Спецметодика початкового навчання мови
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Опис курсу
Мета: зважаючи на те, що в умовах розвитку сучасної освіти особливого значення набуває проблема підготовки високваліфікованого вчителя-логопеда, дефектолога, вихователя, керівника навчального закладу, який досконало володіє мовленням, то курс спец методика початкового навчання мови полягає в формуванні у студентів знань з спецметодики навчання української мови та розвитку зв’язного мовлення; оволодіння методами та прийомами корекції мовлення дітей з порушеннями мовлення.
Завдання курсу:
- Ознайомити дітей з основами граматики та орфографії, навчити свідомо читати, граматично писати, надати початкові уявлення про літературу;
- Подолати недоліки мовленнєвого розвитку дітей, надати їм практичну мовленнєву підготовку;
- Ознайомити студентів із методологічними засадами навчання мовлення;
- Вироблення навичок аналізу монологічного і діалогічного мовлення;
- Формування у дітей мовленнєвої компетенції, що охоплює систему мовленнєвих умінь (вести діалог, творити усні й писемні монологічні та діалогічні висловлювання різних видів, типів і жанрів);
- Розвивати та збагачувати уявлення дітей про навколишній світ, підвищувати рівень їх загального розвитку.
В результаті вивчення курсу студент повинен знати:
- Теоретичні основи спецметодики початкового навчання рідної мови (методики формування вимови, навчання грамоти, читання, граматики, орфографії, зв’язного мовлення), технологію їх впровадження у навчальний процес;
- Діагностичні методики вивчення стану мовленнєвого розвитку, а також знань, умінь та навичок з рідної мови;
- Базові поняття і стратегії навчання української мови;
- Сутність і структурні елементи монологічного й діалогічного мовлення.
Студент повинен уміти:
- Правильно структурувати та організовувати процес навчання мови у спеціальному закладі для дітей з порушеннями мовлення;
- Проводити різні типи уроків з рідної мови, індивідуальні та групові заняття;
- Діагностувати стан навчальних досягнень дітей з предмету «Рідна мова».
- Створювати власні розповідні тексти у відповідності до засад теорії розвитку мовлення.