Теорія соціальної роботи
Тип: Нормативний
Кафедра: social pedagogy and social work
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 32 | доцент Корнят В. С. | ФПС-21 |
3 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 32 | ФПС-21 | Пиріг У. Я. |
Опис курсу
Програма вивчення навчальної дисципліни «Теорія соціальної роботи», складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра 231 «Соціальна робота».
Предметом вивчення навчальної дисципліни є: зміст соціальної роботи з різними категоріями отримувачів послуг.
Міждисциплінарні звʼязки: педагогіка, історія педагогіки, педагогіка сімейного виховання, методи соціально-виховної роботи, основи сценарної роботи соціального педагога.
Метою викладання навчальної дисципліни є: ознайомлення студентів зі соціальною роботою як особливої сфери діяльності людини, наукової галузі, навчальної дисципліни; підвищення теоретичного розуміння сутності соціальної роботи та її суспільного значення.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- охарактеризувати зміст та форми роботи соціального педагога загальноосвітніх навчальних закладах різного типу;
- надати інформацію шодо нормативно-правового забезпечення соціально-педагогічної діяльності фахівців у закладах системи освіти;
- ознайомити студентів з посадовими обов’язками соціального педагога в закладах освіти;
- охарактеризувати особливості роботи соціального педагога з різними цільовими групами в загальноосвітніх навчальних закладах
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- типологію закладів системи освіти;
- основні функції соціального педагога в закладах освіти;
- посадову інструкцію соціального педагога закладу освіти;
- інструментарій соціально-педагогічної діагностики, прогностики та корекції соціального педагога;
- форми, методи, прийоми соціально-педагогічної роботи соціального педагога в загальноосвітніх навчальних закладах різного типу/
вміти:
- визначати соціально-психологічні особливості учнів шляхом спостереження, бесід, опитування експертів, інтерв’ювання, анкетування, тестування, аналізу документів тощо;
- опрацьовувати емпіричний матеріал, отриманий в результаті соціально-педагогічної діагностики;
- здійснювати моніторинг у закладі освіти з метою своєчасного вирішення соціально-педагогічних проблем;
- розробляти заходи для реалізації плану роботи соціального педагога;
- здійснювати соціально-педагогічну паспортизацію класу, навчального закладу, сім’ї;
- проводити соціально-педагогічне дослідження мікрорайону закладу освіти;
- вирішувати соціально-педагогічні проблеми колективу групи, класу навчального закладу;
- організовувати соціально-педагогічну взаємодію з учнями, які потребують допомоги;
- вивчати особливості життєдіяльності дітей в умовах сім’ї;
- виявляти дезадаптованих дітей та надавати їм необхідну допомогу;
- забезпечувати рівні можливості дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітньому навчальному закладі;
- здійснювати профорієнтаційну роботу з різними групами учнів;
- проводити соціально-педагогічні заходи для дітей, учнівської молоді, батьків, педагогічного колективу.
Рекомендована література
Основна
- Актуальні проблеми теорії та практики соціальної роботи на межі тисячоліть – К.: УДЦССМ, 2001. – 344 с.
- Безпалько О.В. Соціальна педагогіка в схемах і таблицях: навч. посіб / О.В. Безпалько − К.: ЦНЛ, 2003. − 134 с.
- Безпалько О. В. Соціальна робота в громаді : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закладів] / Ольга Володимирівна Безпалько. − К. : ЦНЛ, 2005. −176 с.
- Лукашевич М. П. Теорія і методи соціальної роботи : навч. посіб. / М. П. Лукашевич, І І. Мигович. − 3-є вид., доп. та перероб. − К. : МАУП, 2013. − 168 с.
- Соціальна робота в Україні: навч. посіб. / І. Д, Звєрєва, О. В. Безпалько,С. Я. Харченко та ін; За зал ред. І. Д. Звєрєвої, Г. М. Лактіонової. — К.: Наук, світ, 2003. — 233 с.
Допоміжна:
- Актуальні проблеми теорії та практики соціальної роботи на межі тисячоліть : монографія / за ред. А. Й. Капської. − К. : УДЦССМ, 2001. − 344 с.
- Головатий М. Ф. Соціальна політика і соціальна робота : терм.-понятійн. слов. / М. Ф. Головатий, М. Б. Панасюк. − К. : МАУП, 2005. − 560 с.
- Словник-довідник для соціальних педагогів та соціальних працівників / За заг. ред. А.Й. Капської, І. М. Пінчук, С. В. Толстоухової. — К., 2000. — 260 с.
- Соціальна робота з дітьми, молоддю, жінками, різними категоріями сімей : аналітичний звіт щодо діяльності центрів соціальних служб для молоді / упор. Р. Г. Драпушко, С. В. Толстоухова, О. К. Шатохіна, Л. І. Шамрай. − К. : [б. в.], 1999. − 140 с.
- zakon.rada.gov.ua
Матеріали
І. Мигович. Теорія і методи соціальної роботи.
Енциклопедія для фахівців соціальної сфери