Методика навчання інформатичної освітньої галузі у початковій школі (013 «Початкова освіта»)
Тип: Нормативний
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 6.5 | Іспит |
5 | 3 | Немає |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 32 | доцент Лущинська О. В. | ФПШ (А)-21, ФПШ (І)-22, ФПШ-23 |
3 | 10 | доцент Лущинська О. В. | ФПШ-11з |
5 | 20 | доцент Лущинська О. В. | ФПШ (А)-31 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 64 | ФПШ (А)-21 | доцент Лущинська О. В. |
ФПШ (І)-22 | доцент Лущинська О. В. | ||
ФПШ-23 | доцент Лущинська О. В. | ||
1 | 10 | ФПШ-11з | доцент Лущинська О. В. |
Опис курсу
Мета навчальної дисципліни: сформувати у слухачів знання, уміння та навички, необхідні для навчання основам інформатики в початковій школі, ефективного використання засобів сучасних інформаційних технологій при викладанні інших дисциплін, для управління навчальним процесом, для формування через предмет інформатики елементів інформаційної та загальної культури здобувачів початкової освіти.
Загальні компетентності:
ЗК-6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК-13. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості.
Фахові компетентності:
ФК-2. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, використовувати відкриті ресурси, інформаційно-комунікаційні та цифрові технології, оперувати ними в професійній діяльності. ФК-3. Здатність до інтеграції та реалізації предметних знань як основи змісту освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти: мовно-літературної, математичної, природничої, технологічної, інформатичної, соціальної і здоров’язбережувальної, громадянської та історичної, мистецької, фізкультурної. ФК-7. Здатність до моделювання змісту відповідно до очікуваних результатів, добору оптимальних форм і методів, технологій та засобів формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів у процесі вивчення освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти: мовно-літературної, математичної, природничої, технологічної, інформатичної, соціальної і здоров’язбережувальної, громадянської та історичної, мистецької, фізкультурної.
Програмні результати навчання:
ПРН-3. Критично оцінювати достовірність та надійність джерел, дотримуватися юридичних та етичних вимог щодо використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у перебігу педагогічної діяльності в початковій школі. ПРН-5. Організовувати освітній процес із використанням цифрових технологій та технологій дистанційного навчання молодших школярів, розвивати в учнів навички безпечного використання цифрових технологій та сервісів. ПРН-6. Інтегрувати та використовувати академічніпредметні знання як основу змісту освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти (мовно-літературної, математичної, природничої, технологічної, інформатичної, соціальної і здоров’язбережувальної, громадянської та історичної, мистецької, фізкультурної) та трансформувати їх у різні форми. ПРН-7. Планувати й здійснювати освітній процес з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей молодших школярів, забезпечувати розвиток пізнавальної діяльності учнів, формувати в них мотивацію до навчання.
ПРН-12. Застосовувати методи та прийоми навчання, інновації міжпредметні зв’язки та інтегрувати зміст різних освітніх галузей в стандартних і нестандартних ситуаціях професійної діяльності в початковій школі, оцінювати результативність їх застосування. |
Рекомендована література
Список рекомендованої літератури
Матеріали
Типові освітні програми 1-4 класи
Підручники з інформатики
2-klas-ja-doslidzhuju-svit-morze-2019-2
4-klas-informatyka-andrusych-2021
4-klas-informatyka-korshunova-2021
4-klas-informatyka-vdovenko-2021
Структура основних типів уроків
Metodychni-rekomendatsii-shchodo-napysannia-samostiynoi-roboty-studentamy-1-kursiv.2022
Перелік-практичних-завдань-до-екзамену-для-студентів-зМНІТ
Методичні-рекомендації-щодо-практичного завдання
методичні рекомендації. Заочна форма, 2024
Development of Computer science and technologies in Ukraine. Brief History (ukrainiancomputing.org)