи, методи освітніх наук, а також загальну методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері спеціальної та/або інклюзивної освіти та у викладацькій практиці.

РН5. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.

Критерії оцінювання та розподіл балів за виконані завдання:

Робота на 8 практичних заняттях: 40 балів

Підготовка 1 індивідуального проєкту – 10 балів

екзамен 50% семестрової оцінки. Максимальна кількість балів 50

Підсумкова максимальна кількість балів 100

 

Шкала оцінювання: Університету, національна та ECTS

 

Оцінка в балах Оцінка  ECTS  

Визначення

За національною шкалою
Екзаменаційна оцінка, оцінка з диференційованого заліку  

Залік

90 – 100 А

Відмінно

Відмінно

 

 

Зараховано

81-89 В Дуже добре Добре
71-80 С Добре
61-70 D Задовільно Задовільно
51-60 Е Достатньо

 

Знання студента оцінюються за чотирибальною системою: “відмінно”, “добре”, ‘задовільно”, “незадовільно”.

Оцінка “відмінно” ставиться студенту в такому випадку:

дана повна правильна і ґрунтовна відповідь на поставлене теоретичне питання; наведені всі необхідні методологічні, за необхідності графічні матеріали, які розкривають суть поставленого питання; проведено ґрунтовний аналіз проблеми та зроблені висновки в напрямі її вирішення.

Оцінка “добре” ставиться студенту в такому випадку:

правильно і з достатньою повнотою викладено суть поставленого питання; приведені аргументи викладають суть поставленого питання в цілому; вирішує поставлену задачу в повному обсязі; допущено несуттєві неточності у висвітленні поставлених питань.

Оцінка “задовільно” ставиться студенту в такому випадку:

за  загальні  знання   і   розуміння   основного   матеріалу  як  теоретичної,  так  і практичної частини завдання;

у відповідях немає чіткості, логіки і послідовності викладення матеріалу;

не повністю висвітлено суть питання; зокрема, не вистачає необхідних аргументів, які розкривають суть поставлених питань.

 

  1. ЗАСОБИ ДІАГНОСТИКИ УСПІШНОСТІ НАВЧАННЯ
Модульний контроль Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК) Конт-рольний захід (КЗ) – залік Підсумкова оцінка

(ПК+КЗ)

Практичні (семінарські) заняття Індивідуальний проект Разом

балів

(ПК)

  Аудиторна робота Контрольна робота      
1 семестр всього, у тому числі 40 10 50 50 100

 

Оцінювання практичних занять. Студенти виконують практичні роботи. За практичну роботу студент може максимально отримати 15 балів. Студенти повинні виконати 2 практичні роботи і взяти активну участь в обговоренні хоча б однієї практичної роботи колег. Таким чином, максимально за практичні роботи упродовж семестру можна отримати 40 балів.

Зміст практичних занять:

Заняття 1: Проєкт: розроблення моделі корекційно-розвивального простору як інклюзивне середовище у конкретному навчальному закладі/групі/класі (за вибором студента або в освітніх закладах, які спіпрацюють з кафедрою за угодами

Заняття 2: Опис випадку із застосуванням структурування та візуалізації у індивідуальній програмі розвитку дитини..

 

Оцінювання індивідуального проекту. Студенту пропонується виконати індивідуальний проект, максимальна оцінка якого становить 10 балів. Це завдання не є обов’язковим і передбачає участь у груповій  інтервізії та рефлексію у вигляді есе.

 

Жодні форми академічної недоброчесності не толеруються

Рекомендована література

  1. Бех І.Д. Психологічні умови ефективності виховної дії // Рідна школа. – 1992. – N 1. – C.41-46.3.
  2. Колупаєва А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія / А.А. Колупаєва. – К.: «СаммітКнига», 2009
  3. Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / За ред. Л. М. Проколієнко. – К.: Рад. школа, 1989. – 608 с.
  4. Островська К.О.Індивідуальний маршрут дитини з розладами спектру аутизму. Навчальний посібник / К.О. Островська, І.П.Островський, Х.Я. Сайко. –2017. – Львів: Малий видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка. – 52с.
  5. Островська К. О.Засади комплексної психолого-педагогічної допомоги дітям з аутизмом : монографія / К. О. Островська. – Львів : «Тріада плюс», 2012 – 520 с.
  6. Островська К.О. Формування соціальних компетенцій у дітей з розладами спектра аутизму. Розділ колективної монографії «Психологія професійної безпеки технології конструктивного самозбереження особистості» / за ред. Ж.Вірної. – Луцьк: Вежа-Друк, 2015. – С.578-587.
  7. Островська К. О. Соціальний супровід дітей з аутизмом під час навчання: навч. посібник / К. О. Островська, Ю. В. Рибак, У. Р. Мельник, Є. В. Гук, А. Б. Заплатинська, О. Г. Ферт. – Львів : «Тріада плюс», 2009. – 186 с.
  8. Островська К. О. Психологічний супровід родин аутичних дітей : навч. посібник / К. О.Островська. – Львів : «Тріада плюс», 2009. – 86 с.
  9. Островська К.О. Підтримане проживання неповносправних осіб у громаді. Навчальне видання. – Львів, Тріада плюс, 2014. – 52 с.
  10. Островська К.О. Допомога дітям з високим рівнем аутизмуНавчальне видання. – Львів, Тріада плюс, 2015. – 76 с.
  11. Синьов В. М. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка: підручник. — Частина І. Загальні основи корекційної психопедагогіки (олігофренопедагогіки). – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – 238с.
  12. Синьов В.М. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка: підручник. — Частина 2. Навчання і виховання дітей. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2009. – 224 с.
  13. Синьова, Є. П. Тифлопсихологія. Психологічні особливості людей з глибокими порушеннями зору : підручник / Є. П. Синьова. – К. : “Знання”, 2008. – 365 с.
  14. Технології психічної інтеграції дітей з аутизмом: у 2–х т. / за ред. В. Бондаря, В. Засенка, В. Тарасун.– Т. І: Формування передумов навчально-пізнавальної діяльності у дітей з аутизмом. – К.: [б. в.], 2006. – 273 с.
  15. Шеремет М.К. Основні тенденції модернізації підготовки корекційних педагогів в умовах реформування освітньої галузі /М.К. Шеремет// науково-методичний журнал «Логопедія» №1 2011. С.3-5.
  16. Шеремет М. К Проблеми та перспективи спеціальної освіти: // 36. наук. Пр. Кам’янець-Подільського державного університету: серія соціально-педагогічна; випуск 7 / За ред. О. В. Гаврилова, В. І. Співака. – Кам’янець-Подільський: ПП Мошинський В. С, 2007. – С. 101 – 103.
  17. Шульженко Д. І. Підготовка вчителів загальноосвітніх закладів до конструювання роботи з аутичними дітьми / Д. І. Шульженко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: наук.-метод. зб. / за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – К.: Наук. світ, 2005. – Вип. 6. – С. 228–231.
  18. Bauman S., Margaret L., Thomas L. Kemper В. The Neurobiology of Autism / S. Bauman, L. Margaret, L. Thomas Kemper В. – Baltimore, Md.: Johns Hopkins University Press, 2005.
  19. Bazyma, N., Zdanevych, L., Kruty, K., Tsehelnyk, T., Popovych, O., Ivanova, V., & Cherepania, N. (2020). Formation of speech activity in older preschool children with autistic disorders formation of speech activity in older preschool children with autistic disorders. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 11(3), 107-121. https://doi.org/10.18662/brain/11.3/112
  20. Lang, J., Ochsmann, E., Kraus, T., and Lang, J. W. (2012). Psychosocial work stressors as antecedents of musculoskeletal problems: a systematic review and meta-analysis of stability-adjusted longitudinal studies. Soc. Sci. Med. 75, 1163–1174. doi: 10.1016/j.socscimed.2012.04.015
  21. Richards, Stephen B., Michael P. Brady, and Ronald L. Taylor. 2015. Cognitive and Intellectual Disabilities: Historical Perspectives, Current Practices, and Future Directions. New York: Routledge.
  22. Slayter, Elspeth M. 2020. “Foster Care Outcomes for Children with Intellectual Disability.” Intellectual and Developmental Disabilities 54(5):299–315.
  23. Theorell, T., Hammarström, A., Aronsson, G., Bendz, L. T., Grape, T., Hogstedt, C., et al. (2015). A systematic review including meta-analysis of work environment and depressive symptoms. BMC Public Health 15:738. doi: 10.1186/s12889-015-1954-4
  24. Yang, T., Shen, Y.-M., Zhu, M., Liu, Y., Deng, J., Chen, Q., et al. (2021). Effects of co-worker and supervisor support on job stress and presenteeism in an aging workforce: a structural equation modelling approach. Int. J. Environ. Res. Public Health 13:ijerph13010072. doi: 10.3390/ijerph13010072

Силабус: Силабус 2024 Островська

Завантажити силабус