Педагогіка і психологія вищої школи (історичний ф-т, 5 курс)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 16 | доцент Цюра С. Б. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | доцент Цюра С. Б. |
Опис курсу
Спеціальність: 032 «Історія та археологія»
Освітня програма ОПП “Історія та археологія”
Факультет історичний, магістри І курс
Метою викладання навчальної дисципліни “Педагогіка і психологія вищої школи” є формування магістрами цілісного розуміння мети, завдань та процесуальних характеристик педагогічної діяльності у закладі вищої освіти на основі систематизації психологічних та педагогічних знань і умінь, практичного досвіду.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Педагогіка і психологія вищої школи” є:
- формування у магістрів знань головних положень людиноцентризму і суб’єкт-суб’єктного підходу до проєктування та реалізації освітніх змін;
- формування знань про принципи та чинники розвитку психічних якостей, пізнавальних процесів та індивідуальних особливостей у юнацькому та дорослому віці;
- систематизація знань про вищу освіту як ключовий етап професійного розвитку особистості, її професійного мислення, компетентності та самосвідомості;
- формування знань психолого-педагогічних засад, умінь та навиків організації освітнього процесу у закладах вищої освіти;
- набуття студентами умінь психолого-педагогічного аналізу та прийняття педагогічно доцільних рішень;
- формування у магістрів особистісного ставлення до гуманістичних цінностей викладача вищої школи та концептуального бачення власної викладацької діяльності.
Рекомендована література
Основна (базова)
1. Біляковська О.О., Мищишин І.Я., Цюра С.Б. Дидактика вищої школи. Навч. пос. – Львів,
2013. 358с.
2. Зайченко І.В. Педагогіка і методика навчання у вищій школі:
навч. посібник. Київ: Видавництво Ліра-К, 2016. 456 с.
3. Педагогіка ( у структурно-логічних схемах і таблицях) : навч. посібн. А.А. Марушкевич,
Є.С. Спіцин, Н.В. Кошечко. К: ЦП «Компритинг», 2020. 91с. http://surl.li/fbgzsw
4. Педагогіка вищої школи [Електронний ресурс] : підручник
/ В. П. Головенкін ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – 2-ге вид., переробл.
і доповн. – Електронні текстові дані (1 файл: 3,6 Мбайт). – Київ :
КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – 290 с. http://surl.li/sbhfwk
5. Марцева Л.А. Педагогіка і психологія вищої школи : навч. посіб. / Л.А. Марцева. –
Електронні дані. – Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка», 2022. –
150 c. http://surl.li/syghhi
6. Психологія розвитку особистості у підлітковому та ранньому юнацькому віці. Навчальний
посібник для студентів вищих навчальних закладів / за ред. К.В. Седих. – Полтава :
Астрая, 2018. – 342 с. http://surl.li/joleu
7. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. Київ: Каравела, 2017.
360 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/33688061.pdf
Допоміжна
1. Асистентська педагогічна практика студентів(освітньо-кваліфікаційний рівень «Магістр»)
Робоча програма та інструктивні матеріали / уклад Герцюк Д.Д., Ковальчук Л.О., Равчина
Т.В., Цюра С.Б. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2012 – 56с
8. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посіб. Київ: «Академвидав»,
2012. 352 с.
9. Основи педагогічної майстерності. Авт. кол.: Н. Мачинська, А. Федорович, Н. Яремчук.
Львів, ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 286 с.
10. Психологія вищої школи: Підручник.2-е вид.– К.: Каравела,2008.–352с
11. Психологія професійної діяльності : підручник / за ред С.К. Шандрука. Тернопіль: ЗУНУ,
2022. 256с.
12. Поліщук О.Р. Психологічні основи професійного розвитку особистості / Габітус. Вип. 43,
2022. С.168-172. http://habitus.od.ua/journals/2022/43-2022/29.pdf
13. Цюра С.Б. Педагогіка особистого досвіду. Практикум для самостійної роботи. Л. 2006.
14. Ягупов В. В. Професійний розвиток особистості фахівця: поняття, зміст та особливості.
Наукові записки. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. 2015. Т. 175. С.
22–28.
15. Hall D. T., Chandler D. E. Psychological success: When the career is a Calling. J. Organizat.
Behav. 2005. № 26. P. 155–176
16. Zimbardo P.G. Man Interrupted : Why Young Man are Struggling an What we can do about it.
(Чому молода людина бореться і як з цього приводу маємо діяти) Nikita Coulombe; Conan
Press, 2016 https://www.forewordreviews.com/reviews/man-interrupted/
Інтернет-джерела
1. Діаграма структури вищої освіти в Україні : URL: http://surl.li/jollf
2. Закон України «Про вищу освіту»
URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
3. Закон України «Про освіту»: URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
4. Методичні рекомендації щодо розробки, оновлення, перегляду, закриття освітніх програм в
Університеті : https://educationquality.lnu.edu.ua/accreditation/university-documents/
5. Методичні рекомендацї порядку розробки силабусу навчальних дисциплін у Львівському
національному університеті імені Івана Франка URL:https://www.lnu.edu.ua/wp-
content/uploads/2020/10/reg_syllabus.pdf
6. Національна рамка кваліфікацій URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/natsionalna-ramka-
kvalifikatsiy
7. Стандарти вищої освіти за відповідними спеціальностями: URL: http://surl.li/tvle
8. Психологія юнацького і дорослого віку: URL: https://pidru4niki.com
9. Педагогіка та методика викладання у вищій школі: URL: https://pidru4niki.com
10. Порівняння дескрипторів рівнів національної рамки кваліфікацій із дескрипторами циклів
рамки кваліфікацій європейського простору вищої освіти: URL: http://surl.li/jolkw
Матеріали
- Навчальна програма
- Навчально-методичні матеріали (аудиторна робота)
- Навчально-методичні матеріали (самостійна робота)
Індивідуальна освітня траєкторія студента. Неформальна освіта.
1. Пропозиції щодо індивідуальної освітньої траєкторії студентів
розміщено на платформі MOODLE Режим доступу:
https://e-learning.lnu.edu.ua/course/view.php?id=846