Психологія загальна, вікова та педагогічна (012 Дошкільна освіта)
Тип: Нормативний
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 4 | Іспит |
2 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 32 | професор Галян О. І. | |
2 | 32 | професор Галян О. І. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 32 | ФПД-11 | Турко Б. Б. |
ФПД-12 | Турко Б. Б. | ||
2 | 32 | ФПД-11 | Турко Б. Б. |
ФПД-12 | Турко Б. Б. |
Опис курсу
1.Вимоги освітньої програми:
Вивчення навчальної дисципліни «Психологія загальна, вікова та педагогічна» передбачає опановування здобувачами:
а) загальною компетентністю: здатність реалізувати свої права й обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини та громадянина в Україні; здатність вчитися та опановувати сучасні знання.
б) фаховими компетентностями: здатність до розвитку в дітей дошкільного віку базових якостей особистості; здатність до розвитку допитливості, пізнавальної мотивації, пізнавальних дій у дітей раннього і дошкільного віку; здатність до виховання в дітей раннього та дошкільного віку навичок свідомого дотримання суспільно визнаних морально-етичних норм і правил поведінки; здатність до розвитку перцептивних, мнемічних процесів, різних форм мислення та свідомості в дітей раннього і дошкільного віку; здатність аналізувати та оцінювати різноманітні психолого-педагогічні, методичні чинники, передбачати можливі наслідки їх впливу
2.Очікувані результати навчання
Після вивчення навчальної дисципліни здобувач буде: описувати й аналізувати процеси розвитку, навчання та виховання з використанням базових психологічних категорій; розуміти природу і знати вікові особливості дітей з різними рівнями розвитку, особливості розвитку обдарованих дітей, індивідуальні відмінності дітей з особливими освітніми потребами; обґрунтовувати зв’язок між педагогічними впливами та досягнутими дітьми результатами;
уміти збирати та аналізувати дані про індивідуальний розвиток дитини; визначати особливості провідної та інших видів діяльності особистості, способи їх використання в її розвиткові, навчанні й вихованні; мати навички збереження та зміцнення психофізичного і соціального здоров’я дітей; володіти технологіями організації розвивального середовища.
Рекомендована література
Основна література
- Савчин М. Загальна психологія: підручник. 4-е вид. Київ: ВЦ «Академія», 2024. 344 с. (уривок)
- Психологія міжгрупової взаємодії: історичний і територіальний виміри: / за наук. ред. Л. Чорної. Київ, Кропивницький: ІМЕКС-ЛТД, 2024.
- Галян І., Галян О. Експериментальна психологія. Львів: СПОЛОМ, 2023. 360 с.
- Поліщук В. Вікова і педагогічна психологія: навчальний посібник. 4-те вид., стер. Суми: Університетська книга, 2019. 352 с.
- Вікова та педагогічна психологія / О.Скрипченко, Л.Долинська та ін. 7-е вид. Київ: Каравелла, 2023. 400 с.
- Максименко С. Загальна психологія: навчальний посібник. 3-е вид. Київ: Центр учбової літератури, 2021. (уривок)
- Москалець В. Загальна психологія: підручник. Київ: Ліра-К, 2020. 564 с.
- Москалець В. Психологія особистості: підручник, 3-тє вид., перероб., доповн. Київ: Видавництво Ліра-К, 2020. 364 с.
- Кутішенко В. Вікова та педагогічна психологія. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 128 с.
- Сергєєнкова О., Столярчук О., Коханова О., Пасєка О. Вікова психологія. Київ: Центр учбової літератури, 2020. 376 с.
- Дуткевич Т. Загальна психологія. Теоретичний курс. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 388 с.
- Савчин М., Василенко Л. Вікова психологія. 3-е вид. Київ: Академвидав, 2017. 384 с.
- Столяренко О. Психологія особистості. Київ: Центр учбової літератури, 2019. 280с.
- Токарева Н., Шамне А. Вікова та педагогічна психологія : навчальний посібник. Київ, 2017. 548 с.
Додаткова література:
- Титаренко Т. Моє майбутнє залежить від мене: практики здорового сьогодення у воєнних і повоєнних умовах: монографія. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2024. 130с.
- Психологія міжгрупової взаємодії у вимірах війни і миру : навчальний посібник / за наук. ред. Л. Г. Чорної. Кропивницький: Імекс ЛТД, 2023. 146 с.
- Громадська думка і горизонти освіти / М.Слюсаревський. Київ: Талком, 2024. 352 c.
- Галян О. Психологія дитяча: посібник для самостійної роботи (електронне видання). Львів, 2023. 90 с.
- Психологічні ресурси взаємодії школи, сім’ї, громади: практичний посібник / за ред. Г.Бевз, М.Каніболоцької. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2022. 106 с.
- Учитель І. , Сурякова М., Батраченко І. Вікова та педагогічна психологія: навч. посібник (електронне видання). Дніпро: Середняк Т. К., 2021. 162 с.
- Поліщук В. М. Віковий кризовий розвиток людини від народження до дорослості. Суми: Університетська книга, 2020.459 с.
- Максименко Д. Виховуємо дитину. Київ: Центр навчальної літератури, 2020. 112 с. (уривок).
- Приходько Ю., Юрченко В. Психологічний словник-довідник. Київ: Каравела, 2020. 418 c. (уривок).
- Аханова А. Вікова психологія в схемах та таблицях: методичний посібник. Луцьк, 2019. 76 с.
- Олейник Н. Вікова психологія: лабораторний практикум. Херсон: Вид. дім «Гельветика», 2018.
- Гетьман Т., Кричковська Т. Проблеми педагогічної психології: хрестоматія. Київ: КНТ, 2017. 381 с.
- Білоус О. Вікова психологія: навч. посібник. Чернігів: Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2015. 108 с.
- Галян О. Педагогічна психологія: метод. рекомен. для сам. роботи. Дрогобич, 2011. 102 с.
- Галян О. Молодший школяр: психологічні аспекти виховання. Дрогобич: Ред.-видав відділ ДДПУ, 2009.
- Кутішенко В., Ставицька С. Психологія розвитку та вікова психологія: Практикум. Київ: Каравела, 2009. 448 с.
- Шапар В. Сучасний тлумачний психологічний словник. Харків: Прапор, 2007. 640 с.
- Нариси з аксіології особистості: дитина і вихователь / за ред. В.Ляпунової. Мелітополь, 2019. 144 с.
- Сергєєнкова О., Столярчук О., Коханова О., Пасєка О. Загальна психологія. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 296 с.
- Шапар В. Сучасний тлумачний психологічний словник. Харків: Прапор, 2007. 640 с.
Internet-джерела:
Саморозвиток: експеримент “кам’яне обличчя”
Психологія. Наукові праці, підручники
10 книг з психології, які допоможуть
Психологія для початківців: пізнаємо все у подробицях
Психологічна література: каталог
Вебресурс НУШ. Психологія для школи – 10 принципів, які допоможуть вчителю працювати краще.
Вебресурс НУШ. Як мотивувати учнів та учениць на новий навчальний рік: починаємо з цілепокладання.