Самоосвіта : як навчитися вчитися
Тип: На вибір студента
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 16 | доцент Лещак Т. В. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 16 | доцент Лещак Т. В. |
Опис курсу
Самоосвіта у сучасному світі стає для людини чи не єдиним шансом не спинитися у саморозвитку, залишатися в професійному тренді і не втратити віри у власні сили. З дитинства нас навчають батьки і вихователі, у школі та університеті нас навчають педагоги, але опинившись сам на сам з інформацією ми змушені уже без сторонньої допомоги вчитися її опановувати. При цьому ми ризикуємо діяти інтуїтивно, витрачати на виконання потрібного завдання надто багато часу, втомлюватися через неправильно розподілені зусилля, і зрештою залишитися незадоволеними як результатом засвоєння знань, так і витраченим на це часом. Уникнути подібних помилок і навчитися ефективно навчатися самостійно допоможе цей курс. Насамперед, важливо зрозуміти основні принципи роботи нашого мозку, зокрема у частині обробки інформації. Наступним кроком має стати усвідомлення того, які етапи проходить інформація, перш ніж стати нашим знанням, а далі – умінням і, зрештою, навичкою. Наш мозок діє на свій розсуд, але ми можемо скерувати його у потрібному для нас напрямку. Наслідком цього стає наше вміння правильно організовувати свій навчальний час і навчальний простір, а також оптимально планувати свої довготермінові і короткочасні навчальні завдання.
Метою викладання навчального курсу “Самоосвіта: як навчитися вчитися” є допомогти студентам навчитися ефективно організовувати процес власної самоосвіти, опираючись на здобуті в ході вивчення курсу базові психологічні та дидактичні знання. Студенти зможуть засвоїти основні ланки перетворення інформації на шляху до знань, оптимізувати в часі проходження цих ланок і на виході отримувати результат, максимально наближений до бажаного. Також вони отримають практичні поради щодо оптимальної організації навчального простору, а також навчаться використовувати сучасні методики опанування візуальної інформації та її запам’ятовування.
Рекомендована література
- Алан Піз, Барбара Піз. Мова рухів тіла. Київ: КМ-Букс, 2021.
- Андро Донован. Самомотивація. Київ: Фабула, 2019.
- Барбара Оклі. Навчитися вчитися. Як запустити свій мозок на повну. Київ, Наш формат. 2019.
- Девід Аллен. Як впорядкувати справи. Мистецтво продуктивності без стресу. Київ: КМ-Букс, 2018.
- Деніел Гоулман. Емоційний інтелект. Харків: Vivat, 2019.
- Деніел Канеман. Мислення швидке й повільне. Київ: Наш Формат, 2017, 2019.
- Джейн Б. Бурка, Ленора М. Юен. Прокрастинація. Чому ви вдаєтеся до неї і що можна зробити із цим вже сьогодні. Львів: Вид-во Старого Лева, 2019.
- Джо Діспенза. Розвивай свій мозок. Київ: Book Chef, 2019.
- Джо Наварро. Словник мови тіла. Секрети невербальної комунікації. Київ: Vivat, 2021.
- Кевін Горслі. Пам’ять без обмежень. Потужні стратегії запам’ятовування. Київ: Наш Формат, 2019.
- Кріс Фріт. Формування мозку. Харків: Клуб Сімейного Дозвілля, 2019.
- Майк Бастер, Крістін Лоберг. Сила забування. Шість ключових навичок очищення мозку від безладу.
- Маріано Сігман. Таємне життя розуму. Харків: Vivat, 2018.
- Пітер Браун, Генрі Редігер, Марк Макденіел. Засіло в голові. Наука успішного навчання. Київ: Наш Формат, 2019.
- Пітер Камп. Прорив у швидкості читання. Київ: Наш формат. 2018.
- Стівен Сломен , Філіп Фернбак. Ілюзія знання. 2018.