Загальна та вікова психологія (I 10 Соціальна робота та консультування)
Тип: Нормативний
Кафедра: соціальної педагогіки та соціальної роботи
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 1 | 6 | Іспит |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 1 | 48 | доцент Субашкевич І. Р. | ФПС-11 |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 1 | 48 | ФПС-11 | Цимбала О. М. |
Опис курсу
Курс «Загальна та вікова психологія» призначено для студентів першого курсу спеціальностіI10 СОЦІАЛЬНА РОБОТА ТА КОНСУЛЬТУВАННЯ денної та заочної форми навчання.
Предметом висвітлення є психічні явища, закономірності психічного розвитку людини на різних етапах її індивідуального життя.
Мета курсу: розширення фундаментальних психологічних знань студентів з питань загальної психології, особливостей психіки людини та її структури, властивостей функціонування пізнавальних психічних процесів, особливостей емоційно-вольової та індивідуально-типологічної сфер, механізмів становлення особистості та її взаємодії з соціальним середовищем; забезпечення майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників теоретичними знаннями з основ вікової; озброєння студентів знаннями психологічних закономірностей розвитку особистості на різних етапах онтогенезу; ознайомлення студентів із знаннями щодо закономірностей та особливостей навчання і виховання, а також здійснення практичної підготовку студентів для роботи з людьми різних вікових категорій.
Очікувані результати навчання
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів соціальної роботи і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства як інструменту громадянської та соціальної компетентності, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людині громадянина в Україні.
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Фахові компетентності спеціальності (ФК)
ФК7. Здатність до співпраці у міжнародному середовищі та розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
ФК13. Здатність до розробки та реалізації соціальних проектів і програм.
ФК15. Здатність взаємодіяти з клієнтами, представниками різних професійних груп та громад. ФК17. Здатність виявляти і залучати ресурси організацій партнерів з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
ФК18. Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері.
ФК20. Здатність до сприяння підвищенню добробуту і соціального захисту осіб, здійснення соціальної допомоги та надання підтримки тим, хто перебуває у складних життєвих обставинах.
Програмні результати навчання (ПРН)
ПРН2. Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами з професійних питань.
ПРН6. Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях.
ПРН7. Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань, в тому числі на етапі раннього втручання.
ПРН9. Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги.
ПРН22. Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
ПРН 25. Організовувати взаємодію закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, сприяти їх адаптації до умов соціального середовища.
Рекомендована література
Базова
- Варій М. Й. Загальна психологія: [підр.для студ. вищ. навч. закл.] / Варій М.Й. – [3- тє вид.]. – К.: Центр учбової літ-ри, 2009. – 1007 с.
- Вікова та педагогічна психологія. Навч. посібник / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – Київ: Каравела, 2007. – 400 с.
- Заброцький М. Основи вікової психології: Навч. посібник / М. Заброцький. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 112 с.
- Загальна психологія : навч. посібник. – Київ : Центр учбов. літ., 2017. – 296 с.
- Загальна психологія. Скрипченко О.В., Долинська Л.В., Огороднійчук З.В. та ін. Підручник. — К.: Каравела, 2019. — 464 с.
- Загальна психологія. Навч. посіб. / [Сергєєнкова О.П., Столярчук О.А., Коханова О.П., Пасєка О.В.]. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 296
- Кутішенко В. П. Вікова та педагогічна психологія / В. П. Кутішенко. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 125 с.
- Максименко С. Д. Загальна психологія : навч. посібник. – Київ : Центр учбов. літ., 2018. – 272 с.
- Поліщук М. Вікова та педагогічна психологія / М. Поліщук. – Суми: Університетська книга, 2010. – 325 с.
- Психологія: підручник // за заг. ред. Т. Б. Партико Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. – Київ: Ін Юре, 2014. – 665 с
- Савчин М. В. Вікова психологія / М. В. Савчин, Л. А. Василенко. – Київ: Академвидав, 2005. – 360 с.
- Савчин М.В. Загальна психологія : навч. посіб. / М.В. Савчин. – К. : Академвидав, 2011. – 464 с.
Допоміжна
- Історія психології: від античності до початку XX століття : навч. посібник / Авт-уклад. О. П. Коханова, 2016. – НВП «Інтерсервіс». – 235 с. – Режим доступу до ресурсу: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/16139/1/O_Kokhanova_IP_IL.pdf
- Партико Т. Б. Загальна психологія : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Т. Б. Партико. – К. : Видавничий Дім «Ін Юре», 2008. – 416 с.
- Субашкевич І. Р. Вплив сімейного виховання на формування ціннісних орієнтацій підлітків [Електронний ресурс] / І. Р. Субашкевич, Х. Т. Сеньків. // Інноваційна педагогіка. – 2020. – С. 196–201. – Режим доступу до ресурсу: http://www.innovpedagogy.od.ua/21-2.
Інтернет-ресурси
- https://pidru4niki.com/1315091037299/psihologiya/psihologiya_simyi
- https://stud.com.ua/37655/psihologiya/diagnostika_diadne_vidnosin
http://www.lsl.lviv.ua/index.php/uk/golovna2/ (Наукова бібліотека імені Стефаника)