Педагогіка (філологічний ф-т, І потік)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 16 | доцент Заячківська Н. М. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 16 | доцент Заячківська Н. М. |
Опис курсу
Дисципліна викладається для студентів філологічного факультету спеціальності 6.020303 філологія – українська мова та література
Метою викладання навчальної дисципліни “Педагогіка” є формування у студентів знань, умінь організації процесів навчання й виховання як педагогічної взаємодії з учнями, особистісного ставлення до педагогічної діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Педагогіка” є:
- оволодіння студентами знаннями теоретичних основ педагогічного процесу; сучасного освітнього простору; основних дидактичних систем; методів, засобів та форм організації навчання; філософських основ сучасного українського виховання;
- формування адекватного розуміння процесів навчання та виховання як педагогічної взаємодії суб’єктів обопільної діяльності;
- застосування набутих теоретичних знань у конкретних видах практичної діяльності під час проходження педагогічної практики.
Рекомендована література
Основна
- Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки. Дрогобич, 2003.
- Волкова Н.П. Педагогіка. К., 2007.
- Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. К., 1996.
- Державна національна програма “Освіта” (“Україна ХХІ ст.”). К., 1994.
- Дубасенюк О. Практикум з педагогіки. К., 2004.
- Зайченко І.В. Педагогіка: Навч. пос. – Чернігів, 2003.
- Закон України “Про освіту”. К., 2002.
- Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання: Навч. посіб. К., 2005.
- Ковальчук Л.О. Основи педагогічної майстерності. Львів, 2008.
- Ковальчук Л.О. Практикум з педагогіки: Навч. посібник. Львів,
- Ковальчук Орися, Когут Світлана Основи психології та педагогіки: навч. посібник / за заг. ред. Л. Ковальчук. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009.
- Кузьмінський О., Омеляненко В. Педагогіка: Підручник. К., 2003.
- Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. К., 2007.
- Педагогіка. Хрестоматія / Уклад.: А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляненко. – К., 2003.
- Підласий І. П. Як підготувати ефективний урок. – К., 1995.
- Теоретичні основи педагогіки / За ред. проф. О. Вишневського. Дрогобич, 2001.
- Фіцула М. Педагогіка. К., 2002.
- Ягупов В. В. Педагогіка: Навч.посібник. К., 2002.
Допоміжна
- Абрамян В.Ц. Театральна педагогіка. К., 1996.
- Амонашвілі Шалва. Педагогічні притчі: виховання серцем. Харків, 2017.
- Бойко А.М., Бардінова В.Д., Гриньова М.В., та ін. Персоналії в історії національної педагогіки. 22 видатних українських педагоги: Підручник / За заг. ред. А.М.Бойка. К., 2004.
- Ващенко Г. Вибрані педагогічні твори. Львів, 1977.
- Ващенко Г. Виховний ідеал. Полтава, 1993.
- Ващенко Г. Загальні методи навчання: Підручник для педагогів. К., 1997.
- Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія. К., 1995.
- Герцюк Д.Д. Навчально-методичні матеріали до вивчення спецкурсу “Історя школи та освіти в Україні”. Львів, 1999.
- Зайченко І.В. Історія педагогіки. У двох книгах. К., 2010.
- Закон України “Про загальну середню освіту” (від 13.05.99) // Законодавство України про загальну середню освіту: Бюлетень законодавства і юридичної політики України. 1999. № 9.
- Заячківська Н. Навчально-методичні матеріали “Зміст освіти в середній загальноосвітній школі” для студентів педагогічних спеціальностей. Львів, 2001.
- Заячківська Н. Педагогіка: збірник тестів: навч.-метод. посіб. Львів, 2011.
- Конвенція ООН про права дитини. К., 1997.
- Касьяненко М.Д. Педагогіка співробітництва. К., 1993.
- Ковальчук Л.О., Ковальчук О.Б. Система освіти зарубіжних країн: Навч. посібник. Львів,
- Концепція національного виховання // Рідна школа. 1995. № 6. С. 18–25.
- Корсак К.В. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів. К., 1997.
- Костюк Г. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. К., 1989.
- Кошманова Т.С. Методичні вказівки до вивчення теми “Концептуальні моделі розвитку особистості школяра” для студентів педагогічних відділень університетів. Львів, 1994.
- Кузьмінський О., Вовк Л., Омеляненко В. Педагогіка. Завдання і ситуації: Практикум. К., 2003.
- Курляк І.Є. Загальний огляд історичного розвитку зарубіжної освіти (від стародавніх часів до ХІХ століття). Львів, 2000.
- Левківський М.Історія педагогіки. Житомир, 2007.
- Любар О., Стельмахович М., Федоренко Д. Історія української школи і педагогіки. К, 2003.
- Микитась В. Давньоукраїнські студенти і професори. К., 1994.
- Науменко Ф.І. Школа Київської Русі: лекції з історії педагогіки для студентів університету. Львів, 1965.
- Педагогіка / За ред. М.Д. Ярмаченка. К., 1986.
- Радевич-Винницький Я. Етикет і культура спілкування. Львів, 2001.
- Розвиток народної освіти і педагогічної думки в Україні. К., 1991.
- Сявавко Є.І. Українська етнопедагогіка. Львів, 2002.
- Українська педагогіка в персоналіях: у 2 кн. Навч. посібник / За ред. О. В. Сухомлинської. – К., 2005.
- Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах: Навч. посібник. К., 2004.