Галян Олена Іванівна
Посада: професор кафедри початкової та дошкільної освіти
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Вчене звання: професор
Телефон (робочий): (032) 239-42-30
Електронна пошта: olena.halyan@lnu.edu.ua
Профіль у Google Scholar: scholar.google.com.ua
Профіль ORCID: orcid.org
Профіль у Scopus: www.scopus.com
Профіль у Web of Science (Publons): www.webofscience.com
Профіль у Academia.edu: independent.academia.edu
Профіль у Facebook: www.facebook.com
Профіль у LinkedIn: www.linkedin.com
Наукові інтереси
- сфера проблем виховання, педагогічної взаємодії;
- теоретико-прикладні аспекти суб’єктнісно-орієнтованого освітнього процесу;
- психолого-педагогічний супровід професійного становлення майбутніх фахівців;
- психологія дитинства.
Курси
- Загальна психологія (ОПП "Початкова освіта", "ПОА", "ПОІ")
- Організація управління дошкільною освітою (ОПП "Дошкільна освіта", М)
- Психологія вікова та педагогічна (ОПП "Початкова освіта", "ПОА", "ПОІ")
- Психологія дитяча (ОПП "Дошкільна освіта", Б)
- Психологія загальна, вікова та педагогічна (ОПП "Дошкільна освіта", Б)
- Технології організації освітнього процесу у закладах дошкільної освіти (012м)
- Кваліфікаційна робота магістра (ОПП "Дошкільна освіта")
Публікації
Монографії
Галян О. (2024). Соціальна активність та комунікація дітей дошкільного віку в ігровій діяльності. Проблеми лінгводидактики та сучасні виклики в освітньому просторі: монографія / за ред. Г. Крохмальної. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2024. С. 9-31.
Галян О. (2023). Наступність дошкільної та початкової освіти в контексті реалізації особистісного потенціалу дитини. Наступність дошкільної та початкової освіти в умовах сталого розвитку суспільства: монографія / за ред. проф. Н.Мачинської. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2023. С.40-65.
Галян І., Галян О. (2023). Психологія професійної діяльності педагога: теоретико-емпіричний аналіз. Львів: “БОНА”.
Галян О. (2019). Розвиток суб’єктності як орієнтир організації психолого-педагогічного супроводу учнів – вимушених переселенців. Психолого-педагогічний супровід осіб, постраждалих від міграційних процесів в умовах сучасних українських реалій: теорія і практика: кол. монографія (с. 50-61; 82-112). Дрогобич: Ред.-видав. відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.
Галян О., Галян І. (2016). Ціннісні детермінанти становлення професійної культури майбутнього педагога. Г. Улунова (відп. ред.) Професійна культура: сутність, фахові особливості, розвиток: колективна монографія (С. 213–227). Суми: СумДПУ імені А.С. Макаренка.
Підручники та посібники
Галян І., Галян О. (2023). Експериментальна психологія: підручник. Львів: СПОЛОМ.
Статті у фахових видання та виданнях, внесених до наукометричних баз даних
Галян О. (2024). Структурування навчальних цілей у психологічній підготовці майбутніх вихователів. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна, 40, 60-71 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus).
Popovych I., Halian O., Geiko V., Zaverukha O., Spytska L., Bokhonkova Yu., Fedyk O. (2020). Research on the Correlation Between Subjective Control аnd the Indexes of Study Progress of Bachelors of the Faculty оf Physical Education and Sport. Revista inclusiones, 7 (Especial), 497-511. (Web of Science)
Галян О. (2019). Відповідальність та емоційне вигорання педагогів. Інсайт: психологічні виміри суспільства, 2, 16-23. DOI: https://doi.org/10.32999/2663-970Х/2019-2-2 (фахове видання)
Публікації апробаційного характеру
Біографія
Народилася на Сумщині у м. Лебедин.
Освіта
1991 – закінчила Київський державний педагогічний інститут імені О.М.Горького (нині: Український державний університет імені Михайла Драгоманова), спеціальність «Педагогіка і психологія (дошкільна)», кваліфікація: «Викладач дошкільної педагогіки і психології. Вихователь»
1987 – закінчила Лебединське педагогічне училище імені А.С. Макаренка. Спеціальність «Дошкільне виховання»
Професійна діяльність
2024 – член редакційної ради наукового видання «Інсайт: психологічні виміри суспільства», внесеного до наукометричних баз даних (Scopus)
2023 – член редакційної ради наукового видання «Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Серія: Педагогіка і психологія» (фахове видання категорії Б)
2023 – член редакційної ради наукового видання «Гуманітарний форум»
2022-2024 – експерт з експертизи проєктів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, що подаються для участі в конкурсах, які проводить Міністерство освіти і науки України, та звітів про їх виконання за тематичним напрямом «19. Педагогіка, психологія, проблеми молоді та спорту» (наказ МОН України №1111 від 12.12 2022).
з вересня 2021 – професор кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка (за основним місцем праці)
лютий 2021 – отримала вчене звання професора
2019 – червень 2021 – професор кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка (за сумісництвом)
2005 – до тепер – член редакційної ради наукового видання «Проблеми гуманітарних наук. Збірник наукових праць ДДПУ» (м. Дрогобич)
2002 – 2021 – доцент, професор (з 2019) кафедри практичної психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка
2001 – отримала вчене звання доцента
вересень 1991 – 2002 – працювала на посадах асистента, старшого викладача, доцента кафедри психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка
серпень 1991 – вересень 1991 – асистент кафедри педагогіки і методики дошкільного виховання Глухівського державного педагогічного інституту
Наукові досягнення
2018 – після навчання в докторантурі (2014-2017 рр.) захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук. Тема: Розвиток ідеї суб’єктності особистості школяра у вітчизняному педагогічному дискурсі ХХ століття: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка)
1999 – захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. Тема: Співвідношення імперативності і діалогічності у стильовій характеристиці діяльності вчителя: 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН України)
Участь у професійних об’єднаннях
Член ГО «Українська асоціація дослідників освіти».
Член ГО «Українська асоціація сімейних психологів».
Проекти
Учасник проєкту з державним фінансуванням “Розробка технології психолого-педагогічного супроводу осіб, постраждалих від міграційних процесів в умовах сучасних українських реалій” (2016-2018).
Нагороди
2002 – 2004 – отримувала стипендію Кабінету Міністрів України для молодих учених;
2015 – отримала Подяку Міністерства освіти і науки України
Сертифікати
Наукові стажування та підвищення кваліфікації
2024 – пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації щодо розроблення та експертизи завдань Єдиного фахового вступного випробування, а саме дистанційний експрес-курс «Основи тестології та розробки тестових завдань» (МОН України, НМЦ ВФПО; 30 год.)
2023 – пройшла навчання за програмою «Як творити інклюзивне освітнє середовище?» в рамках спільного проєкту «Навчальний міст Хемніц – Львів 2.0» (ЛНУ імені Івана Франка, 16.12. – 21.12. 2023 р.)
2023 – участь у Форумі «Психолого-фізіологічна стійкість освітян» (КНУКіМ, освітня платформа «4PEOPLE»; 12.07.2023; 6 год.)
2023 – участь у вебінарі «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні» (ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»; 03.07.2023 – 10.07.2023; 11 год.)
2023 – навчання за програмою «Безпечне та здорове робоче середовище – основний принцип та право на роботі» (ЛНУ імені Івана Франка, 24-28 квітня 2023 р.; 30 год.)
2023 – навчання за програмою «Сучасні підходи до вибору професії: значення лідерства, Soft skills, підприємницькі навички» (Інститут модернізації змісту освіти, 30.03.2023 р. – 3 год.)
2023 – навчання на курсі «Цифрові інструменти GOOGLE для освіти» (базовий рівень – 30 год., середній рівень – 15 год., поглиблений рівень – 15 год.; січень, 2023);
2022 – участь у вебінарі «Успішна акредитація освітньої програми: актуальні проблеми і шляхи вирішення» (ЛНУ імені Івана Франка, 06.12.2022 р.; 3 год.)
2022 – участь у Крайовому форумі освітян «Освіта – енергія майбутнього. Якісна освіта як фактор перемоги». Секція: Підтримка батьків та дітей як учасників освітнього процесу ЗДО в реаліях сьогодення (ТНПУ імені Володимира Гнатюка, 23.10.2022 р.; 6 год.)
2022 – підвищення кваліфікації: курс професійного розвитку «Вдосконалення викладацької майстерності» (ЛНУ імені Івана Франка, січень-червень, 2022; 180 год.);
2022 – навчання на курсі «Академічна доброчесність для викладачів: онлайн курс» (дистанційно / 60 год.; платформа Prometheus);
2020 – наукове стажування у Люблінському католицькому університеті Іоанна Павла ІІ (Польща) (180 год.);
2019 – стажування у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка