Проц Марта Орестівна
Посада: доцент кафедри початкової та дошкільної освіти, завідувач Лабораторії лабораторія Нової української школи
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Телефон (робочий): (032) 239-03-22
Електронна пошта: marta.prots@lnu.edu.ua
Профіль у Google Scholar: scholar.google.com.ua
Профіль ORCID: orcid.org
Профіль у Academia.edu: independent.academia.edu
Профіль у Facebook: www.facebook.com
Профіль у LinkedIn: www.linkedin.com
Наукові інтереси
історія вітчизняної та зарубіжної педагогіки, інноваційні технології навчання і виховання; авторські навчально-виховні системи, LEGO-технології в освіті, ігрові технології у вищій школі.
Курси
- Вибіркові питання методик початкової освіти (013 "Початкова освіта")
- Дидактика і педагогічні технології в початковій школі (013 "Початкова освіта")
- Методика формувального оцінювання (013 "Початкова освіта")
- Новітні технології викладання фахових методик початкової освіти (013 "Початкова освіта")
- Педагогічна творчість (013 Початкова освіта)
- Діяльнісний підхід у початковій школі (013 - Початкова освіта)
Вибрані публікації
Монографії
Проц М. О. (2023) Інноваційне освітнє середовище як чинник формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Наступність дошкільної та початкової освіти в умовах сталого розвитку суспільства: монографія / за ред. проф. Н.Мачинської. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2023. С. 106-123
Підручники та посібники
Караманов О.В., Сурмач О.І.,Шукалович А.М., Проц М.О. та ін. (2023) Музейна справа в освітньому процесі Педагогічно фахового коледжу: навч. метод. посібник / За заг. ред. Караманова О.В. та Сурмача О.І. Львів: СПОЛОМ, 2023. 132с.
Шумська Г. М., Проц М.О. (2023) Використання краєзнавчого матеріалу на інтегрованих уроках у початковій школі: навч.-метод. посібник. Самбір, 2023. 86 с.
Проц М. (2015) Педагоги-новатори України : навч. посіб. Львів : Бадікова Н. О., 2015. 148с.
Вибрані статті у фахових виданнях та виданнях, внесених до наукометричних баз даних
Проц М. (2023) Cтудентоцентрований підхід у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи. Освітологічний дискурс. № 2 (41). С. 247–260. URL: https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/969/763 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus).
Prots M. (2021) Didactic Features of Pedagogical Technologies in the Training of Primary School Teachers. Гірська школа Українських Карпат. № 25. С. 100-104. URL: https://scijournals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/5809/6079 (фахове видання, категорія “Б”)
Проц М. (2021) Розвиток педагогічних технологій: структурно-змістовний аналіз. Acta Pedagogika Volynienses. № 3. С. 126-132. URL: http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy/article/view/101/85 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus)
Проц М., Сірант Н., Лозинська С. (2021) Естетичне оцінювання діяльності як актуальний напрям розвитку здібностей у дітей. Молодь і ринок. № 5-6 (191-192). C. 135-139 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus).
Halian I., Machynska N., Lozynska S., Nos L., Derkach Y., Prots M., Popovych I. (2020) Tolerance of uncertainty as a component of the process of life-creation of future educators. Revista Inclusiones Vol. 7. Julio – Septiembre. Р. 512-528 (Web of Science).
Проц М., Лозинська С. (2020) Дидактичні особливості формування життєво-важливих компетентностей дитини засобами проектної діяльності у дошкільному та молодшому шкільному віці. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». Вип. 29. Том 3. С. 152–157 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus).
Проц М. (2018) Педагоги-новатори Кіровоградщини: В. Сухомлинський та його послідовники. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. Вип. 172. С. 130-135 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus)
Публікації апробаційного характеру
Проц М. (2024) Технології фахової підготовки творчої особистості вчителя початкової школи. Збірник матеріалів VІІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти» (26 березня 2024 р.) / за ред. О.П. Демченко, Н.О. Пахальчук; ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля». Вип. 13. С. 168-170.
Проц М. (2022) Нова українська школа в просторі розвитку педагогічного новаторства: ретроспективний аналіз. Педагогічний поступ: збірник матеріалів ІX Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Нова українська школа: теорія та практика» (Луцьк, 17-18 листопада 2022 р.) / За заг. ред. проф. Пріми Р. М. Луцьк : ФОП Мажула Ю. М.,. С. 134-138. URL: https://drive.google.com/file/d/1MoiCwMwgxSHQ71FqHxDbOkp1e9T6REgB/view
Проц М. (2022) Особливості трансформації професійної ролі учителя в умовах Нової української школи. Тези доповідей ІV-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми педагогічної освіти: реалії, нові ідеї та перспективи». Львів: ЛНУ імені Івана Франка. С. 134-136.
Проц М. О., Сірант Н.П. (2021) Актуальність проблеми: мобільна залежність у здобувачів вищої освіти. Herald pedagogiki. Nauka i Praktyka wydanie specjalne: wydanie specjalne / Red. naczelny: Gontarenko N. Warszawa. N. 66 (04/2021). Р. 17-21. URL: http://xn-e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/66.pdf
Проц М. О., Сірант Н.П. (2021) Педагогічні шляхи самовиховання особистості. Multidisziplinäre Forschung: Perspektiven, Probleme und Musterder Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ» zu den Materialien der I internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz (B. 2), Wien,9. Wien-Vinnytsia: List Verlag. in Ullstein Buchverlage GmbH & Europäische Wissenschaftsplattform, Р. 39-41. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/logos/issue/view/09.04.2021/497
Проц М. О., Сірант Н.П. (2021) Дидактичні засади застосування діяльнісного підходу в Новій українській школі. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Навчання через гру в освітньому просторі України: досвід, виклики, ідеї, рішення» (Запоріжжя, 18-19 березня 2021 р.). Електронний збірник наукових праць ЗОІППО. № 1(43). URL: https://drive.google.com/file/d/1NYJHU38ZSy76TFsZeQbEHcUqe7ILPO6c/view
Проц М. (2020) Шляхи реалізації інноваційних технологій навчання в концепції Нової української школи. Матеріали звітних наукових конференцій факультету педагогічної освіти. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, Вип. 5. С. 33-35.
Проц М. (2019) Реалізація компетентнісно зорієнтованого навчання в освітньому середовищі початкової школи. Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції: збірник тез доповідей ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (24-25 жовтня 2019 р.) / Ред.кол.: Т.Д. Щербан (гол.ред.) та ін. Мукачево: Вид-во МДУ, С. 402-404.
Біографія
Народилася та виросла у Львові.
Освіта:
У 2003 році закінчила Львівську середню школу № 21.
У 2007 році закінчила Педагогічний коледж Львівського національного університету імені Івана Франка, отримала диплом бакалавра з відзнакою за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя початкової школи та англійської мови у початковій школі.
2007−2008 рр. − навчалася у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка. Отримала диплом спеціаліста за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя загальноосвітньої школи першого ступеня та англійської мови у загальноосвітній школі першого, другого та третього ступенів.
2007−2008 рр. – навчалася у магістратурі Педагогічного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ) на спеціальності «Початкове навчання». Отримала диплом з відзнакою та здобула кваліфікацію викладача педагогіки, вчителя початкових класів, вчителя англійської мови та літератури в початкових класах.
2008−2015 рр. – навчалася в аспірантурі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника на спеціальності 13.00.01 – «загальна педагогіка та історія педагогіки».
Наукові досягнення:
2015 року захистила дисертацію на тему: «Теорія і практика розвитку авторської школи в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.)» на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 36.053.01 у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка. Здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
2022 року отримала вчене звання доцента кафедри початкової та дошкільної освіти.
Досвід роботи:
Центр творчості дітей та юнацтва Галичини, керівник гуртка (2003-2012 рр.);
Педагогічний коледж Львівського національного університету імені Івана Франка, викладач педагогіки (2008-2016 рр.);
Львівський національний університет імені Івана Франка, асистент кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти (2014-2016 р.), доцент кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти (з 2016 р.).
Участь у професійних об’єднаннях:
Член ГО «Українська асоціація дослідників освіти».
Член ГО «Спілка науковців України».
Сертифікати
Наукові стажування та ідвищення кваліфікації
2024–2025 н.р.
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних та науково–педагогічних працівників: «Професійний розвиток педагога в умовах освітніх трансформацій», 3–7 березня 2025 року (Сертифікат ПК 38282994/2483–25). Тривалість навчання – 30 годин (1 кредит ЄКТС).
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних та науково–педагогічних працівників Львівського національного університету імені Івана Франка «Штучний інтелект в освіті: практичні приклади та інструменти», 28 лютого 2025 року. Тривалість навчання – 15 годин (0,5 кредиту ЄКТС)
– участь у І Всеукраїнській науково–практичній конференції з міжнародною участю «Освітні підходи до вирішення проблеми малорухливого способу життя в епоху технологій» 31 жовтня 2024 р. (Сертифікат № 24–00707). Тривалість навчання – 6 годин (0,2 кредити ЄКТС)
2023–2024 н.р.
– участь у науково–методичному семінарі «Дидактичні можливості картографічних посібників для формування ключових компетентностей молодших школярів», 14 листопада 2023 р., м. Київ (Сертифікат № 2023/11/14) Тривалість – 15 год. (0,5 кредиту ЄКТС).
– участь у Всеукраїнській науково–практичній конференції «Освіта в умовах воєнного стану в Україні: психолого–педагогічний аспект», 7 грудня 2023 р., м. Хмельницький (Сертифікат №006975). Тривалість – 12 год. (0,4 кредиту ЄКТС).
– навчання за програмою підвищення кваліфікації «Дізнайся більше про дистанційне та змішане навчання», 23 березня 2024 р. (Сертифікат № 247815). Тривалість навчання – 15 год. (0,5 кредиту ЄКТС).
2022–2023 н.р.
– пройшла навчання на курсі «Проєктна діяльність» у Львівському національному університеті імені Івана Франка, з 17 січня 2023 р. по 14 лютого 2023 р. (Сертифікат СВ 2070987/000053–23). Тривалість навчання – 16 год. (0,5 кредиту ЄКТС).
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти і практики психосоціальної підтримки» (The LEGO Foundation в Україні, 06.02–15.02, 2023 р.). Сертифікат № 63. Тривалість навчання – 30 год. (1 кредит ЄКТС).
2021–2022 н.р.
– пройшла наукове стажування у Вищій Школі міжнародної та регіональної співпраці імені Зигмунта Глогера (м. Воломін, Республіка Польща). Термін стажування з «01» квітня 2021 року по «30» квітня 2021 року.
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних та науково–педагогічних працівників «Вдосконалення викладацької майстерності» у Львівському національному університеті імені Івана Франка, з 1 жовтня 2020 року по 23 січня 2021 року (Свідоцтво СВ № 02070987/000090–21). Тривалість навчання – 180 годин (6 кредитів ЄКТС)
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації в Національній академії педагогічних наук України ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти м. Київ, з 1 лютого 2021 року по 4 березня 2021 року (Свідоцтво СП № 3583044/Д 0072–21). Тривалість навчання – 150 годин (6 кредитів ЄКТС)
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації «Наставництво в педагогічній освіті» (проєкт «Фінська підтримка реформи української школи», 05.10–23.12, 2022 р.). Сертифікат НПО/127. Тривалість навчання – 60 год. (2 кредити ЄКТС).