Сімейні форми влаштування дітей
Тип: На вибір студента
Кафедра: соціальної педагогіки та соціальної роботи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 32 | Бордіян Я. І. | ФПС-31 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 64 | ФПС-31 | Бордіян Я. І. |
Опис курсу
Курс «Сімейні форми влаштування дітей» призначено для студентів четвертого курсу спеціальності 231 «Соціальна робота» денної форми навчання.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є: допомогти слухачам глибоко оволодіти знаннями щодо сімейних форм влаштування дітей; вивчення особливостей державної політики в сфері влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, визначення проблем та пошук напрями їх вирішення; вивчити альтернативні форми виховання дітей-сиріт як ефективний механізм боротьби з сирітством.
Мета курсу: формування системи знань про сімейні форми влаштування дітей; розглянути особливості виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в державних закладах опіки, формування знань про пріоритетні напрямки влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що допоможе зменшити посиротіння дітей, які перебувають в інституційних закладах , формування вміння застосовувати здобуті знання у практичній діяльності.
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів соціальної роботи і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності (ЗК): ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК14. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК15. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Фахові компетентності спеціальності (ФК): ФК9. Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів. ФК10. Здатність розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення. ФК22. Здатність налагоджувати співпрацю закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні особистості, сприяти її адаптації до умов соціального середовища. Програмні результати навчання (ПРН): ПРН8. Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях. ПРН15. Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки. |
Рекомендована література
- Бордіян, Я. І. (2013). Прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу як альтернативна форма влаштування дітей: державно-управлінський аспект. Ефективність державного управління, (30), 255-261.
- Звєрєва, І. Д., Безпалько, О. В., Гулевська-Черниш, А. В., Басюк, Т. П., Алєксєєнко, Т. Ф., Бех, І. Д., Юрків, Я. І. (2012). Енциклопедія для фахівців соціальної сфери..
- Звєрєва, І. Д., Кияниця, З. П., Кузьмінський, В. О., & Петрочко, Ж. В. (2010). Оцінка потреб дитини та її сім’ї: від теорії до практики: Навч. посіб.: У 2-х част. К.:«Кожній дитині.
- Пєтушкова, Л. (2021). ОСОБЛИВОСТІ РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПАТРОНАТНИХ ВИХОВАТЕЛІВ. Соціальна робота та соціальна освіта, (2 (7)). Режим доступу: http://srso.udpu.edu.ua/article/view/244089
- Соціальна робота в Україні: Навч. посіб. / І. Д. Зверева, О. В. Безпалько, С Я . Харченко та ін.; За заг. ред.: І. Д. Звєрєвої, Г. М. Лактіонової. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 256 с.
- Субашкевич І. Р. Формування ціннісно-смислової сфери студентів педагогічних спеціальностей медіапсихологічними технологіями : [практ. посіб.] / Ірина Романівна Субашкевич. – Львів : Растр-7, 2016. – 59 с.
- Шевчук, П. І. (2003). Соціальна політика. Львів: Світ, 400.
Допоміжна
- Кривачук, Л. Ф. (2011). Сімейні форми влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Теорія та практика державного управління, (3), 197-203.
- Кройтор, В. А. (2018). Форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
- Черновалюк, Ю. Ю. (2011). Удосконалення форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Університетські наукові записки, (2), 126-129.
- Яніцька, І. А., & Яницкая, И. А. (2015). Опіка та піклування як форма влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Найдьонов М. І. Формування системи рефлексивного управління в організаціях. – К.: Міленіум, 2008.
Інтернет-ресурси