Дистанційні методи навчання лінгвістичних дисциплін

Тип: На вибір студента

Кафедра: початкової та дошкільної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
48Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
448доцент Шаран О. В.ФПШ-21, ФПШ-22, ФПШ-23

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
448ФПШ-21Лущинська О. В.
ФПШ-22Лущинська О. В.
ФПШ-23Лущинська О. В.

Опис курсу

Мета – підготовка студентів до використання дистанційних методів навчання лінгвістичних дисциплін у початковій школі.

Завдання:

  • забезпечити формування здатності усвідомлювати комунікаційний та освітній потенціал дистаційного навчання;
  • ознайомити студентів із сучасними методами дистанційного навчання в закладах освіти;
  • забезпечити оволодіння новітніми методами дистанційного навчання;
  • формувати практичні навички проєктування дистанційного навчання лінгвістичних дисциплін;
  • ознайомити з кращим педагогічним досвідом учителів України, забезпечити апробування найбільш ефективних дистанційних методів навчання.

 

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК-6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК-12. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості.

ЗК-13. Здатність вчитися, оволодівати сучасними знаннями та застосовувати знання в практичних ситуаціях.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК):

ФК-2. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, використовувати відкриті ресурси, інформаційно-комунікаційні та цифрові технології, оперувати ними в професійній діяльності.

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН-1. Організовувати монологічну, діалогічну та полілогічну форми спілкування з молодшими школярами, іншими учасниками освітнього процесу, представниками громади, поважаючи права людини та суспільні цінності; формувати судження, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.

ПРН-2. Управляти складною професійною діяльністю та проєктами в умовах початкової школи, виробляти та ухвалювати рішення в непередбачуваних робочих та навчальних контекстах.

ПРН-5. Організовувати освітній процес із використанням цифрових технологій та технологій дистанційного навчання молодших школярів, розвивати в учнів навички безпечного використання цифрових технологій та сервісів.

Рекомендована література

  1. Дистанційне навчання: дидактика, методика, організація: монографія / В.Г. Гетта, С.М. Єрмак, Г.В. Джевага, О.М. Шульга, І.В. Повечера, Н.М. Носовець, А.М. Коляда. Чернігів, 2017. 286 с.
  2. Дистанційне навчання: психологічні засади : монографія / М.Л. Смульсон, Ю.І. Машбиць, М.І. Жалдак та ін.; за ред. М.Л. Смульсон. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. 240 с.
  3. Костікова І.І. Електронна педагогіка: монографія. Харків: Смугаста типографія, 2015. 160 с.
  4. Кухаренко В.М., Бондаренко В.В. Екстрене дистанційне навчання в Україні: Монографія. Харків: КП «Міська друкарня», 2020. 409 с.
  5. Лущинська О.В. Формування інформаційно-комунікаційної культури майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки: монографія / За наук. ред. канд. пед. наук, доц. Л.О. Ковальчук. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022. 340 с
  6. Олійник Л. М. Засоби та інструментарій дистанційного навчання в початковій школі : навчально-методичний посібник. Миколаїв : ОІППО, 2021. 40 с.
  7. Теорія та практика змішаного навчання : монографія / В.М. Кухаренко, С.М. Березенська, К.Л. Бугайчук, Н.Ю. Олійник, Т.О. Олійник, О.В. Рибалко, Н.Г. Сиротенко, А.Л. Столяревська; за ред. В.М. Кухаренка Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. 284 с.

Додаткова література:

  1. Алієв Х.М. Дистанційні освітні технології: сутність, ознаки, особливості. Педагогічний альманах. 2017. Вип. 35. С. 36 – 40.
  2. Артеменко В. Б., Артищук І. В., Гудзовата О. О. Сучасні веб-інструменти в онлайн-курсі «Теорія і методика дистанційного навчання». Вісник Львівського торговельно-економічного ун-ту. Технічні науки. Вип. 21. С. 126–133.
  3. Биков В.Ю. Дистанційне навчання. Енциклопедія освіти України / Акад. пед. наук України; Головний ред. В.Г.Кремень. Київ.: Юрінком Інтер, 2008. С. 191 – 193. іст
  4. Біляй Ю. П. Використання навчальних тестів у дистанційному навчанні. Інформаційно-комп’ютерні технології в економіці, освіті та соціальній сфері. Вип. 8. С. 48–50.
  5. Бугайчук К. Л. Гейміфікація у навчанні: сутність, переваги, недоліки. Дистанційна освіта України 2015 : зб. матер. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 19–20 листоп. 2015 р.). Харків : ХАДІ, 2015. C. 39–43.
  6. Букач А. Сервіси Google в дистанційному навчанні. Інформатика. 2015. № 5. С. 13–31 ; № 6. С. 15–30 ; № 7. С. 22–29 ; № 9. С. 17–28.
  7. Вишнівський В.В., Гніденко М.П., Гайдур Г.І., Ільїн О.О. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів: навч. посібн. Київ: ДУТ, 2014. 140 с.
  8. Власенко Н., Помогайбо В. Дистанційне навчання: Україна і світ. Естетика і етика педагогічної дії. Вип. 20. С. 29 – 37. Іст
  9. Войтович І. С., Трофименко Ю. С. Особливості використання Google Classroom для організації дистанційного навчання студентів. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнт. системи навчання. 2018. № 20. С. 39–43.
  10. Гарна С. Інтерактивний плакат як один із засобів дистанційного навчання зарубіжної літератури. Теоретичні й прикладні проблеми сучасної філології. 2017. Вип. 5. С. 234–242.
  11. Головіна О. Дистанційне навчання в 3–4 класах : інструкції, приклади уроків та комунікації з батьками. НУШ. 2020. URL:https://nus.org.ua/articles/dystantsijne-navchannya-v-3-4-klasi-instruktsiyi-pryklady-urokiv-ta-komunikatsiyi-z-batkamy/
  12. Гриневич Л. Освіта після пандемії. Частина 2. Тренди майбутнього шкільної освіти. НУШ. 2020. URL: https://nus.org.ua/view/osvita-pislya-pandemiyi-chastyna2-trendy-majbutnogo-shkilnoyi-osvity
  13. Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с.
  14. Дистанційне навчання: як зацікавити учнів – поради від учительки. URL: https://nus.org.ua/articles/dystantsine-navchannya-yak-zatsikavyty-uchniv-porady-vid-uchytelky/
  15. Жарікова Л. Дистанційні види роботи з обдарованими дітьми з компонентом змагання. Іноземні мови в школах України. 2015. № 2. С. 11–14.
  16. Жуковський В., Галецький С. Особливості сучасного дистанційного навчання: потенціал та нові мождивості використання. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». 2018. № 6/38. С. 154 – 165.
  17. Кравченко Ю. Концепція раціонального структурування знань у системі дистанційного навчання. Вища школа. 2015. № 4/5. С. 76–86.
  18. Кремінський Б. Г. Дистанційне навчання як педагогічна технологія : переваги та недоліки. Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія: Педагогічні науки. 2017. Вип. 146. С. 148–151.
  19. Крохмальна Г. І., Захожа Ю. В. До питання використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови в початковій школі. Молодий вчений. 2020. №9. С. 205-208.
  20. Кухаренко В. М. Системний підхід до змішаного навчання. Інформаційні технології в освіті. № 24. С. 53–67.
  21. Миколайчук Р. А., Миколайчук А. І. Застосування технологій дистанційного навчання іноземних мов. Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія: Педагогічні науки. Вип. 148. С. 81–84.
  22. Молчанюк В. А. Теоретичні засади навчально-методичного забезпечення дистанційного навчання. Науковий вісник Донбасу. 2016. № 1–2.
  23. Морзе Н. В., Глазунова О. Г., Мокрієв М. В. Методика створення електронного навчального курсу (на базі платформи дистанційного навчання Moodle 3) : навч. посіб. Київ, 2016. 240 с.
  24. Нагрибельна І. А., Сугейко Л. Г. Модернізація лінгводидактичної освіти засобом дистанційного навчання. Філологія та лінгводидактика в умовах євроінтеграції: сьогодення і перспективи: міжнар. наук.-практ. конф. Херсон, 2018. С. 132–135.
  25. Назар М.М. Особливості психологічного впливу інтернет-навчання на особистість користувачів. URL: Особливості психологічного впливу навчання через мережу Інтернет (iitta.gov.ua).
  26. Непорада Н.Є. Організація дистанційного навчання для учнів 1-2 класів. Київ, 2021. 36 с.
  27. Плющ В. М., Ралів Ю.А. Становлення дистанційного навчання в Україні. Вісник Глухів. нац. пед. ун-ту ім. О. Довженка. Серія: Педагогічні науки. – 2018. Вип. 2. С. 24–30.
  28. Практики та підходи до дистанційного навчання – рекомендації для вчителів. НУШ. URL: https://nus.org.ua/articles/praktyky-ta-pidhody-do-dystantsijnogo-navchannya-rekomendatsiyi-dlya-vchyteliv/
  29. Розробка дистанційного курсу: Навчальний посібник / За ред. В. Ю. Бикова, В. М. Кухаренка. Київ: Міленіум, 2008. 324 с.
  30. Романюк С. М. Дистанційне навчання іноземної мови : порівняльний аналіз сучасних платформ та онлайн-сервісів. Вісник Дніпропетр. ун-ту ім. А. Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. 2016. № 1. С. 318–325.
  31. Шаран О.В, Шаран В.Л., Кулинич М.М. Особливості використання електронно-освітніх ресурсів у процесі розвитку алгоритмічного мислення молодших школярів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 78. С. 130 – 134.
  32. Як зробити онлайн-навчання цікавим та ефективним. URL: https://nus.org.ua/articles/yak-zrobyty-onlajn-navchannya-tsikavym-ta-efektyvnym/
  1. Інформаційні ресурси
  2. 35 інструментів для дистанційного навчання – добірка НУШ. URL: https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlya-dystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/
  3. Деякі питання організації дистанційного навчання. Наказ МОН України від 28.09.2020 р. Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. URL: Деякі питання організації диста… | від 08.09.2020 № 1115 (rada.gov.ua).
  4. Дистанційні платформи для навчання, саморозвитку та отримання допомоги й перевіреної інформації. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/distancijni-platformi-dlya-navchannya-samorozvitku-ta-otrimannya-dopomogi-j-perevirenoyi-informaciyi
  5. Організація дистанційного навчання в школі. Методичні рекомендації. 2020. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf
  6. Положення про дистанційне навчання. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text.
  7. Про затвердження Змін до Положення про дистанційне навчання. Наказ МОН України від 14.07.2015 № 761. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0455-23#Text
  8. Як налагодити освітній процес в умовах дистанційного навчання [Електронний ресурс] / Держ. служба якості освіти України : [офіц. портал]. URL: https://sqe.gov.ua/yak-nalagoditi-osvitniy-proces-v-umova/