Професійна орієнтація та методика профорієнтаційної роботи (231 Соціальна робота)
Тип: На вибір студента
Кафедра: social pedagogy and social work
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 32 | доцент Корнят В. С. | ФПС-31 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 64 | ФПС-31 | Перга А. А. |
Опис курсу
Предметом вивчення навчальної дисципліни є особливості організації та проведення професійної орієнтації дітей та молоді в умовах загальноосвітніх закладах різних типів і рівнів, а також у інших соціальних установах.
Міждисциплінарні звʼязки: методи соціально-виховної роботи, основи сценарної роботи соціального педагога, технології соціально-педагогічної роботи, соціально-педагогічна робота в закладах освіти, соціально-педагогічне консультування..
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
Змістовий модуль 1. Професійна орієнтація особистості: мета, завдання і шляхи вирішення.
Змістовий модуль 2. Основні форми та методи профорієнтаційної роботи.
Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни є: ознайомити студентів з теоретичними засадами профорієнтаційної роботи, її основними закономірностями та особливостями, структурою, формами та методами здійснення.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- ознайомити студентів зі структурою, закономірностями та особливостями профорієнтаційної роботи в державі;
- вивчити нормативно-правові основи здійснення профорієнтаційних заходів;
- показати місце профорієнтаційної роботи у структурі професійної діяльності соціального педагога;
- навчити використовувати методи профорієнтаційної роботи в залежності від напрямів та завдань.
Очікувані результати навчання:
Загальні компетентності:
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК10. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК11. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
Фахові компетентності:
ФК1. Знання і розуміння сутності, значення і видів соціальної роботи та основних її напрямів (психологічного, соціально-педагогічного, юридичного, економічного, медичного).
ФК9. Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів.
ФК10. Здатність розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення.
ФК11. Здатність до надання допомоги та підтримки клієнтам із врахуванням їх індивідуальних потреб, вікових відмінностей, гендерних, етнічних та інших особливостей.
ФК21. Здатність здійснювати соціально-педагогічну діяльність у закладах освіти різного типу на засадах партнерської взаємодії, створювати умови для гармонійного розвитку особистості, її здібностей, організації її дозвілля.
ФК22. Здатність налагоджувати співпрацю закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні особистості, сприяти її адаптації до умов соціального середовища.
Рекомендована література
Базова література
- Гладкова В.М. Профорієнтація : навчальний посібник / В.М. Гладкова. – Львів : Новий світ, 2007. – 156 с.
- Довідник професій / Упор. Д.О. Закатнов, Н.В. Жемера, М.П. Тименко. – К., 1999.
- Концепція державної системи профорійної орієнтації населення: Постанова Кабінету Міністрів України. 27 січня 1994 р., №45.
- Мельник О.В. Профорієнтаційна робота зі школярами в умовах профільного навчання : науково-методичний посібник для вчителів / О.В. Мельник, І.Л. Уличний ; за ред.. О.В. Мельника ; Академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. – Київ : Педагогічна думка, 2008. – 126 с.
- Основи профорієнтації. Навч.-метод. посіб. для студентів психолого-педагогічних спеціальностей університету. – Львів: ЛДУ. – 1999.
- Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається. Затверджено Міністерством юстиції України 3 липня 1996 р., № 198/734.
- Янцур М.С. Професійна орієнтація і методика профорієнтаційної роботи. Курс лекцій. Навчальний посібник. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2012. – 464 с.
Допоміжна література
- Актуальні проблеми професійної орієнтації та професійного навчання населення у контексті подолання кризи ринку праці : матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (1 грудня 2015 року, м. Київ) [укладачі : Л.М. Карпенко та ін] ; Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України. – Київ : ІПК ДСЗУ, 2015. – 355 с.
- Докукіна О.М. Педагогічна підготовка батьків до професійного самовизначення дітей старшого шкільного віку : методичні рекомендації / О.М. Докукіна, Т.В. Кравченко, К.М. Павицька ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – 51 с.
- Повалій Л.В. Професійне самовизначення старшокласників : методичні рекомендації / Л.В. Повалій, І.М. Мачуська ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – 51 с.
- Професійнаорієнтація : підручник / [Є.В. Єгорова … [та ін.] ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – 239 с.
- Психодіагностичне забезпечення профорієнтації в системі педагогічної освіти : посібник / [Є.В. Єгорова … [та ін.] ; за редакцією О.М. Ігнатович] ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – 227 с.
- Психологія профорієнтації у системі педагогічної освіти : монографія / [Є.В. Єгорова … [та ін.] ; за редакцією О.М. Ігнатович] ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – 247 с.
- Синявський В.В. Професіограми і психограми професій педагогічного спрямування : методичний посібник / [В.В. Синявський] ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – 83 с.
- Тодорова М.М. Основи управління профорієнтаційною роботою в загальноосвітніх навчальних закладах : навчальний посібник / М.М. Тодорова, Н.В. Філатова ; Міністерство освіти і науки України, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського. – Одеса : Фенікс, 2014. – 246 с.
Інтернет–ресурси
- www. ebooktime.net.book/
- psyh.kiev.ua/
- nbuv.gov.ua
- rada.gov.ua
Матеріали
Діагностичний питальник “Людина – машина”