Ростикус Надія Петрівна
Посада: доцент кафедри початкової та дошкільної освіти
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Телефон (робочий): (032) 239-03-22
Електронна пошта: nadiya.rostykus@lnu.edu.ua
Профіль у Google Scholar: scholar.google.com.ua
Профіль ORCID: orcid.org
Профіль у Web of Science (Publons): www.webofscience.com
Профіль у Facebook: www.facebook.com
Профіль у ResearchGate: www.researchgate.net
Наукові інтереси
Розвиток мовлення учнів початкових класів. Академічна доброчесність учасників освітнього процесу. Професійний розвиток педагога протягом життя. Проблема готовності вчителів до професійної діяльності.
Курси
Публікації
2023 рік
Статті у фахових виданнях:
1. Ростикус Н., Бойко Г. Reasoning for creating an educational training laboratory of education specialists. Information Technologies in Education (ITE). 2022. № 52 (Категорія «Б»)
2. Ростикус Н., Бойко Г., Зозуля Л. Батьківська школа як спосіб формування готовності батьків до навчання їхньої дитини в початкових класах. Молодь і ринок. 2023. № 1 (209). С.136-140 (Категорія «Б», Index Copernicus)
Статті в інших періодичних виданнях:
1. Вантух С., Ростикус Н. Готовність майбутніх вихователів і вчителів початкових класів до розвитку фонематичного слуху дітей. Молодий вчений. 2023. № 1 (113). С. 102-106.
2022 рік
Монографія:
1. Ростикус Н.П. Система ситуаційних вправ як засіб формування діалогічного мовлення учнів початкових класів : монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2022. 156 с.
Статті у фахових та інших наукових виданнях:
- Ростикус Н., Кульчицька Д. Прикладний аспект критеріїв добору ілюстративного дидактичного матеріалу у підручниках української мови та читання. Вісник Львівського університету: Серія педагогічна. Вип. 36. 2022. С. 151-157 (Категорія «Б», фахове видання)
- Ростикус Н., Деленко В. Використання віршованих творів української дитячої літератури з толерантною спрямованістю в закладі дошкільної освіти. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 47. С.277-280 (Категорія «Б». Index Copernicus Internetional)
Тези доповідей:
- Ростикус Н. Поняття мовної особистості у науковому дискурсі. Нова українська школа в дії: актуальні проблеми методик навчання та стратегії розвитку: матеріали ІІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції (18 травня 2022 року). Рівне: РДГУ, 2022. С. 38-39
- Ростикус Н. Готовність майбутніх учителів до формування графічних навичок у першокласників. Тези доповідей IV-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми педагогічної освіти: реалії, нові ідеї та перспективи». Львів: ЛНУ імені Івана Франка. 2022. С. 93-95.
2021 рік
Статті у фахових та інших наукових виданнях:
- Matsuk L. Features of modern university student behavior in conflict situations / L.Matsuk, O. Budnyk, H.Boiko, N.Rostykus, N.Golod, O.Nych, K.Fomin // Revista inclusiones ISSN 0719-4706 Volumen 8 – Número Especial – Enero/Marzo 2021 pp.95-105
- Budnyk O. Printed and e-book: problems of chois of modern students of the university / O. Budnyk, T. Kachak, T.Blyznuyk, N. Rostykus, H. Boiko // Rev. Tempos Espacos. Eduk. Volume 14. Numero 33. 2021. pp. 1-10 (Web of Science)
Тези доповідей:
2019 рік
Дисертація, автореферат
- Ростикус Н. П. Система ситуаційних вправ як засіб формування діалогічного мовлення учнів початкових класів : дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Надія Петрівна Ростикус. – Київ, 2019. – 368 с.
- Ростикус Н.П. Система ситуаційних вправ як засіб формування діалогічного мовлення учнів початкових класів : автореф. дис … канд. пед. наук: 13.00.02 / Надія Петрівна Ростикус . – Київ, 2019 . – 20 с.
2018 рік
Статті у фахових та інших наукових виданнях:
- Ростикус Н. Система вправ із розвитку зв’язного діалогічного мовлення молодших школярів. Початкова школа. 2018. № 6. С. 20-25.
- Ростикус Н. Система вправ із розвитку зв’язного діалогічного мовлення молодших школярів. Початкова школа. 2018. № 7. С. 23–28.
- Ростикус Н. П. Як навчати діалоги складати? Методика формування діалогічного мовлення молодших школярів. Учитель початкової школи. 2018. № 1. С. 16–19.
- Ростикус Н. Особливості структури уроків української мови в початкових класах / Н. Ростикус // Актуальні проблеми педагогічної освіти: соціокультурний вимір / М. І. Олійник, Н. І. Мачинська, А. Ю. Войтович [та ін.]. Л. : ФОП Кепещук П. М., 2018. С. 294–311 (розділ у монографії).
- Ростикус Н. П. Аналіз компонентів ситуаційної діалогічної діяльності учнів на уроках української мови в початкових класах [Електронний ресурс] / Н. П. Ростикус // Науковий вісник Донбасу. 2018. № 1 – 2 (фахове видання)
- Ростикус Н.П. Організація освітнього процесу з використанням системи ситуаційних діалогічних вправ на уроках української мови в початкових класах. Молодь і ринок. 2018. № 11 (166). С. 137 – 143 (фахове видання)
- Rostykus N._Działalność werbalnie-komunikacyjna uczniów młodszego wieku szkolnego w środowisku edukacyjnym i społecznym. Całożyciowe uczenie i stawanie się: perspektywa teoretczno–praktyczna / redakcja naukowa: Chabior A., Krawczyk-Blicharska М., Kowalski S. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2018. S. 357–364.
Тези доповідей:
- Ростикус Н. П. Ситуаційні вправи в умовах реалізації концепції Нової української школи. Збірник тез ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2018. С. 85-87.
- Ростикус Н. П. Тенденції становлення мовленнєво-комунікативної особистості молодшого школяра. Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2018. Вип. 3. С. 57–59.
2017 рік
Статті у фахових та інших наукових виданнях:
- Ростикус Н. П. Проблеми наукового підходу щодо реформування початкової мовної освіти / Н. П. Ростикус // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка: зб. наук. праць. Вип. 33 / Глухівський НПУ ім. О. Довженка: редкол.: О. І. Курок (відп. ред.) [та ін.]. Глухів: РВВ Глухівського НПУ ім. О. Довженка.2017. С. 267-279 (фахове видання, Index Copernicus)
- Ростикус Н. Ситуативні вправи на основі спостережень серед природи. Початкова школа. 2017. № 6. С. 5–9.
Тези доповідей:
- Ростикус Н. П. Мовленнєво-комунікативна готовність до навчання української мови в контексті наступності дошкільної та початкової освіти // Матеріали теоретико-практичного семінару, 20 січня 2017 р. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. С. 161-163.
- Ростикус Н. П. Навчально-мовленнєва комунікативна діяльність учнів початкових класів на уроках української мови. Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2017. Вип. 2. С. 39–40.
- Rostykus N. P. Le dévelappement de la lanowe contarte dans le conteste social de la personalité d’écolier cadet. The 21st Century Callenges in Education and Sciencе : зб. матер. V Науково-педагогічних читань молодих учених, магістрантів, студентів іноземними мовами / за заг. ред. Лавриченко Н. М. Суми : Вінніченко М. Д., 2017. Вип. 4. С. 99–101.
2016 рік
Статті у фахових та інших наукових виданнях:
- Ростикус Н.П.Ситуативні вправи як засіб формування діалогічного мовлення молодших школярів // зб. матеріалів V Міжнародної інтернет-конференції «Глухівські наукові читання – 2015». Актуальні питання суспільних та гуманітарних наук / Матеріали V Міжнародної інтернет-конференції молодих учених і студентів 25-27 листопада 2015 року. Глухів : РВВ Глухівського НПУ ім. О. Довженка. 2016. С. 41-45
- Лущинська О.В., Ростикус Н. П. Використання мовленнєвих ситуацій та інтерактивної дошки на уроках розвитку зв’язного мовлення // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. Випуск 31. Львів. 2016. С. 272-278 (фахове видання)
- Ростикус Н. Мовленнєво-комунікативна готовність дітей до навчання української (рідної) мови в початковій школі. Гірська школа Українських Карпат. 2016. № 15. С. 198–202 (фахове видання)
Тези доповідей:
- Ростикус Н.П. Розвиток зв’язного мовлення учнів початкових класів засобами ситуативних вправ.// Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2016. – Вип.1. С. 30-33
- Ростикус Н. Засоби формування діалогічного мовлення на уроках української мови в початкових класах. Матеріали ІV Міжнародної інтернет-конференції молодих учених і студентів 27–29 вересня 2016 року. Глухів : РВВ Глухівського НПУ ім. О. Довженка, 2016. С. 29–32.
- Rostykus N. P. L’apprentissage discursive et communicative de la langue ukrainienne maternelle par les élèves de la première classe. The 21st Century Callenges in Education and Sciencе : зб. м-лів Науково-педагогічних читань молодих учених, магістрантів, студентів іноземними мовами / за заг. ред. Ткаченко Н. М. Суми : ФОП Ткачов О. О., 2016. Вип. 3. С. 142–144.
2015 рік
Тези доповідей:
Біографія
День і години консультацій:
Понеділок: чисельник — 15:30-16:30 ауд. 203-2 (45); знаменник – 16:30-17:30 ауд. 203-2 (45).
Освіта:
Педагогічний коледж Львівського національного університету імені Івана Франка (з відзнакою);
Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка.
Навчально-науковий інститут післядипломної осОсвіта:
Педагогічний коледж Львівського національного університету імені Івана Франка (з відзнакою);
Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка.
Навчально-науковий інститут післядипломної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка.
Аспірантура Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка (2015-2019).
6 березня 2019 року захистила кандидатську дисертацію за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова) на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 26.133.05 у Київському університеті імені Бориса Грінченка. Тема дисертації: «Система ситуаційних вправ як засіб формування діалогічного мовлення учнів початкових класів», науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член академії наук НАПН України Вашуленко Микола Самійлович
Досвід роботи:
НВК «Чанизька ЗОШ І-ІІ ступенів -ДНЗ», учитель початкових класів (2012-2015);
НВК «Буська ЗОШ І ступеня-гімназія імені Євгена Петрушевича при Львівському національному університеті імені Івана Франка», учитель початкових класів (2013-1015);
Львівський національний університет імені Івана Франка, асистент кафедри початкової та дошкільної освіти (2015-2021), заступник декана з навчально-виховної роботи та профорієнтації (з 2018), доцент кафедри початкової і дошкільної освіти (з 2021).
Стажування та курси підвищення кваліфікації:
1. Швейцарсько-український проєкт «Розвиток громадянських компетентностей в Україні DOCCU», Свідоцтво №27042018-13, тема «Формування громадянських компетентностей у майбутніх учителів початкової школи», дата видачі — 23.04.2019 року. Обсяг 5 кредитів EКTS.
2. Київський університет імені Бориса Грінченка, диплом кандидата педагогічних наук ДК № 052223, тема «Система ситуаційних вправ як засіб формування діалогічного мовлення учнів початкових класів», дата видачі — 23.04.2019.
3. Наукове стажування на кафедрі педагогіки дошкільної і шкільної педагогічного факультету Ряшівського університету з 13.04.2019 по 19.05.2019, сертифікат.
4. Проєкт «Фінська підтримка реформи української школи», сертифікат №21, тема «Педагогіка початкової школи: фінський досвід», дата видачі 26.09.2019, обсяг 20 годин.
5. Львівський національний університет імені Івана Франка, свідоцтво № 01467243/ 02663 — 20, тема «Цифрові компетенції в освіті», дата видачі — 07.02.2020. Обсяг 2 кредити EКTS(60 годин).
6. Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, посвідчення № 1902/21, тема «Реалізація інноваційних технологій в освітньому процесі педагогічних закладів вищої освіти», дата видачі — 17.05.2021. Обсяг 6 кредитів EKTS (180 годин).
7. Сертифікат про підвищення кваліфікації ПК 02139222/ 00799-22. Обсяг: 15 годин (0,5 кредиту ЄКТС). 22 лютого 2022 року, Чернігівський обласний інститут післядипломної освіти імені К.Д.Ушинського.
8. Сертифікат НПО/139 про підвищення кваліфікації з теми «Наставництво в педагогічній освіті». Дата видачі: 23 грудня 2022 року. Обсяг: 2 кредити EKTS (60 годин)(Сертифікат).
9. Сертифікат про завершення навчання на курсі «Проєктна діяльність» СВ 2070987/000141-23. Обсяг: 16 академічних годин (0,5 кредиту ЄКТС). 17 січня 2023 року — 14 лютого 2023 року. Львівський національний університет імені Івана Франка(Сертифікат)
Проекти
1. Швейцарсько-український проєкт «Розвиток громадянських компетентностей в Україні — DOCCU» (2018).
2. Проєкт «Фінська підтримка реформи української школи» за сприяння Міністерства освіти і науки України, Міністерства закордонних справ Фінляндії та Європейського Союзу у межах реалізації реформи «Нова українська школа» (2019-2024).
Нагороди
1. Лауреатка премії Львівської обласної державної адміністрації та обласної ради для працівників наукових установ та закладів вищої освіти у 2020 році.