Творчість в діяльності педагога (012м, ВК Б.3)
Тип: На вибір студента
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 4 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 24 | ФПДМ-11з | доцент Новосельська Н. Т. |
Опис курсу
Дисципліна «Творчість в діяльності педагога» є вибірковою для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта, яка викладається в ІІ семестрі в обсязі 120 годин / 4 кредитів ECTS.
для денної форми навчання: 24 години аудиторних занять, з них лекцій – не передбачено, 24 год. семінарських занять та 96 год. самостійної роботи;
для заочної форми навчання: 10 годин аудиторних занять, з них 6 год. лекцій, 4 год. семінарських занять та 110 год. самостійної роботи
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
- Творчість як фактор мотивації досягнень.
- Педагогіка творчості.
Метою вивчення навчальної дисципліни «Творчість в діяльності педагога» є ознайомлення студентів з історією розвитку, законами і принципами педагогіки творчості; дослідження нормативно-правової бази розвитку педагогічної творчості в Україні наприкінці XX – початку XXI століття; авторських технологій та зарубіжного досвіду педагогічної творчості; формування готовності здобувача вищої освіти до впровадження в освітній процес закладів дошкільної освіти технологій педагогічної творчості.
Після опанування цієї навчальної дисципліни студент буде:
– знати історико-педагогічні засади становлення та розвитку педагогіки творчості, сутність, специфічні ознаки, теоретичний зміст понять «творчість», «педагогіка творчості», «педагогічна творчість», «творча діяльність»;
– уміти визначати критерії та рівні творчої педагогічної діяльності педагога; забезпечувати психологічні і педагогічні умови творчої діяльності дітей дошкільного віку, застосовувати методи і прийоми стимулювання їх творчої активності; впроваджувати педагогічні технології формування творчої особистості дошкільників.
Рекомендована література
Основна література:
- Ємчик, О. (2023). Інноваційна діяльність як вид педагогічної творчості вихователя закладу дошкільної освіти. Acta Paedagogica Volynienses, 1, 25–30, doi: https:// doi.org/10.32782/apv/2023.1.4.
- Курчатова А. (2022). Формування та розвиток педагогічної творчості вихователя засобами саморозвитку. Acta Paedagogika Volynieses. 2022. Вип. 1(1). С. 85–91.
- Наказ Міністерства економіки України Про затвердження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» від 19 жовтня 2021 р. № 755-21. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-profesijnogo-standartu-vihovatel-zakladu-doshkilnoyi-osviti.
- Підлипняк І. (2022). Підготовка майбутніх фахівців з дошкільної освіти до інноваційної діяльності. Acta paedagogika volynieses. 2022. Вип. 2. С. 30–36.
- Про дошкільну освіту: Закон України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text
- Базовий компонент дошкільної освіти (2021). Нова редакція та поради для організації освітнього процесу. URL: https://ezavdnz.expertus.com.ua/book?bid=37876
- Сергеєва Л.М., Просіна О.В., Ілляхова М.В. (2023). Творчість як фактор мотивації досягнень: навчальний посібник. Біла Церква, ТОВ «Білоцерківдрук». 2023. 124 с.
- Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : Підручник для студ. вищих пед. навч. закладів / АПН України; Ін-т пед. і психології проф. освіти. – К. : Міленіум, 2006. 346 с.
Додаткова література:
- Дроздова М. А. Психологія творчості: Навч. посіб. / М. А. Дроздова. – Чернігів: Лозовий В. М., 2012. – 247 с.
- Ємчик О.Г. (2021). Педагогічна творчість та самоменеджмент організатора дошкільної освіти. Навчально-методичний посібник. Луцьк, 2021. 123 с.
- Клименко В.В. Психологія творчості. К.: Центр навчальної літератури, 2006. 480с.
- Ковальчук Л.О. Основи педагогічної майстерності: Навч. посібник і методичні матеріали. – Львів: Видав. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2015. 608 с.
- Кудрявцева О. А. (2022). Компоненти та показники сформованості готовності майбутніх бакалаврів дошкільної освіти до інноваційної діяльності з дітьми раннього віку. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 46. С. 122–126.
- Лучанінова, О., Маркіна, Л. Формування творчої особистості майбутнього педагога в сучасних умовах. XI-Conference-06-07-Melbourne-Australia. Режим доступу: https://er.dduvs.in.ua/bitstream/123456789/5731/1/306.pdf
- Педагогічна творчість, майстерність, професіоналізм у системі підготовки освітянських кадрів: здобутки, пошуки, перспективи : монографія / за ред. Н. В. Гузій ; Мін-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – 427 с.
- Романець В. Психологія творчості: навч. посіб. 3-тє вид. Київ: Либідь, 2004. 288 с.
- Смолюк С.В. (2022). Використання інноваційних технологій навчання в процесі фахової підготовки майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти. Інноваційна педагогіка. 2022. Випуск 48. Т. 2. С. 223–226.
- Cмольникова Г. В., Семененко А. А. Особливості інноваційної діяльності в закладах дошкільної освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2018. Вип. 30. С. 129–133.
- Стратегії творчої діяльності: школа В. О. Моляко / за заг. ред. В. О. Моляко. – К.: «Освіта України», 2008. – 702 с.
- Федій О. А. Підготовка педагогів до використання засобів естетотерапії: теорія і практика : монографія / О. А. Федій. – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2009. – 404 с.
- Шурин О., Симонович Н. Теоретико-методичні основи педагогічної творчості в професійній підготовці майбутніх педагогів. – Інноватика у вихованні. Випуск 17. С. 334-340. https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/523/452
Інтернет-ресурси:
- Базовий компонент дошкільної освіти [Електрон. ресурс]. http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/basic1/
- Вихователь-методист дошкільного закладу: електронний журнал. URL: https://emetodyst.expertus.com.ua/
- Дошкільна освіта: Український інститут розвитку освіти. URL: https://uied.org.ua/%D0%A2%D0%B5%D0%B3/pre_school_education/
- Офіційний сайт Міністерства освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua
- «Psychology Today» – онлайн-журнал, який публікує статті і блоги відомих психологів і фахівців з мотивації. https://www.psychologytoday.com/
- «Verywell Mind» – веб-ресурс пропонує широкий спектр інформації про психологію і психічне здоров’я. https://www.verywellmind.com/
- «PositivePsychology.com» – веб-сайт спеціалізується на позитивній психології і надає ресурси для розвитку мотивації та творчості. https://positivepsychology.com/
- «TED Talks» – платформа, де експерти з різних галузей подають виступи на теми, пов’язані з мотивацією, творчістю та особистісним розвитком.: https://www.ted.com/