Організація діяльності центрів денного перебування дітей із псиxофізичними порушеннями (спеціальність «016 Спеціальна освіта»)
Тип: На вибір студента
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3 | Немає |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 12 | професор Островський І. П. | ФПЛМ-11 |
Опис курсу
Метою вивчення вибіркової дисципліни «Організація діяльності центрів денного перебування дітей із псиxофізичними порушеннями» є ознайомлення студентів із основними видами центрів денного перебування для осіб з порушеннями психофізичного розвитку та організацією соціального супроводу таких осіб.
Дисципліна «Організація діяльності центрів денного перебування дітей із псиxофізичними порушеннями» є вибірковою дисципліною зі спеціальності «016 Спеціальна освіта» для освітньої програми «Логопедія» для здобувачів другого (магістерського) рівня освіти, яка викладається в 2 семестрі в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS)
Набуті компетентності за результатом вивчення курсу:
Фахові компетентності:
СК-4. Здатність ефективно взаємодіяти з батьками, колегами, іншими фахівцями у процесі психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами на засадах партнерства.
СК-9. Здатність до організації безпечного і здоров’язбережувального освітнього середовища, у тому числі інклюзивного освітнього середовища.
Програмні результати навчання (за освітньою програмою)
РН 6. Встановлювати ефективну взаємодію з батьками, колегами, фахівцями, різними соціальними інституціями з метою забезпечення якості спеціальної та інклюзивної освіти на засадах партнерства.
РН 13. Розробляти та реалізовувати заходи зі створення безпечного і здоров’язбережувального освітнього середовища, забезпечувати його якість та ефективність освітнього процесу з урахуванням особливих освітніх потреб, можливостей та здібностей дітей.
Критерії оцінювання та розподіл балів за виконані завдання:
Робота на 8 практичних заняттях: 40 балів
Підготовка 1 індивідуального проєкту – 10 балів
залік 50% семестрової оцінки. Максимальна кількість балів 50
Підсумкова максимальна кількість балів 100
Шкала оцінювання: Університету, національна та ECTS
Оцінка в балах | Оцінка ECTS |
Визначення |
За національною шкалою | |
Екзаменаційна оцінка, оцінка з диференційованого заліку |
Залік |
|||
90 – 100 | А |
Відмінно |
Відмінно |
Зараховано |
81-89 | В | Дуже добре | Добре | |
71-80 | С | Добре | ||
61-70 | D | Задовільно | Задовільно | |
51-60 | Е | Достатньо |
Знання студента оцінюються за чотирибальною системою: “відмінно”, “добре”, ‘задовільно”, “незадовільно”.
Оцінка “відмінно” ставиться студенту в такому випадку:
дана повна правильна і ґрунтовна відповідь на поставлене теоретичне питання; наведені всі необхідні методологічні, за необхідності графічні матеріали, які розкривають суть поставленого питання; проведено ґрунтовний аналіз проблеми та зроблені висновки в напрямі її вирішення.
Оцінка “добре” ставиться студенту в такому випадку:
правильно і з достатньою повнотою викладено суть поставленого питання; приведені аргументи викладають суть поставленого питання в цілому; вирішує поставлену задачу в повному обсязі; допущено несуттєві неточності у висвітленні поставлених питань.
Оцінка “задовільно” ставиться студенту в такому випадку:
за загальні знання і розуміння основного матеріалу як теоретичної, так і практичної частини завдання;
у відповідях немає чіткості, логіки і послідовності викладення матеріалу;
не повністю висвітлено суть питання; зокрема, не вистачає необхідних аргументів, які розкривають суть поставлених питань.
- ЗАСОБИ ДІАГНОСТИКИ УСПІШНОСТІ НАВЧАННЯ
Модульний контроль | Максимальна оцінка в балах | |||||
Поточний контроль (ПК) | Конт-рольний захід (КЗ) – залік | Підсумкова оцінка
(ПК+КЗ) |
||||
Практичні (семінарські) заняття | Індивідуальний проект | Разом
балів (ПК) |
||||
Аудиторна робота | Контрольна робота | |||||
1 семестр всього, у тому числі | 40 | – | 10 | 50 | 50 | 100 |
Оцінювання практичних занять. Студенти можуть отримати за активну участь у практичних заняттях упродовж семестру 40 балів.
Оцінювання індивідуального проекту. Студенту пропонується виконати індивідуальний проект, максимальна оцінка якого становить 10 балів.
Жодні форми академічної недоброчесності не толеруються
Рекомендована література
Базова
- Островська К.О. Формування соціальних компетенцій у дітей з розладами спектра аутизму. Розділ колективної монографії «Психологія професійної безпеки технології конструктивного самозбереження особистості» / за ред. Ж.Вірної. – Луцьк: Вежа-Друк, 2015. – С.578-587. https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/09/monografiya_luck_2015.pdf
- Островська К. О. Соціальна адаптація дорослих осіб з загальними розладами розвитку : навч. посібник / К. О. Островська. – Львів : «Тріада плюс», 2012. – 576 с. 3. https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/09/Kn_Zbir.pdf
- Островська К. О. Островська К.О. Підтримане проживання неповносправних осіб у громаді. Навчальне видання/ К. О. Островська, І. П.Островський. – Львів, Тріада плюс, 2016. – 108.
- Соціально-психологічна адаптація дітей з особливими освітніми потребами до навчання в школі: навч. посібник /Холодій О.М., Черкаси, 2014.– 125 c.
Додаткова:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z2057-13
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1181-17 https://www.msp.gov.ua/projects/470/ https://stud.com.ua/74354/sotsiologiya/agenti_instituti_sotsializatsiyil
file:///D:/2020/ooop_2015_9_21.pdf http://osvita.ua/vnz/reports/sociology/12652/
Островська Катерина. Створення центрів супроводу дітей з аутизмом у Карпатському регіоні/ Катерина Островська, Ігор Островський, Лілія Дробіт // Гірська школа Українських Карпат. – 2017. – №16. – С.66-70.