Фалинська Зоряна Зенонівна
Посада: доцент кафедри спеціальної освіти
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Електронна пошта: zoryana.falynska@lnu.edu.ua
Профіль у Google Scholar: scholar.google.com.ua
Наукові інтереси
Автор близько 50 праць наукового та навчально-методичного характеру.
Наукові інтереси: соціальна педагогіка, форми організації навчання та неперервної практичної підготовки фахівців.
Тема кандидатської дисертації: «Практична підготовка майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах» (спеціальність 13.00.04 – «Теорія та методика професійної освіти»).
Опонування та рецензування кандидатських дисертацій:
- Козубовський Р. В. Підготовка майбутніх соціальних працівників до профілактики девіантної поведінки серед учнівської молоді в процесі волонтерської практики / Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти). Тернопіль, 2014;
- Децюк Т. М. Формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у позааудиторній роботі в умовах вищого навчального закладу / Спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Глухів, 2015.
Курси
- Методологія та дидактика професійної освіти (016 Спеціальна освіта)
- Педагогіка та спецпедагогіка
- Профорієнтація та методика профорієнтаційної роботи з різними категоріями населення (016 Спеціальна овіта)
- Спецметодика природознавства та географії
- Українська мова за професійним спрямуванням (016 Спеціальна освіта)
- Мовленнєві системи та їх порушення з основами логопедії (016 Спеціальна освіта, 016.01, 016.02 Денна форма/заочна форма)
Публікації
Статті, включені до науково-метричні бази даних:
- RUDENOK, A., ZAKHARASEVYCH, N., ANTONOVA, Z., ZHYLOVSKA, T., & FALYNSKA, Z. (2020). Assessing the Level of Verbal Intelligence in Preschool Children as Important Element of Cognitive Abilities. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 11(2), 189-198. https://doi.org/10.18662/brain/11.2/82;
- Predyk, A. A., Shevchuk, K. D., Falynska, Z. Z., Loik, H. B., & Dziuba, P. M. (2020). Psychological and Pedagogical Aspects of the Development of Integrative Readiness of Future Specialists for Professional Activity. Journal of Education and E-Learning Research, 7(3), 263-269. https://doi.org/10.20448/journal.509.2020.73.263.269.
Розділ монографії у закордонних виданнях:
Статті у фахових виданнях:
- ФалинськаЗ. З. Аналіз проблеми підготовки соціальних педагогів та соціальних працівників до управлінської роботи.Демократичне врядування. Науковий вісник. 2008. Випуск 2. 2008. (Електронне фахове видання)
- Фалинська З. З. Основні тенденції організації та розвитку практичної підготовки соціальних педагогів у вищому навчальному закладі. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького. Серія: Педагогічні та психологічні науки. 2010. Випуск 53, Ч. 3. С. 131-134.
- Фалинська З. З. Молодіжна субкультура та її вплив на формування елітарної культури. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. 2011. Випуск 203, Ч. 3. С. 60-64.
- Фалинська З. З. Використання методу проектів у підготовці фахівців / Фалинська З., Богданюк О., Островська Н. // Науковий вісник Чернівецького університету. Серія: Педагогіка та психологія. Чернівці. 2011. Випуск 589. С. 16-22.
- ФалинськаЗ. З. Волонтерська практика в системі професійно підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Науковий вісник УжНУ. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород. 2013. Випуск 29. С. 230-232.
- ФалинськаЗ. З. Зарубіжний досвід практичної підготовні майбутніх соціальних працівників до медико-соціальної роботи. Науковий вісник УжНУ. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород. 2014. Випуск 31. С. 190-192.
- Фалинська З. З., Синюк Н. Сутність та зміст професійної діяльності майбутнього соціального педагога. Науковий вісник Чернівецького університету. Серія: Педагогіка та психологія. Чернівці, 2015. Випуск 759. С. 207–213.
- Фалинська З. Волонтерська практика в системі професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфериНауковий вісник УжНУ. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород. 2013. Випуск 29. С. 230-232.
- Фалинська З. Підготовка працівників соціальної сфери до роботи в інклюзивному середовищі [Електронний ресурс] . Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки. 2017. № 4. С. 441–449.
- Фалинська З. З. Праксеологічний підхід до практичної підготовки майбутніх магістрів соціальної сфери [Електронний ресурс] . Молодий вчений. 2017. № 12. С. 469-472. Index Copernicus.
Матеріали та тези наукових конференцій
- Фалинська З. З. Освіта і соціалізація дорослих. Освіта дорослих як фактор соціалізації і соціального захисту в сучасному суспільстві : Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Черкаси. 2010. С. 17-20.
- Фалинська З. З. Акмеологічний підхід до підготовки педагогічних працівників. Акмеологія – наука XXI століття: підвищення якості освіти і розвиток професіоналізму: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Черкаси – Добрич-Албена (Болгарія), Черкаси. 2011. С. 100-103.
- Фалинська З.З., Нос Л.С. Формування професійної компетентності майбутніх педагогів у сфері соціальної роботи. Соціальна робота: становлення, перспективи, розвиток Матеріали lV Міжнародної науково-практичної конференції. Львів. 2018. С. 379-382.
- Фалинська З.З. Підготовка магістрів соціальної роботи до інклюзивної освіти. Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. Секція корекційної і соціальної педагогіки та інклюзії. Львів. 2018. №3. С. 154-157.
- Фалинська З., Паньковецька М. До питання мовленнєвого розвитку першокласників вумовах інклюзивного навчання. Психолого-педагогічний супровід осіб з особливими потребами в інклюзивній та спеціальній освіті : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Львів : Друкарня. «Справи Кольпінга в Україні». 2019. С. 121-123.
- Горинь М., Фалинська З. До проблем наукового аналізу менеджменту соціальної роботи. Сучасні проблеми менеджменту : матеріали XV Міжнародної науково-практичної конференції. Київ. 2019. С. 67-68.
- Лоїк Г.Б., Фалинська З.З. Вибір абітурєнтом освітніх послуг через призму теорії поведінки споживача. Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції : Збірник тез доповідей III Міжнародної науково- практичної конференції. Мукачево, 2019. С.287-232.
- Фалинська З.З. ТРВЗ-технології у підготовці магістрів спеціальної освіти. Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. Секція спеціальної освіти та соціальної роботи. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка. 2020. №5. С.139-142.
Навчальні посібники:
- Соціальна конфліктологія : Навчальний посібник / Калаур С. М., Фалинська З. З. – Тернопіль: Астон, 2010. – 360 с 3 грифом МОН України (лист № 1/11–4201 від 19.05.10).
- Соціально-педагогічна робота з проблемними сім’ями: Навчальний посібник / Фалинська З. З., Капська А. Й., Олексюк Н. С., Калаур С. М. – Тернопіль: Астон, 2010. – 304 с. З грифом МОН України (лист № 1/11–1411 від 09.03.10).
Біографія
Освіта:
1990 – 1995 – Львівський національний університет імені Івана Франка, спеціальність “Українська мова та літертура”, кваліфікація – викладач української мови та літератури
2001–2005 – Львівський національний університет імені Івана Франка, Інститут післядипломної освіти, правничий факультет, спеціальність “Правознавство”.
Наукові ступені та вчені звання
2006 – науковий ступінь кандидата педагогічних наук (Тема дисертації: “Практична підготовка майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах”, спеціальність 13.00.04 – “Теорія та методика професійної освіти”);
2012 – вчене звання доцента кафедри загальної та соціальної педагогіки;
2013 – член-кореспондент Української академії акмеологічних наук
Професійна та наукова діяльність:
1998 – 2011 – керівник виробничої та педагогічної практики навчально-методичного відділу Львівського національного університету імені Івана Франка;
2011 – 2015 – завідувач навчальних, виробничих і педагогічних практик навчально-методичного відділу Львівського національного університету імені Івана Франка;
2000 – 2007 – асистент кафедри педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка;
2007 – 2015 – доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка;
2015 – 2019 – доцент кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Львівського національного університету імені Івана Франка;
з 2019 – доцент кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи Львівського національного університету імені Івана Франка
Методичні матеріали
- Програма педагогічної практики та методичні поради до її проведення (для студентів фізичного факультету) / Фалинська З. З., Антонюк В.Г. Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка. 2001. 40 с.
- Методичні рекомендації для проведення соціально-педагогічної практики студентів Педагогічного коледжу Львівського національного університету імені Івана Франка : Методичні рекомендації / Фалинська З. З. Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка. 2007. 44 с.
- Методичні рекомендації для проведення практики студентів галузі знань “Менеджмент та адміністрування” Львівського національного університету імені Івана Франка : Методичні рекомендації / Фалинська З. З., Горинь М. О. Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка. 2011. 65 с.
- Програма педагогічної практики та методичні поради до її проведення (для студентів факультету електроніки) / Фалинська З. З., Антонюк В. Г. Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка. 2012. 60 с.
- Педагогічна практика в закладах освіти : Методичні рекомендації для студентів Ш курсу спеціальності «Соціальна робота» та керівників щодо проходження практики / Фалинська З. , Цимбала О. Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка. 2019. 29 с.
- Навчальна волонтерська практика : Методичні рекомендації для студентів II курсу спеціальності «Соціальна робота» та керівників щодо проходження практики / Фалинська З. , Цимбала О. Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка. 2020. 33 с.