Педагогіка партнерства у роботі з батьками

Тип: Нормативний

Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
74Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
732доцент Крива М. В.,

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
764доцент Крива М. В.

Опис курсу

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Педагогіка партнерства у роботі з батьками » складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра, спеціальності: 013 Початкова освіта.

Метою викладання навчальної дисципліни “Педагогіка партнерства у роботі з батьками” є формування у майбутніх вчителів початкових класів професійних компетентностей щодо особливостей організації педагогіки партнерства (взаємодія учень-учитель-батьки), вдосконалення педагогічних здібностей у студентів у роботі з батьками. Зміст навчального курсу забезпечує оволодіння теоретичними засадами та практичними аспектами організації співпраці з батьками на засадах педагогіки партнерства, розуміння основних методологічних положень педагогіки партнерства у роботі з батьками; способів реалізації проєктних технологій партнерської взаємодії вчителя з учасниками освітнього процесу та можливостей проєктування освітньо-просвітницької роботи з батьками учнів початкових класів для реалізації всебічного гармонійного розвитку дітей.

Рекомендована література

Основна

1.            Батьки та школа онлайн / офлайн. Як запобігти непорозумінням і конфліктам  / упоряд. В.О. Маренич. Харків, : ВГ Основа, 2022. 144 с.

2.     Калько І.В. Педагогіка партнерства як умова реалізації завдань розвитку особистості в контексті Нової української школи.  Загальна педагогіка та історія педагогіки. Випуск 21. Т. 1. 2020. С. 33-35.URL:http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/21/part_1/8.pdf (дата звернення 30.07.2021).

3.     Ковальчук В.А. Педагогіка партнерства у професійній діяльності вчителя: навч. посіб. Житомир : Вид-во ЖДУ, 2023. 100 с.

4.     Нова українська школа: використання цифрових інструментів для організації сучасного освітнього процесу та розвитку ключових компетентностей : оглядовий посібник / уклад. О.В. Литвиненко. Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2023. 69 с.

5.     Працюємо разом: дитина з особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади: посіб. К.: Паливода А.В., 2012. 50 с. URL: http://ussf.kiev.ua/data/Canada/Canada/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8E%D1%94%D0%BC%D0%BE%20%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%BC.pdf (дата звернення 30.07.2021).

6.     Стандарти громадсько-активної школи: лідерство: навчально-методичний посібник / Ткаченко Л.М., Ковальчук В.І. Під заг. ред. Даниленко Л.І.,  К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. 56 с.

7.     Форми і методи роботи класного керівника з батьками учнів / Н.В. Бугайчук . Черкаси : КНЗ “ЧОІПОПП ЧОР”, 2017.  40 с.

8.     Червінська І. Теоретико-методичні засади виховної роботи в початковій школі / І. Червінська, С. Довбенко. Івано-Франківськ : Вид-во Прикарпат. нац. ун-ту ім. В. Стефаника, 2012. 515 с. URL: http://194.44.152.155/elib/local/533.pdf (дата звернення 30.07.2021).

Додаткова

9.     Богдан Ж. Б. Теоретичне обґрунтування моделі гнучких навичок особистості сучасного фахівця. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки», (1), 2023, с. 20-30.

10.  Воронцова Т.В. Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі “Основи здоров’я” (початкова школа) / Воронцова Т.В. Пономаренко В.С. К.: Видавництво “Алатон”, 2016. 232 с. URL: https://www.kremenetslyceum.com.ua/wp-content/uploads/2017-VZHR-Posibnik-Osnovna-vchitelya-Ukr.pdf (дата звернення 30.07.2021).

11.  Громадсько-активні школи: управління та механізми розвитку: практичний посібник / О. М. Онаць, Н. М. Островерхова, Л. М. Попович, М. Г. Шевцов К.: КОНВІ ПРІНТ, 2019. с. 96. URL:  https://lib.iitta.gov.ua/718247/1/19_04.pdf (дата звернення 30.07.2021).

12.  Кравчинська Т. С. Педагогіка партнерства: основні ідеї, принципи та сутність [Електронний ресурс]. Підготовка керівних та педагогічних кадрів до реалізації Концепції Нової української школи: Зб. ст. Всеукраїнської наук.-практ. Інтернет-конф., 6 квітня 2017 р. – Харків : Харківська академія неперервної освіти, 2017. – С. 85–88. URL:: http://conf-hano.at.ua/load/zbirniki/elektronnij_zbirnik_ materialiv/4-1-0-680 (дата звернення дата звернення 30.07.2021).

13.  Мартинюк В.,Маркова Н. Розподілене лідерство як принцип реалізації педагогіки партнерства. Scientific Collection «InterConf», (144), 2023. C. 177-184.

14.  Мотилько, Т. Л.   Психолого-педагогічний супровід обдарованих дітей [Текст]/ Т. Л. Мотилько, Н. С. Леонова; упоряд. Т. Шаповал. – К. : Редакції загальнопедагогічних газет, 2014. – 128 с. – (Б-ка “Шкільного світу”).

15.   Основи педагогічної майстерності (для студентів спеці­альності 012 Дошкільна освіта) : навч.-метод. посібник / упоряд. Наталія Мачинська, Анна Федорович, Наталія Яремчук. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 286 с. (С. 154-166)

Інтернет-ресурси:

1.          https://childfund.org.ua/

2.          https://ed-era.com/course/for-teachers/

3.          https://mon.gov.ua/npasearch

4.          https://nus.org.ua/

5.          https://www.unicef.org/ukraine/

 

 

Матеріали

Силабус