Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
Посада: завідувач кафедри світової літератури факультету іноземних мов ЛНУ імені Івана Франка, професор кафедри початкової та дошкільної освіти
Науковий ступінь: доктор філологічних наук
Телефон (робочий): (032) 239-03-22
Електронна пошта: lidiya.matsevko-bekerska@lnu.edu.ua
Веб-сторінка: old.lingua.lnu.edu.ua
Профіль у Google Scholar: scholar.google.com
Наукові інтереси
теорія літератури; наратологія; жанрологія; герменевтика; рецептивна естетика; психолого-педагогічні аспекти викладання світової літератури; дитяча література та методика викладання; нейролінгвістика у літературознавчому та методичному дискурсі.
Курси
Публікації
- Ознаки неореалізму в ранній прозі В.Винниченка // Українська філологія: школи, постаті, проблеми. – 1999. – Ч. І. – С.329-335.
- Особливості реалізму в літературі початку ХХ ст. (Компаративний огляд оповідань В. Винниченка, І. Буніна, Т. Манна) // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 1999. – № 8. – С.40-45.
- Скорочуючи шлях від учня до вчителя (З практики особистісно-зорієнтованого навчання) // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 1999. – № 9. – С.10-13.
- Українська тематика у творчості І. Буніна // Проблеми слов’янознавства. – 2000. – Вип. 51. – С. 128-137.
- Жінка у потрактуванні Винниченка // Українська мова та література. – 2000. – Число 14(174). – С. 7.
- Засоби характеротворення у малій прозі В.Винниченка // Дивослово. – 2000. – №4. –С.11-14.
- Всупереч літературознавчій традиції (Переосмислення ролі та місця жінки в суспільстві у творах Г.Флобера і В.Винниченка) // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2000. – №2. – С.45-47.
- Орієнтовне планування уроків зар. літ. 6 клас // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2000. – №12. – С.16-19.
- Орієнтовне планування уроків зар. літ. 6 клас // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2000. – №11. – С.21-23
- Орієнтовне планування уроків зар. літ. 6 клас // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2000. – №10. – С.20-23.
- Літературна балада (До уроків компаративного аналізу) // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2000. – №11. – С.23-26.
- (Бекерська Л.) Компаративістика? Так! Але не випадкові фрагменти, а як цілісна система аналізу твору // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2000. – №11. – С.9-10.
- Щоб учні забули про дзвінок на перерву // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2000. – №5. – С.29-32.
- Орієнтовне планування уроків зар. літ. 6 клас // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2001. – №4. – С.23-25.
- Орієнтовне планування уроків зар. літ. 6 клас // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2001. – №3. – С.16-18.
- Орієнтовне планування уроків зар. літ. 6 клас // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2001 – №2. – С.11-14.
- Орієнтовне планування уроків зар. літ. 6 клас // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2001. – №1. – С.23-26.
- Психологія ката: моральний імператив ( оповідання В.Винниченка «Промінь сонця» та М.Коцюбинського «Persona grata») // Українська мова та література в школі. – 2003. – №1.
- Параметри хронотопу в малій прозі В.Винниченка. – Наукові записки. Серія: Літературознавство. – Тернопіль: ТДПУ, 2002. – Вип. ХІІ. – С.129-140.
- Прищеплювати учням розуміння літератури як явища словесного мистецтва. Розмова про мандрівку, яка не має кінця. Вступний урок із зарубіжної літератури у 6 класі // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – – № 8. – С.14-16.
- Урізноманітнювати засоби характеристики художнього образу (з практики вивчення образів головних героїв роману Вальтера Скотта «Айвенго») // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2002. – № 9. – С.26-31.
- Чарлз Діккенс. «Різдвяна пісня у прозі»: у пошуках методичних варіантів // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2002. – № 11 (листопад). – С.12-15.
- Романтика подвигу і дружби (Урок-презентація з елементами творчої роботи за історико-авантюрним романом Олександра Дюма «Три мушкетери») – 7 клас // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2003. – №5 (Травень). – С. 22-25.
- Осучаснити читацькі вартості школярів (не залишати поза увагою новітні постмодерністські художні твори, а використовувати їх в роботі з естетичного виховання) // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2003. – №5 (Травень). – С.61-62.
- Урок-суд з елементами компаративного аналізу за повістями М.Твена «Пригоди Тома Сойєра» і В.Короленка «Діти підземелля» (6 клас) // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2005. – №5 (Травень). – С.37.
- Українська мала проза кінця ХІХ – початку ХХ століть у дзеркалі наратології: [монографія] – Львів: Сплайн, 2008. – 408 с.
- Параметри хронотопу в малій прозі В. Винниченка // Наукові записки. Серія: Літературознавство / За ред. проф. М. Ткачука. – Тернопіль: ТДПУ, 2002. – Вип. ХІІ. – С.129-140.
- Психологія ката : моральний імператив (оповідання В. Винниченка «Промінь сонця» та М. Коцюбинського «Persona grata») // Українська мова та література в школі. – 2003. – № 1. – С. 24-26.
- Топос дороги: поетика, рецепція (мала проза В. Винниченка) // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. Випуск 33. Теорія літератури та порівняльне літературознавство. Част. 2: матеріали Міжнародної наукової конференції [«Класична поетика та естетика постмодерної доби: заперечення чи трансформація?»], (Львів, 14–15 травня 2003 р.) / М-во освіти і науки, Львівський національний університет імені Івана Франка. – Л.: Львів. нац. ун-т імені І. Франка, 2004. – С. 43-49.
- «Злиття горизонтів» в інтерпретації малої прози В. Винниченка // Теорія літератури, компаративістика, україністика: [збірник наукових праць з нагоди сімдесятиріччя доктора філологічних наук, професора, академіка Академії вищої школи України Романа Гром’яка / упорядники М. Лановик, З. Лановик, І. Папуша, О. Лабащук, Я. Гринчишин, С. Ткачов. – Studia metodologica. – Вип. 19]. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2007. – С. 201-207. – Режим доступу: http://shron.chtyvo.org.ua/Studia_methodologica/N19.pdf
- Солярні мотиви у малій прозі Володимира Винниченка // Мандрівець. – 2007. – № 4. – С. 48-53.
- Трансформація одного мотиву (оповідання В.Винниченка) // Наукові записки. Серія: Літературознавство / За ред. проф. М. Ткачука. – Тернопіль: ТНПУ, 2007. – Вип. 22. – С. 124-134. – Режим доступу: npu.edu.ua/…/cgiirbisexe?
- Дискурс читача як складова наративної структури літературного твору: перше прочитання тексту // Studia metodologica. – Вип. 21. – Тернопіль: Редакційно-видавничий відділ ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – С. 27-34. – Режим доступу: tnpu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/…/1/Matsevko.pdf
- Новітній формат історії української літератури: Рецензія (Ткачук М. П. Наративні моделі українського письменства. – Тернопіль: ТНПУ, Медобори, 2007. – 474 с.) // Мандрівець. – 2007. – № 6. – С.93-94.
- Методичні рекомендації до спецкурсу «Мікропоетика стилю: методика компаративного вивчення» // Studia metodologica. – Вип. 26. – Тернопіль: Редакційно-видавничий відділ ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. – 20 с.
- Наративна природа онтологічних пошуків дитячого тексту // Іноземна філологія. Український науковий збірник. – 2007. – Вип. 119. – С. 173-180.
- До питання про суть автора в літературі // Всесвітня література в середніх загальноосвітніх закладах України. – 2008. – № 2. – С. 57-60.
- Дискурс читача у наративній структурі літературного твору: рецепція та інтерпретація в естетичному діалозі // Наукові записки. Серія: Літературознавство / За ред. проф. М. Ткачука. – Тернопіль: ТНПУ, 2008. – Вип. 23. – С. 290-306.
- Наративний формат української літератури початку ХХ століття // Studia metodologica. – Вип. 23. – Тернопіль: Редакційно-видавничий відділ ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2008. – С. 86-90.
- Точка зору в позиціонуванні гетеродієгетичного наратора (українська мала проза кінця ХІХ – початку ХХ ст.) // Мандрівець. – 2008. – № 3. – С. 73-78.
- Функція точки зору у текстових варіантах гомодієгетичного наратора (українська мала проза кінця ХІХ – початку ХХ ст.) // Наукові записки. Серія: Літературознавство / За ред. проф. М. Ткачука. – Тернопіль: ТНПУ, 2008. – Вип. 24. – С. 53-59. – Режим доступу: http://catalog.library.tnpu.edu.ua:8080/library/TopicDescription?topic_id=9162&page=4
- Повторюваність і модальність як важливі аспекти стилістичної еквівалентності // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство: Збірник наукових праць. – Вип. ХVІІІ / Ред. кол. Я. О. Поліщук та ін. – Рівне: РДГУ, 2008. – С. 12-22.
- Інтрадієгетичний наратив у просторі дитячого тексту (українська мала проза кінця ХІХ – початку ХХ століть) // Українська мова та література в школі. – 2008. – № 9. – С. 104-111.
- Наратор у літературознавчому дискурсі // Мандрівець. – 2008. – № 5. – С. 47-51.
- Наратор у літературно-художньому дискурсі: між текстом і твором // Актуальні проблеми слов’янської філології: Лінгвістика і літературознавство. Вип. ХVІІ. – Бердянськ: Берд. держ. пед. ун-т, 2008. – С. 477-488.
- Комунікація у наративній структурі літературного твору: читацькі стратегії в дискурсі діалогу // Питання літературознавства: Науковий збірник. – Чернівці: Рута, 2008. – Вип. 76. – С. 161-171.
- Наративна конфігурація точки зору (українська мала проза кінця ХІХ – початку ХХ століть) // Наукові записки. Серія: Літературознавство / За ред. проф. М. Ткачука. – Тернопіль : ТНПУ, 2008. – Вип. 25. – С. 213-230. – Режим доступу: http://catalog.library.tnpu.edu.ua:8080/library/TopicDescription?topic_id=9162&page=4
- Наративна конфігурація малої прози Михайла Коцюбинського кінця ХІХ – початку ХХ століть // Дивослово. – 2008. – № . 12. – С. 37-42.
- Наратологічні аспекти нового прочитання літературної класики // Studia metodologica. – Вип. 24: матеріали Всеукраїнської наукової конференції [«Новітня теорія літератури і проблеми літературної антропології» / Упорядник І. В. Папуша], (Тернопіль, 10–11 квітня 2008 р.) / М-во освіти і науки, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. – Тернопіль: Редакційно-видавничий відділ ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2008. – С. 205-211.
- Категорія точки зору в позиціонуванні гетеродієгетичного наратора // Studia methodologica. – Випуск 26. – Тернопіль: Редакційно-видавничий відділ ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2008. – С. 133-136. – Режим доступу: edu/2450918/Studia_methodologica_26
- Своєрідність наративної конфігурації дитячої літератури (на матеріалі української малої прози на порубіжжі ХІХ – ХХ ст.) // Книжка. Твір. Читання. Дитячий дискурс: Матеріали науково-практичної конференції «Дитина читає…» (Львів, 8-10.05.2008). – С.134-142.
- Голос і точка зору в просторі дитячого тексту // Українська мова та література в школі. – 2009. – № 2. – С. 89-99. – Режим доступу: http://library21.ru/ru/ru
- Своєрідність наративної історії в українській малій прозі кінця ХІХ – початку ХХ століть // Слово і Час. – 2009. – № 2. – С. 67-74. – Режим доступу: http://1576.ua/uploads/files/4932/slovo_i_chas_2009_02_578_lyutiy.pdf
- Концепт читання як умова організації наративу в дитячій літературі // Актуальні проблеми слов’янської філології: Лінгвістика і літературознавство. Вип. ХХ.: матеріали Міжнародної наукової конференції «Література для дітей і про дітей: історія, сучасність, перспективи» (Бердянськ, 15–16 вересня 2008 р.) / НАН України, М-во освіти і науки, Ін-т літ-ри ім. Т. Г. Шевченка НАН України, Ін-т філології Бердянського державного педагогічного університету. – Донецьк: Т-во Юго-Восток ЛТД, 2009. – С. 298-307. – Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16541/browse?order=ASC&rpp=20&sort_by=1&etal=-1&offset=54&type=title
- Наративна проекція портрета у малій прозі Володимира Винниченка // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. – Львів: ЛНУ ім. І.Франка, 2008. – Вип. 44. Ч.2. – С.210-219.
- Часова перспектива викладу як один із параметрів форматування української малої прози кінця ХІХ – початку ХХ ст. (на матеріалі творів М.Коцюбинського) // Науковий вісник Миколаївського державного університету. Вип. 22. Філологічні науки. Збірник наукових праць. – Миколаїв: МДУ, 2009. – С.129-137.
- Наративна проекція концепту «герой» // Питання літературознавства: Науковий збірник. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т., 2009. – Вип. 78. – С.278-292. – Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/18496/32-Matsevsko-Bekerska.pdf?sequence=1
- Мистецький пошук в відображенні науки: літературознавча концепція Миколи Ткачука // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Літературознавство: Збірник наукових праць з нагоди 60-річчя доктора філологічних наук, професора Миколи Ткачука / За ред. д.ф.н. Поплавської Н.М. – Тернопіль: ТНПУ, 2009. – С.29-35. – Режим доступу: сatalog.library.tnpu.edu.ua:8080/library/DocDescription?doc_id=380655
- Горизонти інтерактивного навчання у контексті ідей Василя Сухомлинського // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 53. – Херсон: Вид-во ХДУ, 2009. – С.106-110. – Режим доступу: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_53/issue_53.pdf
- Самоідентифікація та самовизначення української освіти у європейському освітньому просторі // Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. Вип. 468. Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2009. – С.168–176.
- Наратор як втілення інтерсуб’єктивності у матерії художнього тексту // Вісник НТШ. – Львів, 2009. – C.257–269.
- Своєрідність наративної конфігурації дитячої літератури (на матеріалі української малої прози кінця ХІХ – початку ХХ століть) // Книжка. Твір. Читання. Дитячий дискурс: Матеріали науково-практичної конференції «Дитина читає…» (Львів, 8-9 травня 2008 р.). – К.: НПУ ім. М.Драгоманова, 2009. – С. 124-142.
- Класика українського письменства: нове прочитання (рецензія: Ткачук М.П. Творчість Івана Котляревського: антропологічний та естетичний дискурси: Монографія – Суми: Вид-во СумДУ, 2009. – 216 с.) // Наукові записки. Серія : Літературознавство / За ред. проф. М. Ткачука. – Тернопіль: ТНПУ, 2010. – Вип. 29. – С. 336-340.
- Підготовка вчителя та викладача світової літератури: принципи методологічної парадигми // Викладання зарубіжної літератури: проблеми та досягнення. Султанівські читання: Збірник статей. – Івано-Франківськ, 2010. – Випуск 1. – С.78-84.
- Наратив як форма антропологізації літературного твору // Питання літературознавства: Науковий збірник. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т., 2010. – Вип. 83. – С.199-211. – Режим доступу: rbis–nbuv.gov.ua/…/cgiirbisexe
- Наративна модальність як спосіб регулювання художньої інформації // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія». – Вип. 18. – 2010. – С.31-39.
- Екстрадієгетичний наратив малої прози Тимофія Бордуляка // Наукові записки. Серія : Літературознавство / За ред. проф. М. Ткачука. – Тернопіль : ТНПУ, 2010. – Вип. 30. – С. 23-40. – Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe
- Послідовність нарації та її часова перспектива в романі Юстейна Ґордера «Замок в Піренеях» // Наукові записки. Серія : Літературознавство / За ред. проф. М. Ткачука. – Тернопіль: ТНПУ, 2010. – Вип. 31. – С. 385-– Режим доступу: library.te.ua/cgi-bin/irbis64r_15/cgiirbis_64.exe
- Гармонія чи конфлікт: деякі аспекти підготовки вчителя світової літератури // МОВА І КУЛЬТУРА (науковий збірник). – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2010. – Вип. 13. – Т. Х (146). – С.74-80. – Режим доступу: http://www.burago.com.ua/index.php/ru/konferentsiya
- Наратологічні аспекти образотворення в дискурсі сучасного літературознавства // Актуальні проблеми слов’янської філології : Лінгвістика і літературознавство: міжвузівський зб. наук. ст. / гол. ред. В.А.Зарва. – Бердянськ: БДПУ, 2011. – Вип. VІ. – Ч.1. – С. 10-18.
- Дитяча література як форма діалогу культур: герменевтичний аспект // Література. Діти. Час.: Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва. Вип. 1. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. – С.17-25.
- Типологія наратора: комунікативні аспекти художнього дискурсу // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О.Сухомлинського: збірник наукових праць / За ред. В.Д.Будака, М.І.Майстренко. – Випуск 4.8. – Миколаїв: МНУ імені В.О.Сухомлинського, 2011. – 140 с. (Серія «Філологічні науки»). – Режим доступу: http://litzbirnyk.com.ua/wp-content/uploads/2013/11/14.4.8.pdf
- Наратив як засіб організації просторово-часової конфігурації літературного твору // Вісник Львівського університету. Серія: Іноземні мови. – Випуск 18. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І.Франка, 2011. – С. 52-59. – Режим доступу: http://old.lingua.lnu.edu.ua/Visnyk/visnyk/Visnyk_18/articles/6Matsevko.pdf
- Наратив містичного у прозі Марка Леві // Питання літературознавства: Науковий збірник. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т., 2011. – Вип. 84. – С.46-54.
- «Коли тихо дощить на місто»: комунікативні аспекти міського тексту (збірка А.Содомори «Сльози речей») // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Філологічні науки. – № 24 (235). – 2011. – Частина І. – С.196-203.
- Діалогічна історія художнього тексту в контурах рецепції та інтерпретації // Євронаука: збірник наукових праць молодих учених України. – Вип. 8 / гол. ред. В.О.Доровський; відп. ред.. Т.М.Макарова; МОН України; КФ ЄУ; КДПУ; в 2-х ч. – К.: Вид-во Європейського університету, 2011. – Ч. 2. – с.53-64.
- Світова література як навчальний предмет: методологічні аспекти культурологічного дискурсу // МОВА У КУЛЬТУРА (науковий збірник). – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2011. – Вип. 14. – Т. ІV (150). – С.439-447. – Режим доступу: http://www.burago.com.ua/index.php/ru/konferentsiya
- Формування мотиваційного контексту в підготовці викладача світової літератури (тези) // Сучасні освітні технології у професійній підготовці майбутніх фахівців : матеріали міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 20-річчю Незалежності України, 25–26 жовтня 2011 р. – Львів: Науково-практичний центр професійно-технічної освіти НАПН України, 2011. – С.18-
- Світова література як чинник гармонійної освітньо-виховної комунікації у вищому навчальному закладі // Наукові праці: науково-методичний журнал. – Т. 158. Вип. 170. Філологія. Літературознавство. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. П.Могили, 2011. – С. 42-46.
- Наратологічний дискурс новітнього українського літературознавства // Актуальні проблеми іноземної філології: лінгвістика і літературознавство: міжвуз. зб. наук. ст.; гол. ред. В.А.Зарва. – Бердянськ: БДПУ, 2012. – Вип. VІІ. – Ч.1. – С.168-180.
- Спілкування чи комунікація: в пошуку методологічної домінанти викладання світової літератури // Актуальні проблеми викладання літератури у середній та вищій школі. Султанівські читання. Збірник статей / Відп. ред. В.Г.Матвіїшин. – Івано-Франківськ: Симфонія форте, 2012. – Випуск ІІ. – С.91-101. – Режим доступу: pu.if.ua/files/zbirnyky/Sylt–Chut-2.pdf
- Рецептивний дискурс малої прози: наративна конфігурація інтермедіальності // Питання літературознавства: Науковий збірник /гол. ред. О.В.Червінська. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т., 2012. – Вип. 85. – С.228-242. – Режим доступу: irbis–nbuv.gov.ua/…/cgiirbisexe
- Комунікативний дискурс наративу: від першого читання до читацьких стратегій // Літературний процес: методологія, імена, традиції: зб. наук. праць (філологічні науки); / редкол.: Бондарєва О.Є., Борисенко К.Г., Буніятова І.Р. [та ін.]. – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2012. – С.111-116.
- Гетеродієгетичний наратив як форма психологізації зображення в малій прозі // Актуальні проблеми іноземної філології: лінгвістика і літературознавство: міжвуз. зб. наук. ст.; гол. ред. В.А.Зарва. – Бердянськ: БДПУ, 2012. – Вип. ХХV. – Ч.1. – С.235-247.
- Концепт пам’яті у дискурсі прозового наративу Юстейна Ґордера // Актуальні проблеми іноземної філології: лінгвістика і літературознавство: міжвуз. зб. наук. ст.; гол. ред. В.А.Зарва. – Бердянськ: БДПУ, 2012. – Вип. ХХVІ. – Ч.1. – С.296-306.
- Своєрідність наративної організації малої прози Василя Стефаника // Вісник Прикарпатського університету. Філологія. – 2012. – Вип. 34–35. – С. 96-103.
- Комунікативний дискурс наративу у прозі Марка Леві: читацькі стратегії // Вісник Львівського університету. Серія іноземні мови. – – Вип. 20. – Ч.1. – С. 251-259. – Режим доступу: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/lingua/article/view/1519
- Ментор словесного мистецтва чи «чарівне дзеркало»? Герменевтичний дискурс дитячої літератури // Всесвітня література в сучасній школі. – 2012. – № 6. – С.10-15. нема
- Методологічний дискурс викладання світової літератури: траєкторія чи лабіринт? // Зарубіжні письменники і Україна: збірник наукових праць. – Полтава, ПНПУ імені В.Г.Короленка, 2012. – С.33-42.
- Рецептивна панорама наративу в дискурсі кіберкультури: роман Марка Леві «Усе, що не було сказано» // Наукові праці: науково-методичний журнал. – Т. 193. Вип. 181. Філологія. Літературознавство. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. П.Могили, 2012. – С. 64-68. – Режим доступу: irbis–nbuv.gov.ua/…/cgiirbisexe
- Концептуалізація діалогізму в літературі: наративний дискурс // Діалог і далогічність в українській літературі ХІХ-ХІ ст. Монографія. / За заг. ред. проф. Малютіної Н.П. – Одеса: Одеський національний університет імені І.І.Мечникова, 2013. – 288 с. – С.26-41.
- Лекція в академічному викладанні літературознавчих дисциплін: проблеми та перспективи // Літературний процес: територія Гутенберга чи віртуальна реальність? / Матеріали Всеукраїнської наукової конференції, 5-6 квітня 2013 р., м. Київ / МОН України, Київський ун-т імені Б.Грінченка; за заг. ред. О.Є.Бондарєвої [редкол.: О.Є.Бондарєва, І.Р.Буніятова, М.С.Васьків, О.В.Єременко, О.В.Кудряшова, В.І.Кузьменко, Я.О.Поліщук]. – К.: Київський ун-т імені Б.Грінченка, 2013. – С. 122-130.
- Наративна стратегія як засіб психологізації художнього світу (своєрідність персонажної розповіді другого рівня в малій прозі М.Коцюбинського) // МОВА І КУЛЬТУРА (науковий збірник). – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2012. – Вип. 15. – Т. VІ (160). – С.306-315. – Режим доступу: http://www.burago.com.ua/index.php/ru/konferentsiya
- Особистість педагога у новочасній парадигмі освітнього поступу // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Цілі та результати освітніх реформ: україно-польський діалог», 15–16 травня 2013 р., м. Київ / М-во освіти і науки України, Нац. акад. пед. наук України, Вища пед. школа Спілки польських вчителів (м. Варшава, Республіка Польща), Київ. ун-т ім. Б.Грінченка; за заг. ред. Огнев’юка В.О. [редкол.: В.О.Огнев’юк, Л.Л.Хоружа, С.О.Сисоєва, Т.Левовицький, Е.Хофман]. – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2013. – С. 20-29.
- Аспекти інтеркультурності в новітньому літературознавчому дискурсі // Актуальні проблеми іноземної філології: лінгвістика і літературознавство: міжвуз. зб. наук. ст.; гол. ред. В.А.Зарва. – Бердянськ: БДПУ, 2012. – Вип. VІІІ. – Ч.1. – С.158-170.
- Стилістичні еквівалентності як засіб форматування художнього викладу (1) // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. праць. – К.: Університет «Україна», 2012. – С. 306-317. – Режим доступу: nau.edu.ua/index.php/go/article/download/…/9491
- Наратологічні обрії сучасного літературознавства // Spheres of Culture. – Volume ІІІ. – Lublin, Poland, 2012. – С. 23-37. – Режим доступу: http://road.issn.org/issn/2353-7841-spheres-of-culture
- Рецепція як концепт форматування естетичного діалогу // Ювілейний збірник на пошану Р.С.Помірка // Пристрасть науки / упоряд.: М.Латик, Г.Матіїв. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – С. 81-91.
- Художнє двосвіття прози Марка Леві: від приватної драми до універсальної інтерпретації // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (філологічні науки). – № 12 (271), червень, 2013. – С. 78-88. – Режим доступу: ltsu.org/jspui/bitstream/123456789/2701/1/8.pdf
- Наративна послідовність як засіб організації художнього викладу // Не йти вперед – це йти назад: збірник на пошану Паславської Алли Йосипівни, д-ра філол. наук, професора. – Львів: ПАІС, 2013. – С. 184-194.
- Світова література. 5 клас. Робочий зошит (у співавторстві: О.М.Ніколенко, Р.А.Бекерська) / Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОНМС України, лист ІІТЗО від 01.03.2013 р. № 1/12-Г-99). – К.: Грамота, 2013 (у співавторстві).
- Світова література. 5 клас. Зошит для контрольного оцінювання (у співавторстві : О.М.Ніколенко, Р.А.Бекерська) / Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОНМС України, лист ІІТЗО від 01.03.2013 р. № 1/12-Г-98). – К.: Грамота, 2013 (у співавторстві).
- Світова література. 5 клас. Книга для вчителя (у співавторстві : О.М.Ніколенко, Л.В.Мацевко-Бекерська, О.В.Орлова) / Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОН України, лист ІІТЗО від 16.07.2013 р. № 14.1/12-Г-331). – К.: Грамота, 2013 (у співавторстві).
- Форми та методи вивчення світової літератури у нейро-лінгвістичній парадигмі // Актуальні проблеми методики викладання світової літератури: Збірник наукових статей. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І.Франка, 2013. – С. 77-95.
- Рецептивна панорама сакрального сенсу в повісті Юстейна Ґордера «У дзеркалі, у загадці» // Наукові праці: Науково-методичний журнал. – Т.217. Вип. 205. Філологія. Літературознавство. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2013. – С. 56-60. – Режим доступу: chdu.edu.ua/article/view/73592
- Мотивационный контекст преподавания литературы в условиях постглобализированного общества // Актуальные проблемы филологии: Международный научный ежегодник (10 июля 2013 г.) – Вып. 7. – Барнаул; Рубцовск: Изд-во Алт. Ун-та, 2013. – С. 84-93.
- Діалог культур у фаховій підготовці педагога // Kulture – Changes – Education. – Rzeszow, 2013. – Volume – S. 150-169 (у співавторстві). – Режим доступу: http://road.issn.org/issn/2353-7841-spheres-of-culture
- Реформа сучасної літературної освіти: в пошуках нових горизонтів // Всесвітня література в школах України. – 2013. – № 6 (391). – С. 9–14.
- Стилістичні еквівалентності як засіб форматування художнього викладу (2) // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. праць. – К.: Університет «Україна», 2013. – С. 176-187. – Режим доступу: nau.edu.ua/index.php/go/article/download/…/9491
- Домінанта інтенційності в рецептивній парадигмі художнього тексту // Літературний процес: мова мистецтва і мистецтво мови / Матеріали V щорічної Міжнародної наукової конференції, 4-5 квітня 2014 р., м. Київ / М-во освіти і науки України, Департамент освіти і науки, молоді та спорту викон. орг. Київс. міськ. ради (КМДА), Київський ун-т імені Б.Грінченка; редкол.: О.Є.Бондарєва, О.В.Єременко, І.Р.Буніятова, С.О.Євтушенко та ін. – К.: Київський ун-т імені Б.Грінченка, 2014. – С. 185-195.
- «Феномен Юаси» і сучасна літературна освіта // Султанівські читання. Актуальні проблеми літературознавства в компаративних вимірах (на пошану пам’яті доктора філологічних наук, професора М.В.Теплінського та доктора філологічних наук, професора В.Г.Матвіїшина). Збірник статей / Редкол.: І.В.Козлик (голова) й ін. – Івано-Франківськ: Симфонія форте, 2014. – Випуск ІІІ. – С.289-299. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/culs_2014_3_37
- Інтерпретація як спосіб пізнати сенс літературного твору // Вісник Прикарпатського національного університету. Філологія. 2013-2014. Вип. 40-41. – С. 11-15. – Режим доступу: if.ua/depart/Vis_fil_journal/…/file/Visnyk_Philology_2013-2014_40-41.pdf
- Ab ovo : до генези теоретичного осмислення новітньої методичної думки у викладанні світової літератури: Рецензія на видання : Султанов Юрій. Актуальні проблеми методики викладання літератури: вибрані праці / Юрій Султанов / редкол.: І.В.Козлик (голова), А.М.Мартинець (відпов. секретар) та ін. – Івано-Франківськ : Симфонія-форте, 2013. – 324 с. // Всесвітня література в школах України. – №6. – Червень, 2014. – С. 37-42.
- Світова література. 6 клас. Робочий зошит. (у співавторстві: О.М.Ніколенко, Р.А.Бекерська) / Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОНМС України, лист ІІТЗО від 21.05.2014 р. № 14.1/12-Г-723). – К.: Грамота, 2014 (у співавторстві).
- Світова література. 6 клас. Зошит для контрольного оцінювання (у співавторстві: О.М.Ніколенко, Р.А.Бекерська) / Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОНМС України, лист ІІТЗО від 21.05.2014 р. № 14.1/12-Г-722). – К.: Грамота, 2014 (у співавторстві).
- Світова література. 6 клас. Книга для вчителя (у співавторстві: О.М.Ніколенко, Л.В.Мацевко-Бекерська, О.В.Орлова) / Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОН України, лист ІІТЗО від 10.07.2014 р. № 14.1/12-Г-1144). – К.: Грамота, 2014 (у співавторстві).
- Своєрідність детективного наративу в прозі Марека Краєвського // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. праць. – К.: Університет «Україна», 2014. – Вип. 30. – С. 181-196. – Режим доступу: http://er.nau.edu.ua/bitstream/
- Наративні аспекти малої прози кінця ХІХ – початку ХХ століть у дослідженнях Івана Овксентійовича Денисюка // Українська філологія: традиції і сучасність = Ukrainian Philologie: Traditions and Modern Age : зб. наук. праць (до 160-річчя заснування кафедри української словесності у Львівському університеті). – Львів: ЛНУ імені І.Франка, 2013. – 634 с. – (Серія «Українська філологія: школи, постаті, проблеми; вип.14; ч. 1). – С. 131-140.
- Текстові варіанти наративної повторюваності в українській малій прозі кінця ХІХ – початку ХХ ст. // «З роду нашого красного…»: перша професорка Волині: зб. наук. праць на пошану проф. Л. К. Оляндер / упоряд.: М. В. Моклиця, Т. П. Левчук. – Луцьк.: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. – С. 575-585.
- Рецептивний потенціал наратора в літературному творі // Теорія літератури: концепції, інтерпретації: наук. зб. / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, Ін-т філології, Каф. теорії л-ри, компаративістики і літ. творчості, ред..-кол.: Л.В.Грицик (голова) [та ін.]. – К, 2014. – С.176-187.
- Казкові наративи у прозі Марка Леві // “У тридев’ятому царстві ”: феномен казки в літературі, фольклорі і медіа: матеріали Міжнародної наукової конференції (25–26 вересня 2014 р.) : зб. / [ред.-упор. С.С.Журавльова]. – Бердянськ, 2014. – С.95-97. – Режим доступу: http://bdpu.org/sites/bdpu.org/files/ifsk/mk-ifsk-1.pdf
- Елітність чи елітарність: методичні аспекти плекання сучасного читача // Літературний процес: методологія, імена, тенденції: зб. наук. пр. (філол. науки) / К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка; редкол.: О.Є.Бондарєва, О.В.Єременко, І.Р.Буніятова та ін. – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2015. – С. 169-173. – Режим доступу: kubg.edu.ua/index.php/journal/issue/view/9
- Концепт любові як домінанта форматування точки зору в романі Ю.Ґордера «Помаранчева дівчинка» // Актуальні проблеми іноземної філології: лінгвістика і літературознавство: міжвуз. зб. наук. ст.; [гол. ред. В.А.Зарва]. – Бердянськ: БДПУ, 2013. – Вип. ХХVІІ. – Ч.3. – С.68-79. – Режим доступу: org/sites/bdpu.org/files/konferencii/1/мацевко.doc
- Рецептивний горизонт прозового наративу в романі Юстейна Ґордера «Замок в Піренеях» // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна»: збірник наукових праць / укладачі: І.В.Ковальчук, Л.М.Коцюк, С.В.Новоселецька. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2015 р. – С. 197-200. – Режим доступу: http://eprints.oa.edu.ua/4211/1/76.pdf
- Відповідальність читача в літературно-естетичному полілозі // Мова і культура (Науковий збірник). – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2014. – Вип. 17. – Т. V (173). – С.192-198. – Режим доступу: http://www.burago.com.ua/attachments/article/24/173.pdf
- Наратологічний горизонт екстрадієгезису української малої прози кінця ХІХ – початку ХХ ст. // Сучасні германістика та романістика: мова в контексті культури : матеріали Всеукраїнської наукової конференції (21–22 травня 2015 р.): збірник тез / упорядники: І.Я.Глазкова, В.В.Богдан, О.О.Каліберда. – Бердянськ: Видавець Ткачук О.В., 2015. – С.103-106. – Режим доступу: irbis-nbuv.gov.ua/…/cgiirbis_64.exe
- Інтерпретаційні лакуни як виклик для сучасної літератури // Spheres of Culture. – Volume ХІІ. – Lublin, Poland, 2015. – С.25-35. – Режим доступу: http://road.issn.org/issn/2353-7841-spheres-of-culture
- … ТВОРЧИНЯ. Рецензія на монографію «Жаркова Р.Є. сТИхіЯ жіночого письма: самопрезентація в українській модерністичній прозі кінця ХІХ – початку ХХ століття (Леся Українка, Ольга Кобилянська, Уляна Кравченко). – Львів: Норма, 2015. – 208 с.» // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Літературознавство / За ред. д-ра ф.н., проф. Ткачука М.П. – Тернопіль : ТНПУ, 2015. – Вип. 43. – С. 352-357. – Режим доступу: http://catalog.library.tnpu.edu.ua:8080/library/TopicDescription?topic_id=9162&page=4
- Лекція як методична константа у викладанні світової літератури // Султанівські читання: [збірник статей] / редкол. : І.В.Козлик (голова) й ін. – Івано-Франківськ : Симфонія-форте, 2016. – Вип. V. – С.259-267. – Режим доступу: if.ua/…5/Matsevko–Bekerska5el.pdf
- Систематична модель планів точки зору в малій прозі Леся Мартовича // МОВА І КУЛЬТУРА (Науковий журнал). – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2015. – Вип. 18. – Т.ІІІ (178). – С.66-73. – Режим доступу: http://www.burago.com.ua/index.php/ru/konferentsiya
- Себе-шукання чи шукання-себе в художньому просторі // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. праць. Вип. 33. – К. : Університет «Україна», 2016. – С.233-244. – Режим доступу: irbis-nbuv.gov.ua/…/cgiirbis_64.exe
- Концептуалізація точки зору в прозовому наративі Марка Леві // Вісник Львівського університету. Серія Іноземні мови. – 2016. – Вип. 24. Ч.1. – С.180-188.
- Складні лабіринти буттєвості в романі Марка Леві «Усе, що не було сказано» // Наукові записки Тернопільського національного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Літературознавство / За ред. д.ф.н. М.П.Ткачука – Тернопіль: ТНПУ, 2016. – Вип. 14. – С.217-223. – Режим доступу: irbis-nbuv.gov.ua/…/cgiirbisexe
- Мацевко-Бекерська Л.В. Наративні межі художнього дискурсу в прозі М.Леві / Л. Мацевко-Бекерська // Тези Міжнародної наукової конференції «Художні феномени в історії світової літератури: перехід мови в письменництво: Горизонт очікування» (8–9 квітня 2016 р., Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна). – Харків, 2016. – С. 40-41.
- Пригода як наративний центр у романах Марка Леві // Тези Міжнародної наукової конференції «Мільйон історій: поетика пригод у літературі та медіа»: [зб. наук. матеріалів конференції] (Бердянськ, 22–23 вересня 2016 р.) / [гол ред. О.П.Новик]. – Бердянськ : БДПУ, 2016. – С.107-108.
- Світова література як простір (не)(про)(до)читання в методичному дискурсі сучасної школи // Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва «Література. Діти. Час». – Вип. VI : Матеріали Всеукраїнської наукової конференції «Українська література для і про дітей: історичні здобутки й тенденції розвитку» (11 жовтня 2016 року). – Старобільськ : Вид-во ДЗ «Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка», 2016. – С. 88-93. – Режим доступу: ua/fileadmin/…/Visnyk_2016_vyp6_15.pdf
- Часова перспектива наратологічного дискурсу малої прози М. Коцюбинського кінця ХІХ – початку ХХ ст. // МОВА І КУЛЬТУРА (Науковий журнал). – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2016. – Вип. 19. – Т.ІV (179). – С.192-200. – Режим доступу: http://www.burago.com.ua/index.php/ru/konferentsiya
- Рецептивні константи прози Юстейна Ґордера // Філологічні науки: Збірник наукових праць. – Випуск 22. – Полтава: ПНПУ імені В.Г. Короленка. – С. 24-32. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fil_Nauk_2016_22_4
- Пригода як наративний центр у творах Марка Леві// Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Літературознавство / За ред. д-ра ф.н., проф. Ткачука М.П. – Тернопіль: ТНПУ, 2015. – Вип. 45. – С. 238-254. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUl_2016_45_22
- Наратив спокутування у прозі Юстейна Ґордера // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Філологія. – Випуск 76. – Харків, 2017. – С.235-240. – Режим доступу: http://www-philology.univer.kharkov.ua/nauka/e_books/Visnyk_76_2017.pdf
- Поетологічні аспекти художнього дискурсу в наратологічній перспективі // МОВА І КУЛЬТУРА (Науковий журнал). – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017. – Вип. 20. – Т.І (186). – С.54–60.
- Мовчання тексту як засіб літературного спілкування // Художні феномени в історії світової літератури: перехід мови в письменництво («Постколоніальні стратегії»): тези доповідей ІV Міжнародної наукової конференції (6–7 квітня 2018 р.). – Харків: Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018. – С.83–84.
- Точка зору як засіб моделювання наративу // Актуальні питання іноземної філології : наук. журнал / [редкол. : І.П.Біскуб (гол. ред.) та ін.]. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2018. – № 8. – С. 209–213.
- Екзистенційні максими як домінанта художнього стилю Андрія Содомори // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства. – Ужгород: Видавництво Ужгородського університету, 2018. – С. 203–207.
- Рецептивні константи прози Юстейна Ґордера // Docendo discimus : ювілейний збірник на пошану Сулима Володимира Трохимовича : збірник наукових праць / упоряд. Богдан Максимчук, Алла Паславська, Тарас Пиц; Львівський національний університет імені Івана Франка. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – С.280–292.
- Діалог інтенцій як формат репрезентації художнього світу // МОВА І КУЛЬТУРА (Науковий журнал). – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2016. – Вип. 21. – Т.ІІ (191). – С.294–302.
- Дитяча література: віднаходження координат (Рецензія на навчальний посібник «О.Бобир, Т.Михед Студії з історії англійської дитячої літератури. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2018. – 264 с.») // Всесвітня література в школах України. – 2018. – №7. – С.36–40.
- Matsevko-Bekerska, L. (2019). The text – the reader – the literary writing: a cognitive and narratological paradigm. Scientific Journal of Polonia University, 34(3), 36-46. https://doi.org/10.23856/3404
- Читач у фокусі когнітивної наратології / Лідія Мацевко-Бекерська // «Гармонія і хаос: єдність чи конфлікт». Лінгвістика. Літературознавство. Методика викладання мови і літератури. Міждисциплінарні дослідження (психологія, соціологія, історія, політологія, філософія) : Тези доповідей круглого столу, присвяченого Дню науки, 21 травня 2019 р., Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. – Харків, 2019. – С.29.
- У співавторстві: «Антологія. Фольклор, міфи і легенди народів світу в шкільному курсі літератури» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5–6 класів закладів середньої освіти (упор. Ніколенко О.М., Мацевко-Бекерська Л.В., Сакович Л.С., Ніколенко К.С., Борисова Є.Л., Мігалі А.І., Туряниця В.Г., Сластьон С.Е.) – надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», наказ № 1178 від 04 вересня 2019 р.
- У співавторстві: «Антологія. Казка в шкільному курсі літератури» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5–6 класів закладів середньої освіти (упор. Ніколенко О.М., Мацевко-Бекерська Л.В., Сакович Л.С., Ніколенко К.С., Борисова Є.Л., Мігалі А.І., Туряниця В.Г., Сластьон С.Е.) – надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», наказ № 1178 від 04 вересня 2019 р.
- У співавторстві: «Сучасна художня література» посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5–6 класів закладів середньої освіти (упор. Ніколенко О.М., Мацевко-Бекерська Л.В., Сакович Л.С., Ніколенко К.С., Борисова Є.Л., Мігалі А.І., Туряниця В.Г., Сластьон С.Е.) – надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», наказ № 1178 від 04 вересня 2019 р.
- Narrator in the artistic world: the cognitive projections // Vectors of the development of philological sciences at the modern stage : collective monograph / N. I. Andreichuk, O. A. Babelyuk, V. D. Bialyk, M. Yu. Ivanchenko, etc. – Lviv-Torun : Liha-Pres, 2019. – P.134-156. doi.org/10.36059/978-966-397-124-7/134-156
- The reader’s discourse in the cognitive and narrative structure of a literary writing: reception and interpretation in the aesthetic dialogue // Traditions and innovations in teaching philological disciplines : collective monograph /I. Andreichuk, O. A. Babelyuk, V. D. Bialyk, L. I. Bieliekhova, etc. – Lviv-Torun : Liha-Pres, 2019. – P.201-216. doi.org/10.36059/978-966-397-131-5/201-216
- Love as a cognitive dominant in formatting the point of view in The Orange Girlby Jostein Gaarder // Efficiency level and the necessity of influence of philological sciences on the development of language and literature : collective monograph/ D. Bialyk, L. I. Didukh, M. Yu. Ivanchenko, V. P. Kazarin, etc. – Lviv-Torun : Liha-Pres, 2019. – P.109 –122. doi.org/10.36059/978-966-397-170-4/190-122
- Поза чи понад? Деякі когнітивні аспекти наративу Василя Стефаника // Василь Стефаник, Іван Франко, Андрей Шептицький у контексті культурно-історичних процесів кінця ХІХ-ХХ століть: колективна монографія / упорядкування та наукове редагування: Наталія Мочернюк, Олександр Солецький. – Івано-Франківськ : ВГЦ «Просвіта», 2020. – С. 176-191.
- Matsevko-Bekerska, L. (2020). Literary education: new horizons in the University’s competition for elitism and eliteness // Scientific Journal of Polonia University. – 38(1). Vol. 1 – Р. 80-85. DOI: https://doi.org/10.23856/3810
- Мацевко-Бекерська Л. В. Когнітивні маркери художнього наративу / Лідія Мацевко-Бекерська // МОВА І КУЛЬТУРА (Науковий журнал). – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2020. – Вип. 22. – Т.VІІ (202). – С. 148-156.
- Мацевко-Бекерська Л. В. Концепт пам”яті в ціннісній парадигмі Юстейна Ґордера // “Ціннісні орієнтири в мистецькому просторі – індивід і соціальний контекст”: Програма і тези доповідей Всеукраїнської наукової конференції з міжнародною участю (9 квітня 2020 року). – Харків : ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2020. – С. 59–60.
- КОЛИ «ПАМ’ЯТАТИ» І «ЗНАТИ» ОЗНАЧАЄ: «БУТИ» : Рецензія на монографію «Роздольська Ірина. Літературний феномен Українських Січових Стрільців: функціонування та структура покоління: монографія. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020» // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 32. Том 2. – С. 249-251.
- Академічна освіта і викладач: Маркери хронотопу «після 12 березня 2020 року» // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи: збірник статей V Міжнародної науково-практичної конференції (м. Полтава, 19-20 листопада 2020 р.). – Полтава : Вид-во “Астрая”, 2020. – С. 271-276.
- Сучасний формат когнітивної наратології: Ad fontes / Л. В. Мацевко-Бекерська // Тези Міжнародної науково-практичної конференції «Challenges of philological sciences, intercultural communication and translation studies in Ukraine and EU countries» (30–31 жовтня 2020 р., м. Венеція, Італія). – Венеція, 2020. – С. 166-169. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-588-90-7-46
- Conversation Analysis Tool as an Effective Means for Teaching the University Courses of English and World Literature (Roksoliana Kokhan, Lidiia Matsevko-Bekerska, Yuliia Lysanets) // Arab World English Journal (AWEJ) Volume 11. Number4 December 2020. Pp. 307-318. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol11no4.20 (ESCIWeb of Science by Thomson Reuters)
- BULGAKOV AND XXth CENTURY LYTERARY PROCESS Aleksieieva N. M. «The Master and Margarita» by M. Bulgakov in the Literary Context of the XXth Century (Artistic Synthesis. Narrative Strategies. Mythopoetics): monograph. Kharkiv, 2019. 380 p. (рецензія на монографію) DOI: 10.21272/Ftrk.2020.12(2)-18
- Методика викладання світової літератури: навчально-методичний посібник. – Вид. 2-е, доповнене / Л. В. Мацевко-Бекерська. – Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2020. – 296 с.
- Наративно-когнітивні маркери часу в романі Юстейна Ґордера «Замок в Піренеях» // Current Trends in the Study and Teaching of Foreign Languages: Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Online Conference (Poltava, 04 June 2021). – Poltava : Astraya, 2021. – Р. 143-147.
- Мацевко-Бекерська Л. В. Суб’єктивні трансформації художнього наративу: когнітивний аспект //International scientific and practical conference «Philological sciences, intercultural communication and translation studies: an experience and challenges» : conference proceedings, April 23–24, – Vol. 1. – Czestochowa : «Baltija Publishing», 2021. – P. 289-293.
- Когнітивні маркери малої прози Василя Стефаника: художній наратив «простого тексту» // Міжнародний науковий конгрес “Василь Стефаник і світова культура”, 13-14травня 2021 року, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника.
- The Interaction of Possible Worlds through the Prism of Cognitive Narratology // Arab World English Journal (AWEJ) Volume 12. Number 2. June 2021 Pp. 364-376 DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol12no2.25 (ESCIWeb of Science by Thomson Reuters)