Супровід осіб з порушеннями мовлення від раннього віку до дорослості

Тип: Нормативний

Кафедра: спеціальної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
94Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
122доцент Шевченко В. М.ФПЛМ-11,
18професор Островська К. О.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116ФПЛМ-11доцент Шевченко В. М.
Бущак О. О.
16професор Островська К. О.

Опис курсу

Метою вивчення нормативної дисципліни «Супровід осіб з порушеннями мовлення від раннього віку до дорослості» є формування у студентів практичних умінь і навичок проводити комплексне вивчення осіб, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку віком від дитячого віку до дорослості, та підготовка їх до практичної діяльності з спеціального психологічного супроводу в системі освіти осіб з порушеннями мовлення та усунення і попередження дисбалансу між процесами навчання й розвитку цієї категорії та їх потенційними можливостями, удосконалення знань і умінь щодо здійснення корекційної функції.

В основу курсу покладені такі основні принципи розвитку мови та мовлення, як: принцип прискорення темпів збагачення мови, принцип уваги до матерії мови, принцип розуміння мовних значень, принцип оцінки виразності мовлення, принцип мовного чуття, принцип випереджувального розвитку усного мовлення перед писемним, принцип комунікативної спрямованості, принцип особистісно-орієнтованого підходу з урахуванням компенсаторних можливостей у дітей з порушеннями в умовах спеціального загальноосвітнього навчального закладу.

Дисципліна «Супровід осіб з порушеннями мовлення від раннього віку до дорослості» є нормативною вибірковою дисципліною зі спеціальності «спеціальна освіта», яка викладається в  1 семестрі в обсязі 4 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

В результаті вивчення курсу здобувачі освіти набувають:

Загальні компетентності:

ЗК-3. Здатність працювати в команді.

ЗК-7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК-8. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.

ЗК-10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.

 

Фахові компетентності:

СК-1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем спеціальної та інклюзивної освіти.

СК-2. Здатність розробляти та впроваджувати інноваційні методики і технології корекційно-розвивальної роботи з особами з особливими освітніми потребами (залежно від спеціалізації).

СК-3. Здатність здійснювати діагностико-аналітичну, корекційно-розвивальну, консультативну діяльність з урахуванням особливих освітніх потреб здобувачів.

СК-4. Здатність ефективно взаємодіяти з батьками, колегами, іншими фахівцями у процесі психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами на засадах партнерства.

СКС-1 Здатність використовувати професійно-профільовані знання у визначенні етіології, симптоматики, патогенезу, психофізіологічних механізмів порушень мовлення;

СКС-2 Володіння сучасними уявленнями про зміст корекційної роботи з різними групами осіб з порушеннями мовлення та диференційованими методами корекційно-компенсаторної, реабілітаційної, розвивальної, попереджувальної роботи з ними.

Результати навчання:

РН 3. Розробляти та впроваджувати інноваційні методики і технології корекційно-розвивальної роботи з особами з особливими освітніми потребами, генерувати нові ідеї для удосконалення навчання, виховання, розвитку та соціалізації цих осіб.

РН 4. Добирати та застосовувати ефективні методики комплексного оцінювання розвитку дітей, рефлексувати та критично аналізувати достовірність одержаних результатів оцінювання, визначати на основі їх інтерпретації особливі освітні потреби дітей та рівень освітньої підтримки.

РН 15. Уміння застосовувати набуті знання основних методів та прийомів спеціальної освіти та спеціальної психології для організації психолого-педагогічної діагностики, проведення реабілітаційної та корекційно-розвивальної роботи з дітьми з порушеннями мовлення

РН 16. Уміння застосовувати знання про особливості спеціальних методик психотерапії та психокорекції у практичній діяльності логопеда.

 

Критерії оцінювання:

Оцінювання проводиться за 100-бальною шкалою.

– практичні заняття : 28% семестрової оцінки; максимальна кількість балів -28

– індивідуальне завдання- 10% семестрової оцінки; максимальна кількість балів – 10

– контрольні заміри (модулі): 12% семестрової оцінки; максимальна кількість балів – 12

– залік 50% семестрової оцінки. Максимальна кількість балів 50

Підсумкова максимальна кількість балів 100

 

Модульний контроль Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК) Конт-рольний захід (КЗ) – залік Підсумкова оцінка

(ПК+КЗ)

Практичні (семінарські) заняття Індивідуальний проект

 

Разом

балів

(ПК)

  Аудиторна робота Контрольна робота      
семестр всього, у тому числі 28 12 10 50 50 100

 

Оцінювання практичних занять. Студенти виконують практичні роботи. За практичну роботу на практичних заняттях, студент може максимально отримати 28 балів (відповіді на заняттях відповідно до тем, які представлені в силабусах). Студенти повинні виконати 1 індивідуальний проект, що оцінюється на 10 балів. Таким чином, максимально за практичні роботи упродовж семестру можна отримати 38 балів, та 12 балів за контрольну роботу, що в сумі становить 50 балів.

Оцінювання індивідуального проекту. Студенту пропонується виконати індивідуальний проект, максимальна оцінка якого становить 10 балів.

 

Жодні форми академічної доброчесності не толеруються.

Рекомендована література

  1. Конопляста С.Ю. Логопсихологія: Навчальний посібник для педагогів і шкільних психологів / С. Ю. Конопляста, Т.В.Сак. — К.:ІЗМН, 2007. — 187 с.
  2. Матвєєва М. П. Спеціальна психологія. Тексти: ч. 1. / М. П. Матвєєва, С. П. Миронова. – Кам’янець-Поділ.: Інформ.-вид. відділ Кам’янець-Подільськ. держ. ун-ту, 1999. – 158 с.
  3. Матвєєва М. П. Спеціальна психологія. Тексти: ч. 2 / М. П. Матвєєва, С. П.Миронова. – Кам’янець-Поділ.: Інформ.-вид. відділ Кам’янець-Подільськ. держ. ун-ту, 2001. – 142 с.
  4. Островська К. О. Аутизм: проблеми психологічної допомоги: [навчальний посібник] / К. О. Островська. – Л. : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2006. – 110 с.

 

Основна література

  1. Мороз Л. Логопедичний супровід, як складова комплексного супроводу дітей із порушенням психофізичного розвитку/ Мороз Л., Стахова Л., Кравченко І. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2019, № 8 (92), С. 401-411. https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/01/39.pdf
  2. Методика діагностики відхилень у розумовому розвитку молодших школярів та старших дошкільників / Стадненко Н. М., Ілляшенко Т. Д., Борщевська Л. В., Обухівська А. Г. – Київ, 1998.
  3. Підготовка до школи дітей з особливими потребами в умовах сім’ї: поради батькам / В.І. Бондар та інші за редакцією В.Л. Бондаря, В.В. Засенка. – К.: Науковий світ, 2005 – 256 с.
  4. Теорія і практика інклюзивної освіти [навчально-методичний посібник] / Упорядник Бондар К. М.– [2–ге вид., доп.]. – Проект «Підтримка інклюзивної освіти у м. Кривий Ріг», 2019. – 170 с
  5. Синьова Є.П. Тифлопсихологія / Є.П. Синьова – Київ, 2004. — 213 с.
  6. Синьов В.М. Основи дефектології: Навч. посібник / В. М. Синьов, Г. М. Коберник — К.: Вища школа, 1994. — 143 с.
  7. Синьов В.М. До побудови загальної теорії корекційної педагогіки: визначення предмету науки / В.М. Синьов // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія №19.Корекційна педагогіка та психологія: зб. наукових праць. — К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004. — №1. — 299 с.
  8. Спеціальна педагогіка: Понятійно-термінологічний словник / За ред. академіка В.І. Бондаря. — Луганськ: Альма-матер, 2003. — 436с.
  9. Хрестоматія з логопедії / За ред. Шеремет М.К., Київ, 2005. — 357 с.
  10. Хрестоматія з сурдопедагогіки /за ред. Фомічової Л.І., Київ, 2003. — 262 с.

Силабус: силабус

Завантажити силабус

Силабус: Силабус 2024 Островська

Завантажити силабус