Психологічне забезпечення дозвілля осіб з порушеннями розвитку
Тип: На вибір ВУЗу
Кафедра: спеціальної освіти
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
8 | доцент Семенів Н. М. | ФПЛ-41, ФПЛ-42, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
8 | 30 | ФПЛ-41 | доцент Семенів Н. М. |
ФПЛ-42 | доцент Семенів Н. М. |
Опис курсу
Дисципліна «Психологічне забезпечення дозвілля осіб з порушеннями розвитку» є вибірковою дисципліною зі спеціальності 01 Освіта/Педагогіка, 016 Спеціальна освіта для освітньої програми, яка викладається у VІІI семестрах в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Курс «Психологічне забезпечення дозвілля осіб з порушеннями розвитку» призначено для бакалаврів четвертого року денної форми навчання. У межах вивчення цього курсу формується професійна конфліктологічна компетентність, слухачі набувають достатній рівень дозвіллєвої культури для конструктивної соціальної та професійної взаємодії з особами з порушеннями розвитку, зокрема у контексті соціальної діяльності у соціальних та професійних практиках.
Мета дисципліни – ознайомити студентів з психологічними засадами дозвілля осіб з порушеннями розвитку та його організації, понятійним апаратом культурно-дозвіллєвої діяльності, її основними елементами соціалізацію вільного часу та особливості культурно-дозвіллєвого середовища, відображення особливості національної психології у дозвіллєвій діяльності осіб з порушеннями розвитку.
Завдання дисципліни:
- вивчити понятійний апарат дозвіллєвої діяльності, її основні елементи;
- з’ясувати соціально-історичні особливості розвитку сучасної системи культурно-дозвіллєвої діяльності;
- проаналізуватаи соціалізацію вільного часу та особливості культурно-дозвіллєвого середовища, а також особливості національної психології у дозвіллєвій діяльності;
- вивчити механізм регулювання сприйняттям особами з порушеннями розвитку різноманітних програм у сучасних соціальних закладах.
Рекомендована література
- Безпалько О.В., Годлевська А.І., Ірза Г.О., Капська А.Й., Карпенко О.Г. Молодь і дозвілля: теорія, методика і практика роботи з підлітками та молоддю за місцем проживання / Український науково-дослідний інститут проблем молоді. – Київ: А.Л.Д., 1996. – 208 с
- Бойчелюк В.Й., Бойчелюк В.В. Дозвіллєзнавство.Навчальний посібник. – К., 2006.- 208 с.
- Донченко Н.П. Мистецтво гри:/Теорія і практика ігрової діяльності в умовах дозвілля: Навч. посібник.-К.: ДАКККіМ, 1999. – 176с.
- Ковальчук Т. І. Організація роботи у сфері дозвілля: інформаційна складова: монографія. Чернігів : Видавець Лозовий В. – 2013. – 536 с.
- Піча В. М. Садова Р. М. Соціологія вільного часу // Соціологія культури: Навч. посібник / За ред. Семашка О. М., Пічі В. М. – К.: Каравела, Львів: Новий світ, 2002. – С.135-172.
- Піча В.М. Вільний час: тенденції і проблеми розвитку. – К., 1992. – 106 с.
- Сидор І. П. Теоретико-методичні засади професійної підготовки менеджерів дозвілля (Велика Британія) [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Nvuu/Ped/2011_21/sudor. pdf – Загол. з екрану.
- Цимбалюк Н., Яковенко Ю. Еволюція дозвілля в контексті соціологічних категорій // Психологія і суспільство. – 2004. – №2. – С. 118- 124.
- Щерба Г.І., Яремкевич Р.В. Організація дозвілля відпочинку як складова молодіжної політики в Україні // Молодіжна політика: проблеми і перспективи [зб мат. ІV Міжнар. наук-практ. конф. 10–11 травня 2007 р.]. – Дрогобич, 2007. – С. 40–45.
- Яременко, Н.В. Дозвіллєзнавство: навчальний посібник. – Фастів: Поліфаст. – 2007. – 480 с.