Практикум роботи з батьками (013 «Початкова освіта»)

Тип: Нормативний

Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
73Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
724Ковалишин О. І.ФПШ-43

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
724ФПШ-43Ковалишин О. І.

Опис курсу

“Практикум роботи з батьками” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра, спеціальності: 013 Початкова освіта. Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні засади та практичні аспекти формування у майбутніх вчителів початкових класів професійних компетентностей щодо розуміння сутності та особливостей організації практичної роботи з батьками, готовності до налагодження партнерської взаємодії з батьками в освітньому середовищі.

Рекомендована література

1. Бабко Т., Банах О., Вознюк А., та ін. Нова українська школа: організація взаємодії з батьками учнів початкової школи: навч.-метод. посіб. Київ: Видавничий дім «Освіта». 2020. 208 с.
2. Бантуверіс К. 5 порад налагодження співпраці з батьками ваших учнів. Класному керівнику усе для роботи. 2019. Вип. 6. С. 8–10.
3.Баранова Н. П. Тренінги для вчителів з педагогічної майстерності. Харків : Основа, 2012. 159 с.
4. Батьки та школа онлайн / офлайн. Як запобігти непорозумінням і конфліктам [Текст] / упоряд. В. О. Маренич. Х.ВГ «Основа», 2022. 144 с.
5. Батьківські збори : шляхи до партнерства та співпраці : методичний посібник для вчителів початкових класів / уклад. : О. В. Пагава, Я. О. Чернишова. Харків «Друкарня Мадрид», 2018. 96 с.
6. Бібік Н. Нова українська школа: порадник для вчителя. Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди». 2017. 206 с.
7. Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ: Либідь. 1997. 366 с.
8. Кириченко В. Ковганич Г. Учителі й батьки. Форми та прийоми для ефективного партнерства. Київ: Вид. група «Шкільний світ». 2020. 112 с.
9. Класний керівник і батьки: забезпечення партнерства і співпраці: збірка матеріалів з досвіду роботи./ Укл. А. І. Тюпа. Миколаїв: ОІППО, 2012. 64 с.
10. Ковалишин О. Педагогічне партнерство школи та сімї: особливості залучення батьків до освітнього процесу. Нова педагогічна думка. 2025. Т. 122. No 2. С. 99 – 104.
11. Ковбас Б., Костів В. Родинна педагогіка: У 3-х т. Том II. Основи родинного виховання. Івано-Франківськ. 2006. 288 с.
12. Котирло Т., Щербина Д. Освіта і просвіта батьків, членів родин: практичний посібник. Київ: ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України. 2019.219 с.
13. Кузмінський А. І. Педагогіка родинного виховання : Навч. посіб. К. : Знання, 2006. 324 с. URL: http://194.44.152.155/elib/local/sk/sk712820.pdf (дата звернення 30.07.2025).
14. Кулаковська С., Кравченко Т., Хромова О. Організація роботи з батьками в сучасному закладі освіти. Шкільний Світ. 2003. Вип. 25–28. С. 83–91.
15. Лященко М. Взаємодія батьків та педагогів – необхідна умова для виховання нового покоління / М. Лященко // Рідна школа. 2011. No 11. С. 71-74.
URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_11_20 (дата звернення 30.07.2025).
16. Максимюк С.П. Педагогіка: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2005.667 с.
17. Мариняк Н. НУШ: шляхи реалізації педагогіки партнерства: як змінити систему зв’язків в укр. школах. Завуч.2019. Вип. 11. С. 6–30.
18. Наказ “Про затвердження Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти” URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0659-00#Text (дата звернення 30.07.2025).
19. Організація роботи з батьками. Упорядники: Юзефик Л.О., Купина Н.М. Тернопіль: Астон, 2002. 168 с.
20. Основи педагогічної майстерності (для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта) : навч.-метод. посібник / упоряд. Наталія Мачинська, Анна Федорович, Наталія Яремчук. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 286 с. (С. 154-166).
21. Панкоша К., Васильєва Н., Василівська Т. Учителі й батьки: як стати союзниками? Завуч. 2019. Вип. 3. С. 6– 23.
22. Пихтіна Н. П. Основи педагогічної техніки [текст]. навч. посіб К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 316 с. (С. 248-253).
23. Підласий І. Як стати компетентним педагогом? Частина 3. Діємо практично. Завуч. 2019. Вип. 17-18. С. 4.
24. Працюємо разом: дитина з особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади: посіб. К.: Паливода А.В., 2012. 50 с.
https://knowledge.org.ua/wp-content/uploads/2020/08/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8E%D1%94%D0%BC%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%BC.pdf (дата звернення 30.07.2025).
25. Сесик О.Педагогіка партнерства –– ключовий компонент формули нової школи. Класному керівнику усе для роботи. Вип. 6. 2017. (102). С. 5–7.
26. Стеценко Г., Тіхонова Н. Партнерська взаємодія між школою та сім’єю як необхідна умова формування системи цінностей дитини (з досвіду роботи): навч.-метод. посіб. Кропивницький. 2023. 48 с.
27. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн./О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О.І. Пометун. К. : Видавництво А. С. К., 2004.192с.
28. Форми і методи роботи класного керівника з батьками учнів / Н.В. Бугайчук. Черкаси : КНЗ «ЧОІПОПП ЧОР», 2017. 40 с.
29. Ходакова Т. Єдність вимог школи й сім’ї у вихованні громадянина України ХХІ століття. Класному керівнику усе для роботи. 2009. Вип. 6. С. 2 – 8.
30. Цуркан Т. Педагогічна культура батьків як пріоритет безперервної освіти дорослих. Наукова спадщина академіка Івана Зязюна у вимірах сучасності і майбутнього : збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції, (м. Київ, 30-31 березня 2017 р.). Київ: Вид-во. НПУ імені М. П. Драгоманова. 2017. С. 321– 324.
31. Шкільний психолог в умовах НУШ. Професійний супровід початкової ланки освіти. Автори-укладачі: Дорожко І. І., Малихіна О. Є., Туріщева Л. В. Х. : ВГ «Основа», 2020. 144.
32. Epstein J. School and Family Partnerships. Report No. 6. Baltimore, MD: Center on Families, Communities, Schools and Children’s Learning, Johns Hopkins University. 1992. 32 p.

Матеріали

Силабус:

Завантажити силабус