Технології розвитку комунікативних компетенцій у осіб з порушенням мовлення
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 24 | доцент, доцент Андрейко Б. В. | , ФПЛМ-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 24 | ФПЛМ-11 | доцент Сікорська Л. Б. |
Опис курсу
Програма вивчення навчальної дисципліни “Технології розвитку комунікативних компетенцій в осіб з порушеннями мовлення ” складена відповідно до освітньо – професійної програми підготовки магістр напряму 6.010105 магістр спеціальної освіти. Логопед.
Опис курсу. Особливості розвитку комунікативної діяльності в психології. Комунікативна діяльність як предмет психологічних досліджень. Види комунікативної діяльності за параметрами її орієнтування. Проблема розвитку комунікативних засобів у психології. Структура мовленнєвої діяльності. Особистісно-орієнтований аспект становлення комунікативної діяльності індивіда. Структурно-функціональна модель комунікативної діяльності. Особливості становлення комунікативної діяльності в дитячому віці. Проблема комунікативного розвитку дітей із системними порушеннями мовлення в спеціальних медико-психолого-педагогічних дослідженнях. Становлення комунікативної діяльності дітей із системними порушеннями мовлення первинного ґенезу. Структура комунікативної діяльності.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є методи та форми технології розвитку комунікативних компетенцій в осіб з порушеннями мовлення.
Міждисциплінарні зв’язки: При вивчені дисципліни «Технології розвитку комунікативних компетенцій в осіб з порушеннями мовлення» необхідно опиратись на знання, уміння і навички набуті студентами під час вивчення курсів логопедія, неврології, корекційної педагогіки та психології, та логопсихології.
Мета вивчення курсу: формування у студентів уявлень про технології розвитку комунікативних компетенцій в осіб з порушеннями мовлення та успішне застосування отриманих знань на практиці. Опанування основними уявленнями про сучасний підхід до технологій розвитку комунікативних компетенцій в осіб з порушеннями мовлення.
Завдання курсу: вивчення науково-методичних основ технологій розвитку комунікативних компетенцій в осіб з порушеннями мовлення; актуалізація теоретичних і практичних знань студентів з області дитячої психології і логопедії та використання цих знань в межах технологій розвитку комунікативних компетенцій в осіб з порушеннями мовлення;- ознайомити студентів з методами та особливостями технологій розвитку комунікативних компетенцій; надати можливість студентам практично засвоїти набуті знання та навички.
Рекомендована література
Рекомендована література
Базова
2. Андрейко Б.В, Гриневич Х.П. Особливості психічних процесів дітей молодшого дошкільного віку з гіперактивним розладом та дефіцитом уваги / Б. В.Андрейко, Х.П. Гриневич // Збірник студентських наукових досліджень «Освітній альманах». – Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2019. – Вип. 2. – 237 с. – С. 39-49. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:https://pedagogy.lnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2019/03/Osvitniy-al-manakh_Vypusk-2_2019rik.pdf 3. Андрейко Б.В., Біль А.Р. Психологічні особливості міжособистісного спілкування дітей дошкільного віку з гіперактивним розладом з дефіцитом уваги /Андрейко Б.В., Біль А.Р. // Науковий журнал причорноморського науково-дослідницького інституту економіки та інновацій. м. Херсон, 2020. – Вип. 21. Т.2. – 237 с. – С. 53-56. [Електроннийресурс].Режимдоступу:Випуск№21(2020)/http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/21/part_2/13.pdf
Додаткова: 1. Пентилюк М. І. Компетентнісний підхід до формування мовної особистості в євроінтеграційному контексті. Українська мова і література в школі. 2010. № 2. С. 2–5. 2. БогушА.М. Теоретичні й методологічні засади формування мовленнєвої компетенції дошкільника / А.М.Богуш // Педагогіка і психологія. –2000. –No1. –С.5-10. 3. ГладченкоІ.В. Соціалізація дитини з обмеженими розумовими можливостями в сучасному освітньому вимірі / Навчально-методичний посібник / І.В.Гладченко, М.О.Супрун, А.В.Висоцька.–К.: Інститут спеціальної педагогіки, 2014. –Режим доступу: http://www.ispukr.org.ua 4. ДегтяренкоТ.М. Мовленнєва та сенсорна системи та їх порушення: навч. пос. / Т.М.Дегтяренко, О.В.Лобанова, І.О.Дудченко. –Суми : СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2009. –416с. 5. КравецьН.П. Організація у мікросоціумі спілкування дітей з інтелектуальним недорозвитком –одне із завдань соціального педагога / Н.П.Кравець //Актуальні проблеми професійної підготовки фахівців соціальної роботи в Україні і за рубежем: М-ли Міжнародної науково-практичної конфер. 5 –6 травня 2003 р., Ужгород / [За заг. Ред. І.В.Козубовської, Т.І.Миговича]. –Ужгород: Мистецька лінія, 2003. –361с. Інформаційні ресурси 6. НекрасоваІ.М. Психологічні особливості комунікативної сфери слабозорих дошкільників з афективною поведінкою : fвтореф. дис… канд. психол. наук : 19.00.08 / І.М.Некрасова; Ін-т дефектології АПН України. –К., 2002. –20c 7. ОмельченкоІ.М. Простір комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку: структура, чинники недорозвитку, умови формування / І.М.Омельченко // Збірник наукових праць Камянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / за ред. О.В.Гаврилова, В.І.Співака. –Вип.ХХ в двох частинах, частина 2. Серія: соціальна педагогіка. –Камянець-Подільський: Медобори-2006, 2012. –С.380–390 8. ОмельченкоІ.М. Психолого-педагогічні основи діагностики і формування комунікативної діяльності у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку [Текст]: навчально-методичний посібник / І.М.Омельченко; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. –Полтава: ТОВ„Фірма „Техсервіс“, 2015. –185с. 9. 206193.Орбан-Лембрик Л.Е. Структура комунікативного потенціалу особистості. / Л.Е.Орбан-Лембрик // психологічні перспективи. –К., 2002. –Вип.2. –С.53-61 10. СтадненкоН.М. Шляхи інтеграції дітей з особливими потребами в суспільство / Н.М.Стадненко // Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник. –К.: Контекст, 2000. –С.59–60 11. юптяО. Комунікативна компетентність особистості / О.Тюптя // Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник. –К.: Контекст, 2000. –С.200–207. |
Матеріали
Критерії оцінювання Технології розвитку комунікативних компетенцій осіб з порушенням мовлення