Педагогіка і психологія вищої школи (ф-т іноземних мов)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | доцент Горук Н. М. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | доцент Горук Н. М. | |
професор Караманов О. В. | |||
доцент Крива М. В. | |||
доцент Осередчук О. А. |
Опис курсу
Дисципліна викладається студентам І курсу факультету іноземних мов (спеціальності 035 Філологія; спеціалізацій: 035.041 Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська; 035.043 Германські мови та літератури (переклад включно), перша – німецька; 035.051 Романські мови та літератури (переклад включно), перша – іспанська; 035.055 Романські мови та літератури (переклад включно), перша – французька), другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Метою вивчення навчальної дисципліни «Педагогіка і психологія вищої школи» є набуття студентами знань про засади педагогічного процесу у вищій школі; вироблення вмінь організації навчального процесу у закладі вищої освіти; формування особистісної концепції педагогічної діяльності у закладі вищої освіти. Цілі (завдання) передбачають: підготовку студентів до прийняття педагогічно доцільних рішень; набуття студентами вмінь аналізу навчально-виховних ситуацій у вищій школі; розвиток позитивної мотивації до професійної діяльності викладача вищої школи; систематизацію знань про вищу освіту та організацію освітнього процесу у вищій школі з урахування в навчальному процесі психологічних особливостей студентів, закономірностей їх особистісного становлення як майбутніх фахівців; розуміння світових тенденцій розвитку сучасної вищої освіти і освітнього простору; набуття особистісного ставлення до гуманістичних цінностей викладача вищої школи та концептуального бачення власної викладацької діяльності.
Рекомендована література
Базова
- Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи. Історія. Теорія. – К.,1998.
- Барановська Л. В. Педагогіка та психологія вищої школи: навч. посібн. – К.: Центр учбової л-ри, 2023. – 382 c.
- Вітвіцька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Підручник – К., 2006.
- Гладуш В. А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. – Дніпро, 2014. – 416 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник 2- вид.– К.: ЦУЛ, 2014.
- Туркот Т. І., Коновал О. А. Педагогіка та психологія вищої школи: Навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів. Херсон: Олді-плюс, 2020. – 466 с.
Допоміжна
-
- Авшенюк Н. Тенденції розвитку транснаціональної вищої освіти у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Київ, 2015.
- Бугров В., Гожик А., Жданова К. та ін., Правові засади реалізації Болонського процесу в Україні. Київ, 2014
- Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої освіти: теоретичні та прктичні аспекти. 2023.- 296 с.
- Грабовська С., Равчина Т. Конфлікти без насильства. – Львів, 2002.
- Заброцький М.М., Шапошникова Ю. Г. Педагогічна психологія. Лекції. В-во «Гельветика», 2019. 144 с.
- Закон України “Про вищу освіту”// Відомості Верховної Ради. – 2014, № 37–38, http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
Матеріали
- Навчально-методичні матеріали