Мачинська Наталія Ігорівна
Посада: завідувач кафедри початкової та дошкільної освіти
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Вчене звання: професор
Електронна пошта: nataliya.machynska@lnu.edu.ua
Профіль у Google Scholar: scholar.google.com
Профіль у Facebook: www.facebook.com
Наукові інтереси
Освітологія – інтегрований підхід в освіті: освіта – державна, суспільна та особистісна цінність; освітня політика держави, формальне та неформальне лідерство.
Професійно-педагогічна підготовка здобувачів освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів, впровадження новітніх педагогічних технологій в освітній процес професійної підготовки майбутніх фахівців педагогічної освіти (цифровізація професійної підготовки; здоров’язбережувальні технології; забезпечення наступності та ступеневості професійної підготовки).
Освіта дорослих: профілактика та шляхи подолання емоційно-професійного вигорання педагогів; професійне зростання упродовж життя (акмеологічний підхід).
Курси
Публікації
Монографії (у співавторстві, колективні, за загальною редакцією):
- Мачинська Н.І. Педагогічна освіта магістрантів вищих навчальних закладів непедагогічного профілю: [монографія] / Н. І. Мачинська; за ред. докт. пед. наук, проф., член-кор. НАПН України С.О. Сисоєвої. Львів: ЛьвДУВС, 2013. 416 с. URL: https://dut.edu.ua/ua/lib/1/category/726/view/1423
- Machynska N., Dzhura N. Theoretical and methodological aspects of environmental competence formation as a necessary component of professional training of preschool education specialists / Development of scientific, technological and innovation space in Ukraine and EU countries. 1st ed. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021. 404 p. С. 145-169. URL : http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/179/5126/10767
- Мачинська Н. Моделі педагогічної освіти фахівців у контексті модернізації системи підвищення кваліфікації / Науково-методичні засади модернізації системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників в інформаційному суспільстві [колективна монографія]/ за заг. ред. професора В. П. Сергієнка. К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2021. 339 c. С. 46-56. URL : https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/13438/1/2021_%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F_%D0%91%D0%B0%D1%86%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Machynska N. Modern aspects of pedagogical education specialists’ professional training in the vector of pre-school education. Pre-school education in the context of new ukrainian school’s objectives : joint monograph / Ed. by Prof. Valentyna Kushnir Hameln : InterGING, 2020. 259 с. С.218 – 238. URL : https://intergingpublishing.wordpress.com/
- Професійна педагогічна освіта в акмеологічному вимірі: рефлексія освітніх трендів і стандартів забезпечення якості : / [Василенко І.Я., Василенко Л.П., Деркач Ю.Я. та ін.] ; за. ред. Н.І. Мачинської. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 178 с. URL : https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/11/Vydannia-3.pdf
- Мачинська Н.І. Теоретичні та прикладні аспекти педагогічної акмеології. Професійна педагогічна освіта в акмеологічному вимірі : монографія [Василенко І.Я., Василенко Л.П., Деркач Ю.Я. та ін.] ; за ред. Н.І. Мачинської. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 178 с. С.7-24. URL : https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/11/Vydannia-3.pdf
- Machynska N. Educational Programs Integration as an Important Factor in Enhancing the Professionalism of the Primary and Preschool Teacher under the Conditions of the Higher Education / N. Machynska, H. Boiko // Trends and Prospects of the Education System and Educators’ Professional Training Development. Lumen, 2020. 536 с. С. 55-67. URL : file:///D:/BT1_Trends-and-prospects_CLIPA_B51.pdf
- Lubelski Rocznik Pedagogiczny [Електронний ресурс] / N. Ashytok, A. Marta Żukowska, M. Czepil та ін.] // Vol 37, No 2. 2018. URL : http://journals.umcs.pl/lrp/issue/view/492/showToc.
- Machynska N., Smolinska O. Pedagogical potential for professional preparation of masters / Development trends in pedagogical and psychological sciences: the experience of countries of eastern Europe and prospects of Ukraine: monograph / edited by autors. 2nd td. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2018. C.354-374. URL : https://www.semanticscholar.org/paper/PEDAGOGICAL-POTENTIAL-FOR-PROFESSIONAL-PREPARATION-Smolinska-Lviv/63b10efd8547ef19cd817a70f5b71501815796f7
- Актуальні проблеми педагогічної освіти: соціокультурний вимір : колективна монографія / [Олійник М. І., Мачинська Н. І., Войтович А. Ю. та ін.], за ред. Н. Мачинської. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2018. 352 с. URL : https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/11/Maket-Rybalkina.pdf
- Мачинська Н. І. Педагогічна освіта – необхідна складова професійного становлення фахівця в умовах класичного університету / [Олійник М. І., Мачинська Н. І., Войтович А. Ю. та ін.], за ред. Н. Мачинської. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2018. С. 24-38. URL : https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/11/Maket-Rybalkina.pdf
Навчально-методичні видання:
- Педагогічна антропологія [укладачі Н. Мачинська, С. Кость] // Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2021. 198 с.
- Основи педагогічної майстерності (для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта») : / упоряд. Наталія Мачинська Анна Федорович, Наталія Яремчук. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 286 с. URL : https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/11/Vydannia-3.pdf
Статті у вітчизняних фахових та наукових виданнях:
- Мачинська Н. (2023). Чинники формування професійної майстерності викладача закладу вищої освіти в умовах змішаного навчання. Збірник наукових праць національної академії державної прикордонної служби України. №1 (32) С. 132-148. URL : https://periodica.nadpsu.edu.ua/index.php/pedzbirnyk/article/view/1396/1266
- Мачинська Н. (2023). Організаційні засади методичної роботи в закладі дошкільної освіти. Вісник Львівського університету. №38. С.171-180. URL : http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/11861/12280
2022 р.
- Мачинська Н.І. (2022). Формування життєвої компетентності дитини дошкільного віку – умова забезпечення наступності поетапного розвитку дошкільник – учень початкової школи (О. Маєр). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. В. № 2. С. 109-115. URL : https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4595
- Machynska N. (2022). Mission of a higher education teacher (Y. Derkach). Вісник Львівського університету. № 37. С. 124-132. URL : http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/11650/12045
- Мачинська Н. (2022). Політика країн Євросоюзу в галузі дошкільної освіти. Гірська школа українських Карпат. № 27. 196 С. 32-37. URL : https://scijournals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/issue/view/323/106
2021 р.
- Мачинська Н.І. (2021). Взаємозалежність спадковості, середовища та виховання в становленні та розвитку особистості (Н. Матвіїв). Неперервна професійна освіта: теорія і практика (серія: педагогічні науки). № 1 (66). С.7-13. URL : http://www.ek.kubg.edu.ua/cgi-bin/irbis64r_17/cgiirbis_64.exe?LNG=uk&Z21ID=&I21DBN=KUBG&P21DBN=KUBG&S21STN=1&S21REF=5&S21FMT=fullwebr&C21COM=S&S21CNR=30&S21P01=0&S21P02=1&S21P03=A=&S21STR=%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B2%D1%96%D1%97%D0%B2%2C%20%D0%9D%2E
- Мачинська Н.І. (2021). Стан здоров’я дітей і молоді як джерело конструювання змісту здоров’язбережувального виховання в загальноосвітніх школах Польщі (Л. Сливка). Людинознавчі студії. № 44 С. 165-171. URL : http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/pedagogy?fbclid=IwAR3UaUAmJzJ_1PJQ5GxUFvPH4I4wzgNM5kT6R-k9nULcYbkLhNaDzjnC-1k
2020 р.
- Мачинська Н.І. (2020). Інтеграція освітніх програм – вагомий чинник професійної підготовки фахівця дошкільної галузі і умовах закладу вищої. Дошкільна освіта в контексті ідей Нової української школи : збірник наукових праць. Хмельницький: ФОП Мельник А.А. 496 с. С.268-275. URL : https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/31201/1/L_Harashchenko_TSDDDVvRI_2020.pdf
- Мачинська Н. (2020). Види та форми підвищення кваліфікації педагога дошкільного закладу за підвищенням підвищення кваліфікації (Деркач Ю., Панькевич Ю.) Неперервна професійна освіта: теорія і практика. № 2. С. 72–77. URL : https://doi.org/10.28925/1609-8595.2020.2.10
2019 р.
- Мачинська Н. (2019). Формування наукової еліти в умовах закладу вищої освіти. Вісник Черкаського університету. вип.1. С. 20-25. URL : https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3225/0
- Мачинська Н. І. (2019). Проблема професійного зростання педагога у психолого-педагогічних дослідженнях (М. С. Яців). Молодий вчений. №7. С.258-262. URL : http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/7/52.pdf?fbclid=IwAR2hBG2KFvPXrGSLWyV-ZdQvMe-ZdOQlGfdv0fd2MiBgLVRMo4RTPlEPUx4
- Мачинська Н. І. (2019). Самоосвітня діяльність – чинник професійного зростання викладача (М. Олійник). Молодий вчений. №7. С.39-44. URL : http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/7.1/9.pdf
- Мачинська Н. І. (2019). Теоретичні аспекти використання ігрових технологій на уроках в початковій школі (М. А. Оприск). Молодий вчений. №10. С. 229-232. URL : https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/1715
- Machynska N. (2019). Formation of readiness of the primary school teacher for professional development in the context of vocational training (Y. Derkach). Вісник Львівського університету. № 34. P.139-147. URL : http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/10582/10785
Мачинська Н. (2019). Особливості підготовки здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня педагогічного профілю до професійної діяльності: практичний аспект (С. Кость). Вісник Львівського університету. №34. С.148-154. URL : http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/10583/10786
2018 р.
- Мачинська Н.І. (2018). Формування інформаційно-комунікаційної компетентності вчителя початкової школи в контексті професійної підготовки. Гірська школа Українських Карпат. № 18. С.103-107. URL : http://mountainschool.pu.if.ua/sites/default/files/Issue_18/22.pdf
- Мачинська Н. І. (2018). Акмеологічна модель вихователя закладу дошкільної освіти (О. Б. Музика). Педагогічний альманах. Вип. 39. С. 68-75. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2018_39_12
Статті у зарубіжних наукових періодичних виданнях
- Machynska N. (2020). Andragogy – the science of adult education: theoretical aspects (H. Boiko). Journal of Innovation in Psychology, Education and Didactics. Vol. 24, № 1. C.25-34. URL : https://epale.ec.europa.eu/sites/default/files/eded.pdf
- Machynska N. (2019). The development of primary school pupils’ creative abilities by means of innovative technologies (Y Zadunayska). Sciences of Europe (Praha, Czech Republic), VOL 4, № 35 C. 24-28. URL : http://www.europe-science.com/wp-content/uploads/2020/10/VOL-4-No-35-2019.pdf
Публікації у наукометричних виданнях:
- Miyer T., Machynska N., Bondarenko H., Rudenko N., Romanenko L., Sukhopara I, Shpitsa R. (2023). E-learning in the conditions of the information economy as a factor in the development of future teachers for the sustainable development of society. AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. Vol. 13. Issue 1. Special XХХІІ. P. 13–20. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (ONLINE) URL : https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/44472/1/Miyer_T_Machynska_N_Bondarenko_H_Rudenko_N_Romanenko_L_Sukhopara_I_Shpitsa_R_ELCIEFDFTS. DS_2023.pdf (Web of Science).
- Machynska , Yaremchuk N., Korniat V., Derkach Y., Sirant N., Lozynska S. (2022). Research of readiness of pedagogical workers for innovations. Amazonia Investiga. 11(51). Р. 50-60 URL : https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/1932 (Web of Science).
- Machynska N., Lozynska S., Dekach Y, Vinarchuk N. (2021). Theoretical and practical aspects of valeology – the constituents of the system of preschool education. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională: Vol. 13 № 1. URL : https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem (Web of Science).
- Machynska N. (2021). Estudio empírico de la tipología de expectativas sociales del individuo (Ihor Popovych, Andrii Chervinskyi, Viktoriia Kazibekova, Inna Chervinska). Amazonia Investiga, Vol 10. № 43. P.112-122. URL : https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/1687 (Web of Science).
- Dzikovska M., Machynska N. (2020). Challenges to Manage the Educational Process in the HEI during the Pandemic. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Volume 12. Issue 1 Sup. 2, p: 92-99. URL : https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2770 (Web of Science).
- Halian I., Lozynska S., Machynska N., Nos L., Derkach Y., Prots M., Popovych I. (2020). Tolerance of uncertainty as a component of the process of life-creation of future educators. Revista Inclusiones Vol: Volumen 7 / Número Especial / Julio – Septiembre. Р. 512-528. URL : http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/11873 (Web of Science).
- Kostashchuk O, Machynska N., Oliynyk M., Ivanchuk M. (2020). Professional Honor in the Pedagogical Activity of the Future Teacher. February. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala 12 (1): 291-310 URL : https://www.researchgate.net/publication/339485305_Professional_Honor_in_the_Pedagogical_Activity_of_the_Future_Teacher (Web of Science).
- Bahlai, O., Machynska, N., Matviiv-Lozynska, Y., Senkovych, O., & Voloshyn, M. (2019). Developing students’ intercultural communicative competence in foreign language classroom. Advanced Education, 6 (11), 55–59. URL : https://doi.org/10.20535/2410-8286.158078 (Web of Science).
Біографія
Народилася та виросла у Львові.
Освіта: Львівське педагогічне училище № 1 (тепер – Педагогічний фаховий коледж Львівського національного університету імені Івана Франка) – 1991 р.
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ) – 1994 р.
Досвід роботи:
Педагогічний коледж Львівського національного університету імені Івана Франка, викладач педагогіки (1994-2007 рр.);
Львівський державний університет внутрішніх справ, доцент кафедри педагогіки та соціальної роботи (2007-2013), завідувач кафедри українознавства (2013-2014 рр.), завідувач кафедри педагогіки (2014-2015 рр.);
Львівський національний університет імені Івана Франка, завідувач кафедри початкової та дошкільної освіти з 2016 р. і до сьогодні.
Наукові досягнення:
2006 р. – захищено кандидатську дисертацію на здобуття наукового ступеню кандидата педагогічних наук на тему «Модульна організація загально-педагогічної підготовки майбутніх вчителів в умовах коледжу» (спеціальність 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти), Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України;
2011 р. – отримано вчене звання доцента кафедри педагогіки та соціальної роботи;
2013 р. – захищено дисертацію з теми «Теоретичні і методичні засади педагогічної освіти магістрантів вищого навчального закладу непедагогічного профілю» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка.
Від 2021 року – професор кафедри початкової та дошкільної освіти.
Авторка і співавторка понад 150 наукових праць, серед яких 3 навчальні посібники, 6 статей із видань з переліку Web of Science. Автор і співавтор 5 монографій.
Здобутки: член спеціалізованої вченої ради К. 35.052.24 (Національний університет «Львівська політехніка»); голова спеціалізованих вчених рад для проведення разового захисту дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії
(ДФ 35.051.006; ДФ 35.051.019; ДФ 35.051.015) – Львівський національний університет імені Івана Франка; член редколегій: Науковий журнал «Неперервна освіта: акмеологічні студії» (м. Київ); фахове видання «Вісник Львівського національного університету імені Івана Франка: Серія педагогічна»; керівник трьох захищених аспірантів.