Шоловій Марія-Тереза Ігорівна
Посада: асистент кафедри початкової та дошкільної освіти
Телефон (робочий): (032) 239-42-30
Електронна пошта: mariya-tereza.sholoviy@lnu.edu.ua
Профіль у Google Scholar: scholar.google.com.ua
Профіль ORCID: orcid.org
Профіль у Facebook: www.facebook.com
Наукові інтереси
Лінгвокультурологічний аспект у мовній освіті вчителя початкової школи.
ІКТ у професійній діяльності вчителя.
Інтегроване навчання.
Освітні та просвітні екологічні проєкти.
Курси
- Медіаосвіта та інформаційна культура дошкільників
- Освітнє середовище в інформаційному суспільстві
- Вступ до спеціальності з основами педагогіки (013 «Початкова освіта»)
- Комп'ютерні технології у роботі з дітьми дошкільного віку
- Малювання та ліплення
- Медіаосвіта та інформаційна культура дошкільників (012 "Дошкільна освіта")
- Трудове навчання з практикумом 013 «Початкова освіта»
- Художня праця та основи дизайну
Публікації
Статті у наукових фахових виданнях України:
1. Vinarchuk Nataliia M., Haliuka Olha S., Sholovii Mariia-Tereza I. Features of Using Health-Saving and IC-Technologies in the Formation of a SociallyMobile Teacher in a Pandemic Condition / Nataliia М. Vinarchuk, Olha S. Haliuka, Mariia-Tereza I. Sholovii // Mukachevo : MSU Publishing House. – 2021. – Vol.7, №2 – P. 70–78.
2. Шоловій М.-Т. І. Інтегроване навчання в початковій школі: теоретичний аспект. Інноваційна педагогіка. – 2021. – №35. – С. 186–189.
3. Шоловій М.-Т. І. Інформаційно-комунікаційна компетентність педагога та учня початкової школи: теоретичний аспект. Актуальнi питання гуманiтарних наук. – 2021. – Вип 37, том 3. С.298–303.
4. Вінарчук Н. М., Шоловій М.-Т. І. Формування здоров’язбережувальної компетенції дітей дошкільного віку засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Вісник Львівського університету. – Львів : Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка , 2021. С. 14–21. – (Серія педагогічна; вип. 35).
5. Деленко В.Б., Шоловій М.-Т.І. Змішане навчання як шлях до регенерації сучасної освіти. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2023. Вип. 39. С. 51–58.
6. Лущинська О.В., Шоловій М.-Т.І. Професійна мобільність педагога як вимога сьогодення. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. Вип. 40. 2024. С.154-163.
7. Лущинська О.В., Деленко В.Б., Шоловій М.-Т.І. Використання роботів Bee-Bot у початковій школі. Acta Paedagogica Volynienses,2024 (2). – С. 74-78.
8. Шоловій М.-Т.І. Сучасний стан підготовки майбутніх вчителів початкової школи до професійної діяльності в умовах змішаного навчання: аналіз результатів педагогічного експерименту. Актуальні питання гуманітарних наук. 2024. Випуск № 78. С. 322-326.
Тези доповідей на конференціях:
1 Шоловій М.-Т. І. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до роботи з дітьми з особливими потребами/ М.-Т.І.Шоловій. – Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2016. – Вип.1. – С. 43 – 46.
2. Шоловій М.-Т. І. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів молодшої школи/ М.-Т.І.Шоловій. – Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. – Вип.5. – С. 42 – 45.
3. Шоловій М.-Т. І. Інформаційно-комунікаційна компетентність як складова професійної компетентності вчителя початкових класів / М. Т.І.Шоловій. – Актуальні проблеми фахової підготовки сучасного педагога: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (9-10 листопада 2020, м.Херсон). Херсон, 2020. – С.504-511.
4. Шоловій М.-Т. І. Проблема організації інтегрованого навчання в початковій школі/ М. Т.І.Шоловій. –Матеріали конференцій МЦНД. Одеса, 2020. – С.41-43
5.Шоловій М.-Т. І. Інтегроване навчання в початковій школі / М.-Т. І . Шоловій // Педагогічна освіта у світлі реформ та викликів: матеріали Першої (І) науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених (м. Львів, 18-19 березня 2021 року). Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2021. – С. 36–42.
6. Шоловій М.-Т. І. Інформаційно-комунікаційна компетентність у системі професійної підготовки педагога / Шоловій М.-Т. І. // Актуальні проблеми вищої професійної освіти: збірник наукових праць / за загальною редакцією Л.В. Барановської. – К.: НАУ, 2021. – С.14.
7. Шоловій М.-Т. І. Інтегроване навчання – шлях до якісної освіти / М.-Т. І. Шоловій // Звітна наукова конференція факультету педагогічної освіти, 4 лютого 2021 р. – Львів, Львівський національний університет імені Івана Франка, 2021. – С. 35–37.
8. Шоловій М.-Т. І. Трудове навчання (технології) в початковій школі / Шоловій М.-Т. І. // Міжнародна науково-практична конференція “Сучасний стан та пріоритети модернізації науки та освіти”: 14 вересня 2021. – П.: ЦФЕНД, 2021. – С. 17–19.
9. Вінарчук Н. М., Шоловій М.-Т. І. Використання LEGO- технологій як засіб розвитку творчих здібностей дошкільників на заняттях образотворчої діяльності / Вінарчук Н. М., Шоловій М.-Т. І. // Міжнародна науково-практична конференція “Сучасний стан та пріоритети модернізації науки та освіти”: 14 вересня 2021. – П.: ЦФЕНД, 2021. – С. 8–10.
10.Шоловій М.-Т. І. Цифрова компетентність в освітньому процесі. / М.-Т.І.Шоловій. – Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022. – Вип. 7 – С. 40-42.
11. Шоловій М.-Т.І. Професійна підготовка вчителя початкової школи. / М.-Т.І.Шоловій. – Тези доповідей ІV-ої Міжнародної науково-практичної конференції: Актуальні проблеми педагогічної освіти: реалії, нові ідеї та перспективи. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022. – С.102-107.
12. Шоловій М.-Т. І. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до професійної діяльності в умовах змішаного навчання./ М.-Т.І.Шоловій. – ІV Всеукраїнська (з міжнародною участю) науково-практична конференція молодих учених “Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі”. – Харків, 2022. – С.278-280.
13. Шоловій М.-Т. І. Підготовка вчителів початкових класів в умовах воєнного часу. / М.-Т.І.Шоловій. – Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2023. – Вип. 8– С. 37-38.
14. Шоловій М.-Т. І. Змішане навчання як варіативний формат освітнього процесу в підготовці майбутніх учителів / М.-Т. І . Шоловій // Педагогічна освіта у світлі реформ та викликів: матеріали Третьої (ІІІ) Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених (м. Львів, 13-14 квітня 2023 року). Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2023. – С. 155–158.
15.Шоловій М.-Т. І. Професійна мобільність вчителя як вимога часу.Педагогічна освіта у світлі реформ та викликів: матеріали Четвертої (ІІІ) Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених (м. Львів, 22-23 лютого 2024 року). Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2024. – С. 45–47.
16. Шоловій М.-Т.І. Професійна мобільність педагога. Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2024. Вип. 9. С. 65-66.
17. Шоловій М.-Т.І. Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених (м. Харків, 15-16 травня 2024 року) /[упор.: Н. Пономарьова, Н. Олефіренко, В. Андрієвська]. Харків, 2024. С.470-472
18. Шоловій М.-Т.І. Здоров’язбережувальні технології в початковій школі. Інтеграція знань і технологій для сталого розвитку: нові горизонти науки, освіти та суспільства: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Полтава, 9 листопада 2024 р.): у 2 ч. Полтава: ЦФЕНД, 2024. Ч. 1. С.32-33.
19. Шоловій М.-Т.І. Освітнє середовище ЗВО як умова формування готовності майбутніх учителів початкової школи до професійної діяльності в умовах змішаного навчання. Сучасні тенденції початкової освіти та інклюзивного навчання у світлі євроінтеграції : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (03.12.2024 р., м. Черкаси). Черкаси : Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2024. С.310-312.
20. Шоловій М.-Т.І. Здоров’язбережувальне освітнє середовище в початковій школі. Наукова колекція Навчально-наукового інституту Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка: збірник наукових праць здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників (за матеріалами ІІ Всеукраїнського науково-методичного семінару «Компетентнісний підхід в освіті: теорія і практика», м. Глухів, 14 листопада 2024 року). Випуск 2. Част. 1-3. Глухів, 2024. Ч. 3. С.72-74.
21. Шоловій М.-Т.І. Підготовка майбутніх учителів початкової школи як наукова проблема. Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції: збірник тез доповідей VІІІ Міжнародної науковопрактичної конференції, 24-25 жовтня 2024 р., Мукачево / Ред. кол.: Т.Д. Щербан (гол. ред.) та ін. Мукачево ; Ужгород : РІК-У, 2024. С.316-317.
Наукова біографія
У 2013 році закінчила Педагогічний коледж Львівського національного університету імені Івана Франка, здобула ступінь бакалавра за напрямом підготовки «Початкова освіта» та отримала кваліфікацію «Бакалавр початкової освіти. Вчитель англійської мови в початкових класах.» (з відзнакою)
У 2014 році закінчила Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, здобула ступінь магістра зі спеціальності «Початкова освіта» та отримала кваліфікацію «Магістр початкової освіти. Викладач педагогіки та фахових методик початкової освіти.»
2019-2025 рр. – аспірант кафедри початкової та дошкільної освіти, кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка.
19 червня 2025 р. – захист дисертаційної роботи на отримання ступеня доктора філософії з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки на тему “Формування готовності майбутніх учителів початкової школи до професійної діяльності в умовах змішаного навчання”.
Досвід роботи:
З 2015 року – асистент кафедри початкової та дошкільної освіти.
Курси:
Вступ до спеціальності з основами педагогіки (013 «Початкова освіта»)
Трудове навчання з практикумом (013 «Початкова освіта»)
Малювання та ліплення (012 «Дошкільна освіта»)
Проекти
Мета: дослідити кожну область України, її особливості, з’єднати картонні пазли із декоративними зображеннями, використовуючи різні техніки, в єдине ціле❤️Вивчаючи, примножуючи декоративне мистецтво своєї країни, всіх її регіонів студенти з любов’ю готові передавати знання наступним поколінням українців. Виконали студенти ІІ курсу ЛНУ імені Івана Франка, факультету педагогічної освіти, кафедри початкової та дошкільної освіти. Викладачі: Бача О.В., Шоловій М.-Т.І.