Вибіркові питання методик початкової освіти (013 “Початкова освіта”)

Тип: На вибір ВУЗу

Кафедра: початкової та дошкільної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
83Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
820доцент Проц  М. О.ФПШ (А)-41, ФПШ-42, ФПШ-43

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
830ФПШ (А)-41Галюка О. С.
ФПШ-42Галюка О. С.
ФПШ-43Галюка О. С.

Опис курсу

Програма курсу «Вибіркові питання методик початкової освіти»  розроблена для здобувачів закладу вищої освіти IV-го курсу факультету педагогічної освіти відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра спеціальності 013 Початкова освіта.

Мета курсу:  

спрямування випускників на узагальнення й систематизацію одержаних знань. Забезпечує це поділ навчального матеріалу кожної дисципліни на частини, які становитимуть питання й осмислення яких сприятиме глибокому усвідомленню наукового і практичного значення теми, її місця в підготовці молодого спеціаліста до майбутньої професійної діяльності.

Завдання курсу:

  • забезпечити формування соціально-активної особистості;
  • вчити здобувачів закладу вищої освіти створювати сприятливі умови для всебічного розвитку потенційних можливостей учнів, його реалізація вимагає від учасників освітнього процесу високої професійної компетентності, здатності до творчої діяльності, утвердження в освітньому процесі педагогіки партнерства як життєвого принципу сучасної школи;
  • визначення рівня теоретичної і практичної підготовки майбутнього учителя початкової школи;
  • спрямування випускників на узагальнення й систематизацію одержаних знань;
  • сформувати позитивне ставлення і прагнення майбутнього вчителя початкової школи до творчого оволодіння новими навчальними технологіями;
  • вчити здобувачів закладу вищої освіти обирати оптимальні технології навчання відповідно до індивідуальних можливостей учнів початкових класів, рівню їх підготовки, умов;
  • орієнтувати студентів до педагогічної творчості, самостійності, дослідницької діяльності.

Рекомендована література

ПЕДАГОГІКА

Основна

  1. Словник термінів і понять сучасної освіти / уклад.: Л. Михайлова, О. Пагава, О. Проніна. За заг. ред. Л. М. Михайлової. Сєвєродонецьк, 2020. 194 с.
  2. Сучасні методи групової роботи з учнями: науково-методичний посібник / укладачі: Буряк О., Кечик О. Харків: Друкарня Мадрид, 2020. 103 c.
  3. Формувальне оцінювання в освітньому процесі початкової школи: навчально-методичний посібник. Видання 2-е, перероблене та доповнене / автори-укладачі: Н. Ларіонова, Н. Стрельцова. Харків: Друкарня Мадрид, 2020. 83 с.
  4. Поясок Т. Б., Беспарточна О. І. Педагогіка : навчальний посібник / Т.Б. Поясок, О.І. Беспарточна. Кременчук : Видавництво «НОВАБУК», 2024. 208 с.
  5. Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник / М.М. Фіцула. Вид. 3-тє, перероб., доп. Тернопіль : Навчальна книга-Богдан, 2013. 230 с.

Додаткова

  1. Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. 2-ге вид., доп. і випр. Рівне, 2011. 552 с
  2. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: підручник / І.М.Дичківська. 3-тє вид., випр. К., 2015. 448 с.
  3. Енциклопедія освіти / За ред. В.Г.Кременя. К.: Юніком Інтер, 2011. 1040 с.
  4. Левківський М. В. Історія педагогіки: підручник / М. В. Левківський. Київ : Центр навчальної літератури, 2016. – 376 с.
  5. Малафіїк I.B. Дидактика новітньої школи : Навчальний посібник / І.В.Малафіїк. К.: Видавничий Дім “Слово”, 2015. 632с.
  6. Інструментарій оцінювання результатів компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів: метод. посібник / Онопрієнко О. В. Київ: КОНВІ ПРІНТ, 2020. 72 с. URL: http://barna-consult.com/navchalno-metodychni-posibnyky-dlya- pedagogichnyh-pratsivnykiv/
  7. Нова українська школа: освітній простір учня початкової школи: навчально-методичний посібник / Цимбалару А.Д. Київ: Видавничий дім “Освіта”, 2020. 160 с.
  8. Посібник для організації і проведення «ранкової зустрічі». Як зробити день веселим, 2020. 28 с. URL: http://barna-consult.com/navchalno-metodychni-posibnyky-dlya-pedagogichnyh-pratsivnykiv/

 

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Основна

  1. Дороз В.Ф. Методика викладання української мови у вищій школі: Навч. пос. К.: Центр учбової літератури, 2008. 176с.
  2. Методика навчання української мови в початковій школі: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів / За наук. ред. М.С. Вашуленка. К.: Літера ЛТД, 2011.  364 с.
  3. Коваль Г.П. Методика читання: Навчальний посібник / Г.П.Коваль, Л.І.Іванова, Т.Б.Суржук. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. – 280 с.
  4. Методика викладання української мови: Навчальний посібник для студентів педінститутів, гуманітарних університетів, педагогічних коледжів / Г.П. Коваль, Н.І. Деркач, М.М. Наумчук. Тернопіль: Астон, 2008. 287 с.
  5. Грибан Г.В. Практикум з методики викладання української мови: Навчально-методичний посібник / Г.В.Грибан, О.А.Кучерук. К.: Кондор, 2003. 160 с.

Додаткова

  1. Вашуленко М.С. Українська мова : Підручник для 3 класу загальноосвіт. навч. закл. з навчанням українською мовою / М.С.Вашуленко, О.І.Мельничайко, Н.А. Васильківська / За ред. М.С.Вашуленка. К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. 192 с.
  2. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. Підручник для студентів педагогічних факультетів. К.: Генеза, 2002.368 с.
  3. Сучасна українська літературна мова з практикумом. Львів : навч. посібник / М.О. Стахів, Г.І. Крохмальна. ЛНУ імені Івана Франка, 2015. 456 с.

 

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ

Основна

  1. Коваль Г.П. Методика читання: Навчальний посібник / Г.П. Коваль, Л.І. Іванова, Т.Б. Суржук. Тернопіль: Навчальна книга –Богдан, 2008. 280 с.
  2. Савченко О.Я. Методика читання в початкових класах: Посібник для вчителя / О.Я. Савченко. К.: Освіта, 2007. 334 с.

Додаткова

  1. Біденко В.В. Аналіз тексту твору на основі його багаторазового перечитування / В.В. Біденко // Рідна школа. 2000. № С. 39–40.
  2. Бондаренко О. Врахування жанрової природи творів під час вивчення лірики в початкових класах / О. Бондаренко, В. Сиротенко // Початкова школа. 2015. №5. С. 51–55.
  3. Ємець А.Проблеми вивчення сучасної дитячої літератури / А. Ємець // Початкова школа. – 2010.–№ 6.–С. 35–38.
  4. Куцоконь Н. Словниково-логічні завдання на уроках читання / Н. Куцоконь// Початкова школа. – 2012.–№ 6.–С.11–15.
  5. Трунова В. Методика позакласного читання в підготовчий і початковий періоди / В. Трунова// Початкова школа. – 2011.–№ 10.– С. 20–23.
  6. Трунова В. Основні положення щодо позакласного читання в початкових класах / В. Трунова // Початкова школа. – 2011.–№ 9.–С. 21–24.

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ

Основна

  1. Бібік Н.М. Нова українська школа: порадник для вчителя. 2018. 160 с.
  2. Скворцова С.О. Методика навчання математики в 1-2 класах: URL: http://interactive.ranok.com.ua/upload/file/!!!!!!!!!!!!!!ukr2/metodyka%20navchannіa%20matematyky%20u%201–2%20klasakh%20ZZSO%20na%20zasadakh%20intehratyvnoho%20i%20kompetentnisnoho%20pidkhodiv%20(Skvortsova%20S_%20O_,%20Onopriienko%20O_V_)%20.pdf.
  3. Скворцова С.О. Методична система навчання розв’язування сюжетних задач учнів початкових класів: URL: https://skvor.info/publications/books-and-workbooks/.
  4. Скворцова С.О. Методика навчання математики в 3-4 класах: URL: https://lib.imzo.gov.ua/navchalno-metodichn-posbniki/dlya-pedagogchnikh-pratsvnikv/navchalno-metodichniy-posbnik-nova-ukranska-shkola-metodika-navchannya-matematiki-u-3-4-klasakh-zakladv-zagalno-seredno-osvti-na-zasadakh-ntegrativnogo–kompetentnsnogo-pdkhodv/
  5. ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК в освітньому просторі школи. Методичний посібник.The LEGO Foundation, 2018. 32 с.

Додаткова

  1. Формування поняття про просту задачу. URL: https://www.youtube.com/watch?v=DdnnHhIk7sY
  2. Задача на знаходження суми. URL: https://www.youtube.com/watch?v=lEE-D56g8I0&t=229s
  3. Задачі на знаходження різниці URL: https://www.youtube.com/watch?v=DAoihRMvZ7c
  4. Досліджуємо задачі. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Q9zS16sJ94o
  5. Досліджуємо складові задачі. URL: https://www.youtube.com/watch?v=59FogE6PsaQ
  6. Задачі на пропорційне ділення. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ZyFwbzaJFcM

 

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ

Основна

  1. ЛуцанН.І. “Людина і світ” в інноваційних технологіях навчання: Навчальний посібник  / Н. І.Луцан. – К.: ВД “Слово”, 2012.–184 с.
  2. СавченкоО.Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студ. пед. факульт. /О. Я. Савченко.–К.: Генеза, 2002.–368 с.
  3. Шандрівська Г.М. Я і Україна. Навколишній світ. 2 клас: Розробки уроків за програмою Н.Бібік, Н.Коваль /Г. М.Шандрівська, М.М.Лясковська. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2005.–112 с.

Додаткова

  1. Висторонський В., Петруненко Л. Природознавство. Уроки за новою програмою. 3-й клас / за заг. ред. В. Висторонського, Л. Петруненко. – К., 2014. – 128 с.
  2. Гільберг Т. Г., Сак Т. В.   Природознавство : підручник для 4 класу / Т. Г. Гільберг ,  Т. В. Сак . – К.:  Генеза, 2015. – 176 с.
  3. Грущинська І. В. Природознавство: підручн. для 2 класу / І. Грущинська. – К: Видавничий дім “Освіта”, 2012. – 160 с.
  4. Грущинська І. В. Природознавство: підручн. для 3 класу / І Грущинська. – К: Видавничий дім “Освіта”, 2013. – 176 с.

Електронні ресурси

  1. Всеукраїнський природознавчий науково – популярний журнал  «Колосок». – URL: http://kolosok.org.ua/vseukrajinskyj-pryrodnychyj-naukovo-populyarnyj-zhurnal/
  2. Бібліотека Освітнього порталу «Педагогічна преса». – URL: http://lib.pedpresa.ua
  3. Освіта. UA: Освіта в Україні та за кордоном. – URL: http://osvita.ua/
  4. Шкільні підручники онлайн. – URL: http://pidruchnyk.com.ua

 

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ

Основна

  1. Гнатюк М. В. Образотворче і декоративно-прикладне мистецтво (основи образотворчої грамоти): навч.-метод. посіб. / М.В. Гнатюк. – Івано-Франківськ : ЯРИНА, 2016. – 196 с.
  2. Кириченко М.А. Основи образотворчої грамоти: Навчальний посібник / М.А.Кириченко, І.М.Кириченко. – К.: Вища школа, 2012. –190 с.
  3. Кириченко М.А.Український народний декоративний розпис: Навчальний посібник / М.А.Кириченко. – К.: Знання-Прес, 2006. – 228 с.

 

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЧОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ

Основна

  1. Веремійчик І.М. Методика трудового навчання в початковій школі: Навчальний посібник / І.М. Веремійчик. – Тернопіль: ОСО Мальва, 2004. – 276 с.
  2. Коппалова Н.М. Гурткова робота з аплікації та орігамі / Н.М. Коппалова – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 80 с.
  3. Соколова С. Азбука орігамі / С. Соколова – К.: Країна Мрій, 2006. – 432 с.

Електронні ресурси

1. Уроки трудового навчання в початковій школі. – URL: pedkopilka.com.ua/vospitateljam/…/index.htm

Матеріали

Робоча навчальна програма. 2020.

Методичні рекомендації до семінарсько-практичних занять

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус:

Завантажити силабус