Основи інклюзивної педагогіки (20/21)
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 28 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 16 | ФПШ-41 | Сухоцька І. Б. |
ФПШ-42 | Сухоцька І. Б. |
Опис курсу
Курс «Основи інклюзивної педагогіки» призначено для бакалаврів четвертого року денної та заочної форми навчання. Предметом вивчення навчальної дисципліни є: стан, тенденції, закономірності розвитку інклюзивного освітнього процесу та забезпечення педагогічної підтримки дітей з порушеннями розвитку в середовищі загальноосвітньої та спеціальної школи .
Дисципліна «Основи інклюзивної педагогіки» є основною дисципліною з спеціальності 016 Спеціальна освіта для освітньої програми «Спеціальна освіта», яка викладається в __7 семестрі в обсязі _____3_____ кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Мета навчальної дисципліни полягає в психолого-педагогічній орієнтації студентів на майбутню фахову педагогічну діяльність закладах спеціальної освіти, а також у закладах з інклюзивною формою навчання, її зміст, специфіку та важливість у сучасному суспільстві, а також розвитку професійних морально-етичних якостей, необхідних для фахового самовдосконалення та саморозвитку майбутнього спеціального педагога
Рекомендована література
Lorman (1)Базова
- Бондар В. І. Інклюзивне навчання та підготовка педагогічних кадрів для його реалізації. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та психологія. 2010. Вип. 15. С. 39‒42.
- Єфімова С. М., Колупаєва А. А., Найда Ю. М. Налагодження партнерських стосунків з родинами. Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навч.-метод. посібник / за заг. ред. Л. І. Даниленко. Київ, 2007. 128 с.
- Островська К. О. Аутизм: проблеми психологічної допомоги: навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. 110 с.
- 78. Островська К. О. Соціальна адаптація дорослих осіб з загальними розладами розвитку: навч. посібник. Львів: Тріада плюс, 2012. 576 с.
- Синьов В. М. Психолого-педагогічні проблеми дефектології та пенітенціарії. Київ: «МП Леся», 2010. 779 с.
- Синьов В. М., Шеремет М. К., Руденко Л. М., Шульженко Д. І. Освітньо-психологічна інтеграція школярів із психофізичними порушеннями в сучасних умовах України. Актуальні питання корекційної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / за ред. В. М. Синьова, О. В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2016. Вип. 7., Т. 2. – С. 323–344
- Ферт О.Г. Інклюзія дітей з порушеннями психічного розвитку. Монографія. Видавничий центр ЛНУ ім. І. Франка, Львів, 2020, 432 с.
Допоміжна
- Нова стратегія розвитку корекційної педагогіки в Україні / Н. М.
Синьов, А. Г. Шевцов // Дефектологія. – 2004. – № 2. – С. 6–10.
- Обучение детей с нарушениями интеллектуального развития
(олигофренопедагогіка) / под ред. Б.П. Пузанова. – 2-е изд. стереот. – М. :
Академия, 2006. – 250 с.
- П’ятакова Г. Модель допомоги дитині з ГРДУ в сім’ї та школі / Галина
П’ятакова, Ольга Ферт // Rozwój polskiej i ukraińskiej teorii i praktyki
pedagogicznej na przestrzeni XIX–XXI wieku. Т. 3. Dziecko w teorii i praktyce
pedagogicznej. Розвиток польської та української освіти і педагогічної думки
(XIX-XX ст.). Т.3. Дитина в педагогічній теорії і практиці. Publikacja
sfinansowana przez Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Oficyna
Wydawnicza ATUT / red. Anna Haratyk, Iryna Myshchyshyn. – Wrocław :
Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2014. – S. 171–182.
- Пальчевський С. С. Педагогіка / С. С. Пальчевський. – К. : Каравела,
- – 496 с.
- Пилиповский В.Я. Современная западная педагогика: Социалреконструктивистское направление / В.Я. Пилиповский // Педагогика. – 1995.
– № 5. – С. 93–97.
- Про загальну середню освіту : Закон України // Відомості Верховної
Ради. – 1999. – №28. – С.230–235.
- Про затвердження Державного стандарту базової і повної середньої
освіти : постанова Кабінету міністрів України від 23 листопада 2011 р. №
- [Електронний ресурс] // Сайт Верховної Ради України. – Режим
доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF
- Про затвердження плану дій щодо запровадження інклюзивного
навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки: Наказ
МОН № 855 від 11.09.09р. [Електронний ресурс]// Сайт Міністерства освіти і
науки – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/4828/
- Про громадські об’єднання: закон України // Відомості Верховної Ради
України – К., 2013 – № 1. – Ст.1.
- Конституційний закон Канади 1982 року. Канадська Хартія прав і
свобод [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://pdp.org.ua/legislation/bills-foreign/279-49-l4
Матеріали
Посібник інвалідність і суспільствоПосібник інвалідність і суспільство