Педагогіка і психологія вищої школи
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 12 | доцент, доцент Федина В. С. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 12 | доцент, доцент Федина В. С. |
Опис курсу
Для філологічного факультету, спеціальності українська філологія, середня освіта.
Метою цього курсу є :
Підготовка фахівців до роботи у вищих навчальних закладах різних типів, організація як навчально-виховного процесу, так і науково-дослідної роботи в установах вищої освіти у контексті сучасних освітніх змін. Цей курс спрямований на формування у майбутніх викладачів розуміння процесів навчання і виховання студентів як організації взаємодії рівноправних суб’єктів спільної діяльності – викладача і студента, в процесі якої здійснюється взаємовплив один на одного. Тематика, зміст програми орієнтовані на оволодіння майбутніми викладачами знаннями, уміннями та навичками організації навчально-виховного процесу у закладі вищої освіти у контексті його вимог.
Завданнями дисципліни є:
- Формування у студентів знань, умінь та навичок організації навчального процесу у вищій школі;
- Набуття студентами умінь аналізу навчально-виховних ситуацій та прийняття педагогічно правильних рішень;
- Розвиток у студентів позитивної мотивації в контексті вивчення дисципліни;
- Формування у студентів особистісного ставлення до гуманістичних цінностей викладача вищої школи та професійної компетентності в процесі виконання власної діяльності.
Рекомендована література
Базова література
- Безпалько В. П. Складові педагогічної технології / В. П. Безпалько. – М., 1989. – 192 с.
- Вербицкий А.А. Самостоятельная работа студентов младших курсов /Высш. шк. России. 1995. №3.
- Выготский Л.С. Педагогическая психология /Под ред. В.В. Давыдова. – М.: Педагогика, 1991. – 480 с.
- Зимняя Н.А.. Педагогическая психология. – М.: Логос. 2003. – 384 с.
- Кабанова–Меллер Е.Н. Психология формирования знаний и навыков. – М. 1982.
- Калюжный А.А. Психология формирования имиджа учителя – М., 2004.
- Карандашев Ю.Н. Психология развития. Ч 1. Введение. – Минск, 1997.
- Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005.
- Немов Р.С. Психология в трех книгах. Книга 2 Психология образования. 2-е издание. – М.: Просвещение,1995
- Нісімчук А. С, Падалка О. С, Шпак О. Т. Сучасні педагогічні технології навчальний посібник / А. С Нісімчук, О. С Падалка, О. Т. Шпак. – К. : Видавничий центр “Просвіта”, 2000. – 368 с.
- Педагогіка і психологія вищої школи: навч.-метод. посібник для самостійного вивчення дисципліни / Державна податкова адміністрація України; Національна академія держ. податкової служби України / Л.М. Петренко (уклад.). — Ірпінь, 2007. — 78с.
- Подоляк Л.Г. Психологія вищої школи: Підручник. – 2-е вид. – / Л.Г. Подоляк, В.І. Юрченко. – К.: К.: Каравела, 2008. – 352 с.
- Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий : в 2 т. / Г. К. Селевко. – М.: НИИ школьных технологий, 2006. -Т. 1.-2006.-816 с.
- Семиченко В.А. Психологія педагогічної діяльності: Навч. посібник для студ. вищих пед. навч. закл. – К.: Вища школа, 2004. – 336 с.
- Современная западная философия. Словарь. – М.: Политиздат, 1991. – 414 с.
- Сухомлинський В.О. Сто порад вчителеві. Вибр.тв.: у 5 т. К., 1988. – Т.2.
- Цимбалюк І.М. Підвищення професійної кваліфікації: психолого- педагогічної праці: Навч.-метод.посібник – К., 2004.
- Чернилевский Д.В. Дидактическиетехнологии в высшейшколе: Учеб. Пособие для вузов.- М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. – 437 с.
Допоміжна література
- Голубев Киэво-Могилянская академия при жызни своего фундатора Киевського Митрополита Петра Могили К. 1890.
- Д’Суза Ентоні Сьогодніші лідери – надія на завтра / Пер. з англ. Остапа Гладкого, Львів, 2005.
- Морозов А.В., Чернилевский Д.В. Креативная педагогика и психология: Учеб. пособие. – М..: Академический проект, 2004. – 2-е изд. – 560 с.
- Професійна освіта : словник : навч.посіб. / Уклад. С. У. Гончаренко та ін.; За ред. Н. Г. Ничкало. – К.: Вища освіта, 2000. – 380 с.
- Савчин М.В. Соціальна психологія – Дрогобич, 2001.
- Шварцман К.А. Философия и воспитание. Критический анализ немарксистских концепций. – М.: Политиздат, 1989. – 208 с.