Психологія загальна, вікова та педагогічна (012 Дошкільна освіта)
Тип: Нормативний
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 4 | Іспит |
2 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 32 | професор Галян О. І. | |
2 | 32 | професор Галян О. І. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 32 | ФПД-11 | Турко Б. Б. |
ФПД-12 | Турко Б. Б. | ||
2 | 32 | ФПД-11 | Турко Б. Б. |
ФПД-12 | Турко Б. Б. |
Опис курсу
1.Вимоги освітньої програми:
Вивчення навчальної дисципліни «Психологія загальна, вікова та педагогічна» передбачає опановування здобувачами:
а) загальною компетентністю: здатність реалізувати свої права й обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини та громадянина в Україні; здатність вчитися та опановувати сучасні знання.
б) фаховими компетентностями: здатність до розвитку в дітей дошкільного віку базових якостей особистості; здатність до розвитку допитливості, пізнавальної мотивації, пізнавальних дій у дітей раннього і дошкільного віку; здатність до виховання в дітей раннього та дошкільного віку навичок свідомого дотримання суспільно визнаних морально-етичних норм і правил поведінки; здатність до розвитку перцептивних, мнемічних процесів, різних форм мислення та свідомості в дітей раннього і дошкільного віку; здатність аналізувати та оцінювати різноманітні психолого-педагогічні, методичні чинники, передбачати можливі наслідки їх впливу
2.Очікувані результати навчання
Після вивчення навчальної дисципліни здобувач буде: розуміти, описувати й аналізувати процеси розвитку, навчання та виховання з використанням базових психологічних категорій; розуміти природу і знати вікові особливості дітей з різними рівнями розвитку, особливості розвитку обдарованих дітей, індивідуальні відмінності дітей з особливими освітніми потребами; розуміти й визначати особливості провідної та інших видів діяльності особистості, способи їх використання в її розвиткові, навчанні й вихованні; мати навички збереження та зміцнення психофізичного і соціального здоров’я дітей; володіти технологіями організації розвивального середовища.
Рекомендована література
Основна література
- Дуткевич Т. Загальна психологія. Теоретичний курс. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 388 с.
- Кутішенко В. Вікова та педагогічна психологія. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 128 с.
- Москалець В. Загальна психологія: підручник. Київ: Ліра-К, 2020. 564 с.
- Поліщук В. Вікова і педагогічна психологія: навчальний посібник. 4-те вид., стер. Суми: Університетська книга, 2019. 352 с.
- Савчин М., Василенко Л. Вікова психологія. 3-е вид. Київ: Академвидав, 2017. 384 с.
- Савчин М. Загальна психологія: підручник. Київ: ВЦ «Академія», 2018. 344 с.
- Столяренко О. Психологія особистості. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 280 с.
Додаткова література:
- Буняк Н. Загальна психологія: лекції. Тернопіль: ТНТУ, 2017. 300 с.
- Максименко Д. Виховуємо дитину. Київ: Центр навчальної літератури, 2020. 112 с.
- Галян О. Педагогічна психологія: метод. рекомен. для сам. роботи. Дрогобич, 2011. 102 с.
- Галян О. Молодший школяр: психологічні аспекти виховання. Дрогобич: Ред.-видав відділ ДДПУ, 2009.
- Гетьман Т., Кричковська Т. Проблеми педагогічної психології: хрестоматія. Київ: КНТ, 2017. 381 с.
- Васянович Г. Основи психології. Київ: Педагогічна думка, 2012. 114 с.
- Варій М. Загальна психологія. 3-е вид. Київ: Центр учбової літератури, 2009. 1007 с.
- Загальна психологія / за ред. С. Максименка. Вінниця: Нова Книга, 2004. 704 с.
- Кутішенко В., Ставицька С. Психологія розвитку та вікова психологія: Практикум. Київ: Каравела, 2009. 448 с.
- М’ясоїд П. Загальна психологія. 3-тє вид., випр. Київ: Вища шк., 2004. 487 с.
- Нариси з аксіології особистості: дитина і вихователь / за ред. В.Ляпунової. Мелітополь, 2019. 144 с.
- Сергєєнкова О., Столярчук О., Коханова О., Пасєка О. Загальна психологія. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 296 с.
- Сергєєнкова О., Столярчук О., Коханова О., Пасєка О. Вікова психологія. Київ: Центр учбової літератури, 2020. 376 с.
- Приходько Ю., Юрченко В. Психологічний словник-довідник. Київ: Каравела, 2020. 418 c.
- Поліщук В. М. Віковий кризовий розвиток людини від народження до дорослості. Суми: Університетська книга, 2020.459 с.
- Шапар В. Сучасний тлумачний психологічний словник. Харків: Прапор, 2007. 640 с.
Internet-джерела:
Психологія. Наукові праці, підручники
10 книг з психології, які допоможуть
Психологія для початківців: пізнаємо все у подробицях
Психологічна література: каталог