Соціальний супровід сім’ї
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | 2.5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 12 | ФПС-41 |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 12 | ФПС-41 |
Опис курсу
Метою навчальної дисципліни «Соціальний супровід сім’ї» є підготовка спеціалістів до практичної реалізації політики України щодо охорони сім’ї, створення умов для її зміцнення та повноцінного функціонування, а також розвитку та підтримки сімейних форм виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Завданнями даної навчальної дисципліни є:
- ознайомлення студентів з державною політикою в галузі соціального захисту сім’ї, материнства і дитинства та її нормативно-правовим забезпе-ченням;
- розкриття сутності принципів, напрямів і технологій соціально-педагогічної роботи з сім’ями різних типів;
- розвиток у студентів навичок аналітико-пошукової діяльності та самоосвіти.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
- види, типи, структуру та функції сім’ї;
- причини та наслідки проблем сучасної сім’ї;
- сутність, особливості, основні напрями соціально-педагогічної роботи з сім’ями;
- моделі соціальної роботи з різними типами сімей;
- причини та наслідки поширення в Україні соціального сирітства;
- форми влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
- особливості соціально-педагогічної роботи з дітьми цієї категорії;
- етапи створення та розвитку прийомної сім’ї та дитячого будинку сімейного типу (ДБСТ);
- методи, форми, основні принципи й порядок здійснення соціального супроводу прийомної сім’ї / ДБСТ;
- механізми оцінювання ефективності їх функціонування;
- вимоги до спеціалістів, які здійснюють соціальний супровід.
За допомогою отриманих знань студенти повинні вміти:
- добирати та обґрунтовувати форми і методи соціально-педагогічної допомоги сім’ям;
- організовувати діагностичну, соціально-профілактичну, реабілітаційну та інші види робіт з сім’ями різних типів;
- організувати роботу щодо створення та забезпечення функціонування прийомних сімей / ДБСТ, використовувати нормативно-правові акти, які регламентують цей процес;
- здійснювати соціальний супровід прийомних сімей / ДБСТ;
- налагоджувати співпрацю між спеціалістами, які захищають права дітей.
Рекомендована література
Базова
- Методи та технології роботи соціального педагога: навч. посібн. / С. П. Архи-пова, Г. Я. Майборода, О. В. Тютюнник. – К.: Слово, 2011. – 496 с.
- Прийомна сім’я: методика створення і соціального супроводу: наук.-метод. посібн. / Г. М. Бевз, В. О. Кузьмінський, О. І. Нескучаєва та ін. – К.: Центр стратегічної підтримки, 2003. – 92 с.
- Соціальна педагогіка: навч.-метод. посібн. / А. Й. Капська, Л. І. Міщик,
З. І. Зайцева та ін. – К.: [б. в.], 2000. – 264 с. - Комарова Н. М., Пєша І. В. Посібник для соціальних працівників щодо підготовки та соціального супроводу прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу: у 2-х кн. – К.: Держсоцслужба, 2006. – Кн. 1. – 118 с.
- Соціальний супровід сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах: метод. посібн. / І. Д. Звєрєва та ін. – К.: Дерсоцслужба, 2006. – 104 с.
- Створення та соціальний супровід прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу: навч.-метод. комплекс / за заг. ред. Г. М. Лактіонової,
Ж. В. Петрочко. – К.: Науковий світ, 2006. – 270 с.
Допоміжна
- Братусь І. В. Соціально-педагогічна робота з юними матерями в громаді // Проблеми педагогічних технологій: зб. наук. праць Волинського держ.
ун-ту. – 2004. – Вип. 3-4. – С. 72-77.