Психологічний супровід людей з важкими комплексними порушеннями
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
8 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
8 | 10 | доцент Сікорська Л. Б. | ФПЛ-41, , ФПЛ-41з, ФПЛ-42 |
8 | 90 | доцент Сікорська Л. Б. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
8 | 20 | ФПЛ-42 | доцент Сікорська Л. Б. |
ФПЛ-41 | доцент Сікорська Л. Б. | ||
ФПЛ-41з | доцент Сікорська Л. Б. |
Опис курсу
Метою вивчення вибіркової дисципліни «Психологічний супровід людей з важкими комплексними порушеннями» є підвищення професійної компетентності майбутніх фахівців сфери спеціальної освіти, розширення, систематизація та закріплення набутих знань із усіх психолого-педагогічних дисциплін, а також дисциплін медичного спрямування, що сприятиме ефективній самореалізації студентів, та набуття ними фахових, програмних та інших компетенцій. Формування базових знань про психологічний супровід, враховуючи вікові, статеві та нозологічні особливості людей з комплексними порушеннями, а також їх оточення. Сприяння формуванню та розвитку знань, вмінь та навичок приймати участь у психологічному супроводі людей з комплексними порушеннями.
Рекомендована література
Базова
- Васьківська С.В. Соціально-психологічний супровід клієнтів: технологія ведення консультативного діалогу: навч. посіб. Київ: Главник, 2006. 128 с.
- Волянюк Н.Ю. Психологічний супровід професійного довголіття викладача. Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії: матер. V Всеукр. наук.-практ. конф./[редкол. Бошицький Ю. Л., Чернецька О. В., Українець С. Я.]. Рівне: РІКУП НАНУ, 2015. С. 191–193.
- Гречко Л.М. Психологічний супровід дітей з вадами психофізичного розвитку в загальноосвітній школі. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. Серія соціально-педагогічна. Вип.6. Кам‟янець-Подільский, 2006. С.247 – 250.
- Кобильченко В.В. Психологічний супровід дітей дошкільного віку з порушеннями зору: монографія/Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. Полтава: ТОВ «Фірма «Техсервіс», 2015. 205 с.
- Мушкевич М. І. Психологічний супровід сімей, що мають проблемних дітей. /Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Київ, 2020.
- Мушкевич М. І. Психологічний супровід сім’ї, що має проблемну дитину: теорія і практика. Психологічні технології ефективного функціонування та розвитку особистості: монографія/за заг. ред. С.Д. Максименка, С.Б. Кузікової, В.Л. Зливкова. Суми: Вид-во СУмДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. С. 420 – 441.
Додаткова
- Гречко Л. М. Психологічний супровід дітей молодшого шкільного віку з вадами психофізичного розвитку в умовах інтегрованого навчання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: 19.00.08/ Ін-т спец. педагогіки АПН України. Київ, 2008. 20 с.
- Даль В. І. Толковый словарь русского языка. Современное написание / В. І. Даль. – М.: АСТ, 2010. – 815 с.
- Діти із складними порушеннями розвитку /[Електронний ресурс] – Режим доступу: http://kirc.kupyansk-rada.gov.ua/info/page/20527
- Дутковська Р.В. Психологічні особливості дітей з комплексними порушеннями, які підлягають індивідуальному навчанню. /Р.В. Дутковська / [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://aqce.com.ua/download/publications/188/254.pdf/
- Журавель А.П. Психологічний супровід оперативно-службової діяльності особового складу підрозділів охорони державного кордону України 2006 года: Автореф. дис… канд. психол. наук: 19.00.09 / А.П. Журавель; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б. Хмельницького. – Хмельницький, 2006. – 20 с.
- Капська А.Й. Соціальний супровід різних категорій сімей та дітей. Київ: Центр учб. літ., 2012. 232 с.
- Кобильченко В. Супровід як проблема сучасної психологічної науки URL : http://ispukr.org.ua/kobulchenko_v.html (дата звернення: 04.09.2017)
- Комплексні порушення / [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://hirc1.com.ua/dity-z-oop/kompleksni-porushennia/ (класифікація дітей з КП тут)
- Причини складних порушень розвитку. Підходи до класифікації дітей із складними порушеннями розвитку / [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://pidru4niki.com/82836/psihologiya/prichini_skladnih_porushen_rozvitku_pidhodi_klasifikatsiyi_ditey_skladnimi_porushennyami_rozvitku
- Про реабілітацію інвалідів в Україні: Закон України.– від 06.10.05 N 2961-ІV // Відомості Верховної Ради України. – 2006. – N 2-3. – С. 36.
- Психолого-педагогічний супровід і підтримка в умовах модернізації освітньо-виховного простору: [Електронний ресурс] ‑ Режим доступу: URL: http://osvita.ua/school/upbring/1334
- Птушкін Г.С., Дегтярьова Т.М. Психолого-педагогічний супровід осіб з обмеженнями по слуху в системі професійної освіти. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливим потребами: зб. наук. праць. Київ: Університет «Україна», 2004. ‑ 448 с.
- Савчин М. В. Психологічний супровід розвитку особистості студента з обмеженими можливостями. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Хмельницький: Нац. акад. Держ. прикорд. служб. України, 2012. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/Vnadps_2012_1_41.pdf (дата звернення: 22.01.2013).
- Система соціального і психолого-педагогічного супроводу дітей пільгових категорій: навч.-метод. посіб. /О. І. Василькова, І. В. Родигіна, М. І. Гринчук та ін. Донецьк: ДонІППО, 2006 206 с.
- Слободенюк Л. І. Психологічний супровід у школі: мета, завдання, функції. Шкільному психологу. Усе для роботи. 2009. № 10 (10). С. 2–5.
- Слюсарев Ю.В. Психологическое сопровождение как фактор активизации саморазвития личности: Автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.01 / Ю.В. Слюсарев; Санкт-Петербург. гос. ун-т. – С.Пб., 1992. – 16 с.
- Соколов В. В. Сучасні тенденції психологічного супроводу
діяльності реабілітаційних закладів освіти в країнах Західної Європи: дис. на здобуття наук. ступеня канд. психолог. наук: 19.00.08/АПН України, Ін-т спец. педагогогіки. Київ, 2009. 224 с. - Соколова Г. Б. Особливості психологічного супроводу батьків, які виховують дітей із синдромом Дауна. Теоретичні і прикладні проблеми психології. 2018. Т. 2. № 3(47). С. 152–157.
- Солнцева Л. И., Хорош С. М. Советы родителям по воспитанию слепых детей раннего возраста. Москва: ВОС, 1988. 65 с.
- Тихая Э.В. Коррекция психического развития в процессе обучения младших школьников с аномалиями зрения: дис. на соискание ученой степени канд. психол. наук: 19.00.07/Днепропетр. нац. ун-т. Днепропетровск, 2001. 182 с.
- Тичина К.О. Особливості міжособистісних стосунків у сім‟ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення: дис. на здобуття навч. ступеня канд. психол. наук: 19.00.08/Нац.пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2018. 317 с.
- Ткачева В. В. Психологическое изучение семей, воспитывающих детей с отклонениями в развитии. Москва: УМК «Психология», 2004. 192 с.
- Тохтамиш О. М. Психологічний супровід дітей дошкільного і молодшого шкільного віку з гіперактивністю та дефіцитом уваги: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: 19.00.04/Ін-т психології ім. Г. С. Костюка
- НАПН України. Київ, 2010. 16 c.
- Тюптя О. В. Психологічний супровід батьківства. Збірник наукових праць. Психологічні науки. Київ, 2003. Т. 2. Вип. 8. С. 269 – 274.
- Ушаков Д.Н. Толковый словарь русского языка / Д.Н. Ушаков. – М. : ООО “Издательство АСТ”, 2008. – 1054 с.
- Фѐдорова Ю. П. Психологическое сопровождение личностного развития младших школьников в частной школе: Автореф. дис… канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.П. Федорова; Вятский государственный гуманитарный университет. – Курск, 2003. – 18 с.
- Хайбуллина С. З. Психолого-педагогическое сопровождение социальной реабилитации: дис. на соискание ученой степени канд. педагог. наук: 13.00.01/Ин-тут педагог. и психол. профессион. образов. Казань, 2010. 193 с.
- Эйдемиллер Э. Г., Юстицкис., В. Ю. Психология и психотерапия семьи. Санкт-Петербург: Питер, 1999. 656 с.
- Яковенко О. В. Системний підхід у сімейному консультуванні. Психологія та психосоціальні інтервенції: наук. журн. 2018. Т. 1. С. 62 – 67.
Матеріали