Риторика та культура мовлення педагога (012 Дошкільна освіта)
Тип: На вибір студента
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 6 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 32 | доцент Кость С. П. | ФПД-31, ФПД-32 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 64 | ФПД-31 | доцент Кость С. П. |
ФПД-32 | доцент Кость С. П. |
Опис курсу
Розроблений курс має сприяти підготовці майбутніх висококваліфікованих педагогів ЗДО, які мають професійно володіти знаннями науки та мистецтва усної міжособистісної комунікації, майстерністю і культурою публічного мовлення. Засвоєні знання, сформовані компетентності допоможуть забезпечити професіоналізм основної фахової діяльності на рівні сучасних вимог тощо.
Мета курсу зумовлена потребою формувати уміння і навички досконалого володіння українською літературною мовою у професійній сфері, підвищити рівень комунікативної компетентності майбутніх фахівців-педагогів.
Основні завдання курсу:
ознайомити здобувачів вищої освіти з сучасним термінологічним апаратом риторики;
ознайомити здобувачів вищої освіти із методологічними засадами риторичної майстерності;
вироблення навичок аналізу монологічного і діалогічного мовлення;
освоєння культури мовлення;
формування у здобувачів вищої освіти мовленнєвої компетенції, що охоплює систему мовленнєвих умінь (вести діалог, творити усні й писемні монологічні та діалогічні висловлювання різних видів, типів і жанрів);
Рекомендована література
1.Андерсон К. Успішні виступи на TED. Рецепти найкращих спікерів / Кріс Андерсон / пер. з англ.. Олександра Асташова. – 4-те вид. – К : Наш формат, 2019. – 256 с.
- Бабич Н.Д. Основи культури мовлення / Н.Д. Бабич. – Львів : Світ, 1990. – 232 с.
- Борг Д. мистецтво говорити. Таємниці ефективного спілкування / пер.з англ..Н. Лазаревич. – харків : Вид-вл «Ранок» : Фабула, 2019. – 304 с.
- Зверева Н. Я говорю – меня слушают: Уроки практической риторики / Нина Зверева. – 2-е узд. – М.: Альпина паблишерз, 2011. – 234 с.
5.Калюжка Н, Самойленко Н. Сторітеллінг як один із методів підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивного класу / Н. Калюжка, Н. Самойленко // Збірник наукових праць. Випуск 26 (1–2019) Частина 1. С. 92-98
6.Навчально-методичний посібник «Storytelling (Історії, які навчають) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/navcalno-metodicnij-posibnik-storytelling-istorii-aki-navcaut-205089.html
- Кушнір Р. Великий оратор. – Дрогобич, 2013. – 256 с.
- Мацько Л.І., Мацько О.М. Риторика : навч. посіб. / Л.І. Мацько, О.М. Мацько. – К. : Вища школа, 2003. – 311 с.
9.Пасинок В.Г. Основи культури мовлення. Навч.посіб. – К.: «Видавництво «Центр учбової літератури», 2012. – 184 с.
10.Фаріон І. Мовна норма: знищення, пошук, віднова (культура мовлення публічних людей) : монографія / Ірина Фаріон. – Вид. 3-тє, допов. – Івано-Франківськ: Місто НВ, 2013. – 331 c. : табл.