Психологія особистості (231 Соціальна робота)
Тип: Нормативний
Кафедра: соціальної педагогіки та соціальної роботи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 16 | доцент Субашкевич І. Р. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 16 | доцент Субашкевич І. Р. |
Опис курсу
Мета курсу «Психологія особистості» – надання відповідних знань та висвітлення основних психологічних підходів до розуміння особистості, узагальнення знань про окремі психічні якості в інтегральне поняття особистості, отримання практичних умінь з метою ефективного їх застосування в практичній діяльності, формування в студентів професійної самосвідомості щодо використання психологічних знань у діяльності.
Основні завдання курсу:
• аналіз умов становлення, функціонування і розвитку особистості;
• розкриття процедур особистісного самопізнання;
• ознайомлення з основними підходами, теоретичними концепціями, щодо сутності і структури особистості;
• висвітлення можливостей застосування набутих знань у психологічній практиці;
• ознайомлення з методиками діагностики індивідуально-психологічних якостей особистості.
Очікувані результати навчання
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів соціальної роботи і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК10. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК13. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК15. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Фахові компетентності спеціальності (ФК):
ФК4. Здатність до аналізу соціально-психологічних явищ, процесів становлення, розвитку та соціалізації особистості, розвитку соціальної групи і громади.
ФК11. Здатність до надання допомоги та підтримки клієнтам із врахуванням їх індивідуальних потреб, вікових відмінностей, гендерних, етнічних та інших особливостей.
ФК20. Здатність до сприяння підвищенню добробуту і соціального захисту осіб, здійснення соціальної допомоги та надання підтримки тим, хто перебуває у складних життєвих обставинах.
ФК22. Здатність налагоджувати співпрацю закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні особистості, створювати безпечне освітнє середовище, сприяти адаптації до умов соціального середовища.
Програмні результати навчання (ПРН):
ПРН1. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних завдань спеціальності; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами; орієнтуватися в сучасному культурному просторі, дбати про збереження національної культурної спадщини
ПРН4. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу соціальної проблеми.
ПРН10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах.
ПРН11. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин; володіти методиками збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я людини
ПРН12. Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
ПРН13. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів.
ПРН15. Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки.
ПРН20. Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання.
ПРН21. Демонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей, розрізняти вплив стереотипів та упереджень.
Рекомендована література
Базова
- Варій М. Й. Психологія особистості: Навч. пос. / М. Й. Варій. – Київ: Центр учбової літератури, 2008. – 592 с.
- Карпенко З. Аксіологічна психологія особистості : монографія / Зіновія Карпенко. – 2-е вид., перероб., доповн. – Івано-Франківськ : ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 2018. – 720 с.
- Москалець В. П. Психологія особистості: Навч. пос. / В. П. Москалець. – Київ: Центр учбової літератури, 2017. – 262 с.
- Психологія особистості : навч. посіб. / укладачі І. О.Пєтухова, Р. А. Калениченко, О. Г. Льовкіна [та ін.] ; за заг. ред. Є. М. Суліми ; Ун-т ДФС України. – Ірпінь, 2021. – 338 с. – (Серія «На допомогу студенту УДФСУ»; т. 80).
- Столяренко О. Б. Психологія особистості: Навч. пос. / О. Б. Столяренко. – Київ: Центр учбової літератури, 2012. – 280 с.
Допоміжна
- Психологія особистості: Словник-довідник / За ред. П. П. Горностая. – К.: Рута, 2001. – 320 с.
- Психологія особистості: Хрестоматія: Навч. посіб./ Мельничук Оксана Богданівна, Пасічняк Руслана Федорівна, Вольнова Леся Миколаївна та ін. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2009. – 532 с.
- Субашкевич І. Р. Вплив сімейного виховання на формування ціннісних орієнтацій підлітків [Електронний ресурс] / І. Р. Субашкевич, Х. Т. Сеньків. // Інноваційна педагогіка. – 2020. – С. 196–201. – Режим доступу до ресурсу: http://www.innovpedagogy.od.ua/21-2.
Інтернет-ресурси