Психологія вищої школи, управління та експертизи

Тип: Нормативний

Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
93Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
93ФПОМ-11, ФПОМ-11з

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916ФПОМ-11доцент Матковський М. Й.
ФПОМ-11з

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія вищої школи, управління та експертизи» є набуття у студентами знань про головні засади та особливості освітнього процесу у вищій школі; формування вмінь та навичок професійно розв’язувати проблеми у педагогічній діяльності, здійснювати управлінську та експертну діяльність освітньому середовищі, застосовувати сучасні методи та підходи в освітній діяльності.

Цілі курсу:

  • Формування у студентів знань про психологічні особливості освітнього процесу вищої школи, психічного розвитку та пізнавальних процесів студентського віку, особливостей взаємодії студентської групи;
  • Засвоєння знань та вироблення професійних вмінь щодо організації навчального процесу у закладах вищої освіти;
  • Формування знань про психологічні засади та особливості управлінської діяльності в освітньому просторі;
  • Сформувати у студентів розуміння сутності та змісту експертної діяльності в освіті,

Формування вмінь критично аналізувати та професійно вирішувати різнопланові проблеми в процесі професійної освітньої діяльності.

Рекомендована література

Рекомендована література

1.    Адізес І. Командне лідерство. Як керувати сильними менеджерами. /Адізес І. – В-тво «Наш Формат», 2019. – 304 с.

2.    Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: навч. посіб. / Вікторія Євгенівна Виноградова, Віктор Іванович Юрченко. К.: Каравела, 2018. – 296 с.

3.    Освітологія: підготовка експертів у галузі освіти: навчально-методичний посібник / За ред. В. О. Огнев’юка; Авт. кол.: В. О. Огнев’юк, С. О. Сисоєва, О. Б. Жильцов, Л. В. Козак, О. М. Кузьменко, І. І. Тригуб, М. М. Галицька, Н. П. Мазур, Н. А. Побірченко, В. О. Рябенко, М. Зельман, О. О. Коцур . – К. : ТОВ «Видавниче підприємство «Едельвейс», 2015. – 464 с.

4.    Постоян Т. Г. Психологія управління : навч. посібн./ Постоян Т. Г. – Одеса : Університет Ушинського, 2020. – 195 с.

5.    Психологія вищої школи : підручник / О. І. Власова, В. А. Семиченко, С. Ю. Пащенко, Я. Г. Невідома. – За ред. О. І. Власової. – К. : ВПЦ “Київський університет”, 2015. – 405 с.

6.    Психолого-педагогічна експертиза [Електронний ресурс] : хрестоматія / Укладачі: С. П. Дерев’янко, Ю. В. Примак  – Чернігів : Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2021. – 280 с.

7.    Подоляк Л.Г., Юрченко В.І., Психологія вищої школи: Підручник. – 5-те вид., випр. і доп. –К.: Каравела, 2018. – 360 с.

8.    Токарева Н. М. Психологія управління освітнім процесом у сучасному суспільстві : підручник [для магістрантів закладів вищої освіти педагогічного профілю] / Токарева Н. М. – Частина І. Кривий Ріг : ТОВ НВП «Інтерсервіс», 2020. – 607 с.

Допоміжна

1.    Грабовська С.Л. Психологічні аспекти комунікаційного менеджменту організації: навч. посібник / С. А. Грабовська. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2014. – 456 с.

2.    Зайченко І.В., Теслюк В.М., Каленський А.А. Основи педагогічної майстерності та етика викладача вищої школи : підручник / За ред. проф. І.В. Зайченка. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2017. – 484 с

3.    Кайдалова Л.Г. та ін. Педагогіка та психологія вищої школи: навч. посібник / Л.Г, Кайдалова, Н.В.Альохіна, Н.В. Шварц, І.С. Сабатовська-Фролкіна. Харків : НфаУ, 2019. 248 с.

4.    Коберник О. М. Менеджмент в освіті : навчальний посібник. / О. М. Коберник, М. І. Гагарін // 3 вид. Умань : ВПЦ «Візаві». 2017. – 242 с.

5.    Мармаза О.І. Менеджмент освітньої організації / О. І. Мармаза //  Х.: ТОВ «Щедра садиба», 2017. – 126 с.

6.    Мартинець Л. А. Управлінська діяльність керівника навчального закладу : [навч. посібн.] / Л. А. Мартинець. – Вінниця, 2018. – 196 с.

7.    Ходаківський Є. І. Психологія управління. 5-те вид. перероб. та доп. Х-69 [текст] Підручник. / Є. І. Ходаківський, Ю. В. Богоявленська, Т. П. Грабар. – К.: Центр учбової літератури, 2016. – 492 с.

Інтернет-ресурси

1. Верховна Рада України. Закон про освіту. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/stru (дата звернення: 30.09.2019)

2. Закон України «Про вищу освіту» URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text

3. Коростіль Л.А. «Покоління Z: пошук способів педагогічної взаємодії» https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5229.

4. Методичні рекомендації для експертів Національного агентства щодо застосування Критеріїв оцінювання якості освітньої програми https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/09/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%96%CC%88_%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%82%D1%96%D0%B2.pdf

 

Матеріали

Навчально-методичні рекомендації до аудиторної роботи

Силабус:

Завантажити силабус