Професійна майстерність організатора та управлінця освітнього простору (011 “Освітні, педагогічні науки”)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | доцент Калагурка Х. І. | ФПО-51, ФПО-51з |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | ФПО-51 | доцент Калагурка Х. І. |
ФПО-51з | доцент Калагурка Х. І. |
Опис курсу
Курс «Професійна майстерність організатора освітнього простору» призначено для магістрів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки», спеціалізації «Організація освітнього простору: управління та експертиза», кваліфікації магістр освітніх, педагогічних наук, професіонал з управління та експертизи освітнього простору. Курс належить до нормативних дисциплін. Курс спрямований на набуття слухачами компетентностей професійно-педагогічної діяльності, формування вмінь організації та розвитку освітнього простору.
Дисципліна «Професійна майстерність організатора освітнього простору» є завершальною нормативною дисципліною з спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» для освітньої програми «Організація освітнього простору: управління та експертиза», яка викладається в ІІ семестрі в обсязі 4 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Основи професійно-педагогічної діяльності.
- Спілкування як соціально-педагогічна проблема.
3.Прикладні аспекти оволодіння педагогічною майстерністю у процесі професійно-педагогічної діяльності.
У першому модулі розглядають головні критерії та рівні оволодіння професійною майстерністю, значущість професії педагога, педагогічну техніку.
У другому модулі вивчають рівні й стилі педагогічного спілкування, класифікацію невербальних і вербальних засобів комунікації педагога, підготовку до публічного виступу.
У третьому модулі дізнаються про конфлікти у педагогічних ситуаціях, їх типи, причини, знайомляться з нормами педагогічної етики і такту.
Рекомендована література
Основна література:
- Кайдалова Л. Г., Щокіна Н. Б., Вахрушева Т. Ю. Педагогічна майстерність викладача: навчальний посібник. Х.: Вид-во НФаУ, 2009. 140 с.
- Ковальчук Л.О. Основи педагогічної майстерності. Львів: Видав. центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2007. 608 с.
- Педагогічна майстерність: підручник. За ред. І. Зязюна. К., 2004. 422 с.
Додаткова література:
- Абрамович С.Д., Чікарькова М.Ю. Мовленнєва комунікація: підручник. К., 2004. 472 с.
- Азаров Ю.П. Тайны педагогического мастерства: учеб. пособие. М., 2003. 432 с.
- Бутенко Н.Ю., Приходько А.М., Федоренко Н.І. Комунікативні процеси у навчанні: навч.-метод. посібник. К., 2004. 334 с.
- Васянович Г.П. Педагогічна етика. Львів, 2005. 344 с.
- Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: навч. посібник. К., 2006. 276 с.
- Гірник А.М. Основи конфліктології. К., 2010. 222 с.
- Грабовська С., Равчина Т. Конфлікти без насильства. Львів, 2001.276 с.
- Кушнір Р.О. Великий оратор, або як говорити так, щоб Вам аплодували стоячи. Дрогобич: Коло, 2013. 258 с.
- Отич О. М. Основи педагогічної майстерності викладача професійної школи : підручник Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. 208 с.
- Розвиток і саморозвиток педагогічної майстерності майбутніх учителів: колективна монографія. К., 2015.
- Сагач Г.М. Риторика: навч. посібник. К., 2000. 568 с.
- Синиця І.О. Педагогічний такт і майстерність учителя. К., 1981. 319 с.
- Хоружа Л.Л. Етичний розвиток педагога: навч. посібник. К., 2012. 208 с.
Інтернет-джерела:
- Витоки педагогічної майстерності. http://sources.pnpu.edu.ua/
- Заучу все для роботи. http://journal.osnova.com.ua/
- Педагогічна майстерня. http://journal.osnova.com.ua/
- Школа. http://www.osvitaua.com/shop/red-pp/jl-pp/shj/
- Управління школою. http://journal.osnova.com.ua/