Основи інформаційної грамотності в учнів початкових класів
Тип: Нормативний
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | 3 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 32 | доцент Лущинська О. В. |
Опис курсу
У результаті вивчення курсу здобувач вищої освіти має набути загальні компетентності: – здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. (ЗК-1) – здатність планувати та управляти часом. (ЗК- 2) – здатність спілкуватися рідною мовою як усно, так письмово. (ЗК- 4) – базові знання основ філософії, психології, педагогіки, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей, знання вітчизняної історії, економіки й права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності. (ЗК- 8) – здатність до використання інформаційно-комунікаційних технологій і засобів. (ЗК-10) – Бакалаври спеціальності 013 «Початкова освіта» повинні мати сформовані фахові компетентності: – технологічна (здатність втілювати поставлену мету за відомими алгоритмами, тобто фахівець виступає як структурний елемент (ланка) певної технології). (ФК- 2) – прогностична (здатність на основі аналізу визначити напрямок своєї діяльності, її конкретні цілі й завдання на кожному етапі навчально-виховної роботи, передбачити кінцевий результат). (ФК- 4) – проектувальна (здатність і готовність здійснювати цілеспрямовану послідовність дій щодо синтезу систем або окремих її складових, розробку документації, яка необхідна для втілення та використання об’єктів і процесів; вміння проектувати, конструювати і моделювати педагогічні ситуації). (ФК- 6) – інформаційна (здатність будувати систему інформаційних ресурсів з предметів, необхідну для формування засад освітньої діяльності. Уміння на основі отриманої інформації формувати комплексні аналітичні висновки, здатність інтерпретувати, систематизувати, критично оцінювати і використовувати отриману інформацію в контексті освітнього завдання або проблем, що вирішуються. (ФК- 10) – здатність до використання інноваційних методик та інформаційно-комунікаційних технологій у системі початкової освіти. (ФК-12) На завершення курсу студенти мають здобути такі програмні результати навчання: – 2) грамотно висловлюватися в усній та писемній формі, використовувати мову професійного спілкування, пояснювати й характеризувати факти і явища довколишньої дійсності державною мовою (ПРН-2); – 5) розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях (ПРН -5); – 6) критично аналізувати й оцінювати чинну освітню політику країни, соціально -політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях (ПРН -6); – 8) практикувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин (ПРН -8); – 11) організовувати проектувальний процес під час фахової діяльності в початковій школі. (ПРН -11); – 16) конструювати процес та результат роботи в початкових класах в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки (ПРН -16); – 19) використовувати інноваційно -комунікаційні технології у системі початкової освіти (ПРН -19). |
Рекомендована література
Основна література:
Додаткова література: 1. Антонова О.П. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: використання інформаційно-комунікаційних технологій у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти.- Режим доступу до документа: Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: використання інформаційно-комунікаційних технологій у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти» (авт. Антонова О. П.) (imzo.gov.ua) 2. Гущина Н.І. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: використання інформаційно-комунікаційних технологій у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти.- Режим доступу до документа: (imzo.gov.ua) 3. Драми довкола реклами. Як реклами потрапляє в наші голови / Еріка Файві; переклад з англ. Ірина Шувалова, Мар’яна Шувалова – Львів : Видавництво Старого Лева, 2022. – 72 с. 4. Доценко С. О., Ворожбіт-Горбатюк В. В., Собченко Т. М. Навчально-методичний посібник «Онлайн-безпека учасників освітнього процесу в умовах дистанційного і змішаного навчання».- Режим доступу: lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/navchalno-metodychny-posibnyky/dlya-pedpraytsivnykiv/NMP_Onlain-bezpeka v umovakh dystantsiinoho i zmishanoho navchannia (Dotsenko S, Vorozhbit V, Sobchenko T).pdf 5. Лущинська О.В. Формування інформаційно-комунікаційної культури майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки: монографія / За наук. ред. канд. пед. наук, доц. Л.О. Ковальчук. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022. 340 с 6. Трипольська О. О., Блізнякова О. А., Вовк О. В., Єрмоленко С. В., Лебідь О. Г., Обуховська О. І., Овчаренко І. М. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: організація дистанційного і змішаного навчання у початковій школі».- Режим доступу: NMP_NUSH_Nova Ukrainska Shkola Organizaciya distanciynogo i zmishanogo navchanna u pochatkoviy shkoli (Trypolska ta inshi).pdf (imzo.gov.ua) Інформаційні ресурси: · Цифрові інструменти (padlet.com) · Program_mediaorostir_2017.pdf (aup.com.ua) · 2017_Pochatkova_school.pdf (aup.com.ua)
|
Матеріали
· Інформаційна безпека (prometheus.org.ua)
· Цифровий маркетинг (prometheus.org.ua)
· EdEra – online education studio | Учителі в курсі (ed-era.com)