Педагогіка (035 “Філологія”, 014 “Середня освіта”)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 16 | доцент П'ятакова Г. П. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 16 | доцент Заячківська Н. М. | |
доцент П'ятакова Г. П. | |||
Матковський М. Й. |
Опис курсу
Курс «Педагогіка» спрямований на формування у студентів філологічного факультету
цілісного бачення і розуміння процесів виховання і навчання як ефективної
педагогічної взаємодії вчителя та учнів, які виступають у ролі рівноправних партнерів
освітнього процесу. Пропонований зміст курсу орієнтований на оволодіння студентами
системою знань, професійних умінь для організації освітнього процесу у закладах
середньої освіти. Дисципліна «Педагогіка» є нормативною дисципліною, що
викладається в межах ОПП першого (бакалаврського) рівня вищої освіти для
здобувачів за спеціальністю 035 – Філологія, за спеціалізаціями: 035.01 – Українська
мова та література. Фахівець з української мови та літератури, літературної творчості;
035.10 Прикладна лінгвістика; 035.09 – Фольклористика; 014 Середня освіта, за
спеціалізацією – Українська мова і література.
Рекомендована література
Базова
1. Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки. – Київ, 2008.
2. Гончаренко С. Український педагогічний словник. – Київ: Либідь, 1997.
3.Зайченко І. В. Педагогіка: підручник, 3-тє вид., доповн. і переробл. – Київ: Видав.
Ліра, 2016. – 608 с.
4. Кузьмінський А. І., Омеляненко В. Л. Педагогіка у запитаннях і відповідях: навч.
посібник. – Київ, 2006.
5. Малафіїк І. В. Дидактика новітньої школи. Навч. посібник. – Київ, 2015.
6. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навч. посібник. 5-е вид. – Київ, 2007.
7.Освітні технології: навч.-метод. посібник / За заг. ред. О. М. Пєхоти. – К., 2002.
8. Падалка О. С. та ін. Педагогічні технології: навч. посібник. – Київ, 1996.
9. Педагогічна майстерність: Підручник / За ред. І.А. Зязюна. – 3-тє вид., доповн, і
переробл. – Київ: СПД Богданова А.М., 2008.
10. Фіцула М. М. Педагогіка: посібник., 3-тє вид., доповн. і переробл. – Тернопіль:
Навч. книга Богдан, 2013.
11. Щербань П. М. Прикладна педагогіка: навч.-метод. посібник. – Київ, 2002.
12. Якса Н. В. Основи педагогічних знань: навч. посібник. – Київ: Знання, 2007.
Допоміжна література
1.Ващенко Г. Вибрані педагогічні твори. – Дрогобич, 1997.
2.Біляковська О. О. Дидактика середньої школи: Текст лекцій і завдань для
самоконтроля та контроля. – Львів, 2011.
3. Дубасенюк О.А. Практикум з педагогіки: навч. посіб. – Київ, 2004.
4. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. – Харків, 2010.
5. Ковальчук Л.О. Основи педагогічної майстерності: навч. посіб. – Львів, 2007.
6. Левківський М. В., Микитюк О.М. Історія педагогіки: навч. посіб. – Харків, 2002.
7. Любар О. О., Стельмахович М. Г., Федоренко Д.Т. Історія української школи і
педагогіки. Навч. посіб. – Київ, 2003.
8. Мазоха Д. С., Опанасенко Н.І. Педагогіка: навч. посіб. – Київ, 2005.
9. П’ятакова Г. П. Технологія інтерактивного навчання у вищій школі: навч.-метод.
посібник для студентів вищих навч. закладів. – Львів, 2008.
10. Сявавко Є. І. Українська етнопедагогіка: навч.-метод. посібник – Львів, 2002.
11. Українська педагогіка в персоналіях: навч. посібник / За ред. О. В. Сухомлинської. –
Київ, 2005.
Законодавчі документи України про освіту:
1. Державна національна програма “Освіта: Україна ХХІ ст.”. – К., 1994.
2. Закон України Про освіту. Режим доступу:
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page.
3. Закон України Про повну загальну середню освіту. Режим доступу:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text.
4. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. –
Київ: МОН України, 2016.