Проц Марта Орестівна

Посада: доцент кафедри початкової та дошкільної освіти, завідувач Лабораторії лабораторія Нової української школи

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук

Вчене звання: доцент

Телефон (робочий): (032) 239-03-22

Електронна пошта: marta.prots@lnu.edu.ua

Профіль у Google Scholar: scholar.google.com.ua

Профіль ORCID: orcid.org

Профіль у Academia.edu: independent.academia.edu

Профіль у Facebook: www.facebook.com

Профіль у LinkedIn: www.linkedin.com

Наукові інтереси

історія вітчизняної та зарубіжної педагогіки, інноваційні технології навчання і виховання; авторські навчально-виховні системи, LEGO-технології в освіті, ігрові технології у вищій школі.

Курси

Вибрані публікації

Монографії

Проц М. О. (2023) Інноваційне освітнє середовище як чинник формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи.  Наступність дошкільної та початкової освіти в умовах сталого розвитку суспільства: монографія / за ред. проф. Н.Мачинської. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2023. С. 106-123

Derkach Y., Lozynska S., Prots M. (2020) Prospects and continuity of preschool and primary education in the light of history and modern challenges. Trends and prospects of the education system`s and professional training`s of pedagogical staff development in the conditions of europian integration transformations: Collective volumes / Editors: M. Oliinyk, O. Clipa, M. Stawiak-Ososinska. London (UK). Iasi (Romania): Editura LUMEN, 2020. P. 12-20.

Проц М. (2018) Особистісно орієнтована організація навчання та управління освітніми інноваціями: досвід вітчизняних авторських шкіл. Актуальні проблеми педагогічної освіти: соціокультурний вимір: колект. монографія / За ред. Н. Мачинської. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. С. 125-148.

 

Підручники та посібники

Галюка О.С., Проц М.О., Яремчук Н.Я. (2024) Діяльнісний підхід у початковій школі: електронний навчальний курс (атестований атестаційною комісією. Протокол № 40-24 від 29.01.2024 року).

Караманов О.В., Сурмач О.І.,Шукалович А.М., Проц М.О. та ін. (2023) Музейна справа в освітньому процесі Педагогічно фахового коледжу: навч. метод. посібник / За заг. ред. Караманова О.В. та Сурмача О.І. Львів: СПОЛОМ, 2023. 132с.

Шумська Г. М., Проц М.О. (2023) Використання краєзнавчого матеріалу на інтегрованих уроках у початковій школі: навч.-метод. посібник. Самбір, 2023. 86 с.

Проц М. О. (2021) Дидактика та педагогічні технології в початковій школі: електронний навчальний курс (атестований атестаційною комісією. Протокол № 56-021 від 05.02.2021 року).

Проц М. О. (2021) Технології початкової освіти: електронний навчальний курс (атестований атестаційною комісією. Протокол № 160-021 від 05.02.2021 року).

Проц М. (2015) Педагоги-новатори України : навч. посіб. Львів : Бадікова Н. О., 2015. 148с.

Вибрані статті у фахових виданнях та виданнях, внесених до наукометричних баз даних

Prots M., Yaremchuk N., Haliuka O. & Tsiuniak O. (2024). Innovation in the Professional Formation and Development of Future Teachers. Insight: the psychological dimensions of society. №11. P. 146–163. (Scopus). DOI: https://doi.org/10.32999/2663-970X/2024-11-8

Prots M., Holub R. (2023) Analysis of the Literature on Inclusive Education in South-East Asia: a Review of Current Research. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. ЛНУ. Вип. 39. С. 173-181. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.39.12044 (фахове видання, категорія “Б”)

Проц М., Нос Л. (2023) Дидактичний потенціал інтерактивних методів навчання на уроках «Я Досліджую Світ» у початковій школі. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. ЛНУ. Вип. 39. С. 182-192. DOI: 30970/vpe.2023.39.12045  (фахове видання, категорія “Б”)

Проц М. (2023) Cтудентоцентрований підхід у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи. Освітологічний дискурс. № 2 (41). С. 247–260. URL: https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/969/763  (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus).

Prots M. (2021) Didactic Features of Pedagogical Technologies in the Training of Primary School Teachers. Гірська школа Українських Карпат. № 25. С. 100-104. URL: https://scijournals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/5809/6079 (фахове видання, категорія “Б”)

Проц М. (2021) Розвиток педагогічних технологій: структурно-змістовний аналіз. Acta  Pedagogika  Volynienses. № 3. С. 126-132. URL: http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy/article/view/101/85 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus)

Проц М., Сірант Н., Лозинська С. (2021) Естетичне оцінювання діяльності як актуальний напрям розвитку здібностей у дітей. Молодь і ринок. № 5-6 (191-192). C. 135-139 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus).

Halian I., Machynska N., Lozynska S., Nos L., Derkach Y., Prots M., Popovych I. (2020) Tolerance of uncertainty as a component of the process of life-creation of future educators. Revista Inclusiones Vol. 7. Julio – Septiembre. Р. 512-528  (Web of Science).

Проц М.,  Лозинська С. (2020) Дидактичні особливості формування життєво-важливих компетентностей дитини засобами проектної діяльності у дошкільному та молодшому шкільному віці.  Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». Вип. 29. Том 3. С. 152–157 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus).

Проц М. О., Козак Т. Я. (2020) Науково-теоретичні засади педагогічної інноватики в системі початкової освіти. Молодий вчений. №9 (85). С. 218-221. (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus)

Проц М. О., Городечна Ю. І. (2020) Особливості виправлення та формування культури поведінки учнів початкових класів. Молодий вчений. № 10 (86). С. 425-428. (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus)

Проц М. (2018) Педагоги-новатори Кіровоградщини: В. Сухомлинський та його послідовники. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. Вип. 172. С. 130-135 (фахове видання, категорія “Б”, Index Copernicus)

 

Публікації апробаційного характеру

Проц М. (2024) Технології фахової підготовки творчої особистості вчителя початкової школи. Збірник матеріалів VІІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти» (26 березня 2024 р.) / за ред. О.П. Демченко, Н.О. Пахальчук; ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля». Вип. 13. С. 168-170.

Проц М. (2022) Нова українська школа в просторі розвитку педагогічного новаторства: ретроспективний аналіз. Педагогічний поступ: збірник матеріалів ІX Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Нова українська школа: теорія та практика» (Луцьк, 17-18 листопада 2022 р.) / За заг. ред. проф. Пріми Р. М. Луцьк : ФОП Мажула Ю. М.,. С. 134-138. URL: https://drive.google.com/file/d/1MoiCwMwgxSHQ71FqHxDbOkp1e9T6REgB/view

Проц М. (2022) Особливості трансформації професійної ролі учителя в умовах Нової української школи. Тези доповідей ІV-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми педагогічної освіти: реалії, нові ідеї та перспективи». Львів: ЛНУ імені Івана Франка. С. 134-136.

Проц М. О., Сірант Н.П. (2021) Актуальність проблеми: мобільна залежність у здобувачів вищої освіти. Herald pedagogiki. Nauka i Praktyka wydanie specjalne: wydanie specjalne / Red. naczelny: Gontarenko N. Warszawa. N. 66 (04/2021). Р. 17-21. URL: http://xn-e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/66.pdf

Проц М. О., Сірант Н.П. (2021) Педагогічні шляхи самовиховання особистості. Multidisziplinäre  Forschung:  Perspektiven,  Probleme  und Musterder Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ» zu den Materialien der I internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz (B. 2), Wien,9. Wien-Vinnytsia: List Verlag. in Ullstein Buchverlage GmbH & Europäische Wissenschaftsplattform, Р. 39-41. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/logos/issue/view/09.04.2021/497

Проц М. О., Сірант Н.П. (2021) Дидактичні засади застосування діяльнісного підходу в Новій українській школі. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Навчання через гру в освітньому просторі України: досвід, виклики, ідеї, рішення» (Запоріжжя, 18-19 березня 2021 р.). Електронний збірник наукових праць ЗОІППО. № 1(43). URL: https://drive.google.com/file/d/1NYJHU38ZSy76TFsZeQbEHcUqe7ILPO6c/view

Проц М. (2020) Теоретико-методичні засади підготовки вчителів початкової школи засобами ігрових технологій. Всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників у системі неперервної освіти» (10-12 листопада 2020 р.). URL: zoippo.zp.ua/pages/el_gurnal/el_gurnal.html

Проц М. (2020) Шляхи реалізації інноваційних технологій навчання в концепції Нової української школи. Матеріали звітних  наукових конференцій факультету педагогічної освіти. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, Вип. 5. С. 33-35.

Проц М. (2019) Реалізація компетентнісно зорієнтованого навчання в освітньому середовищі початкової школи. Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції: збірник тез доповідей ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (24-25 жовтня 2019 р.) / Ред.кол.: Т.Д. Щербан (гол.ред.) та ін. Мукачево: Вид-во МДУ, С. 402-404.

Біографія

Народилася та виросла у Львові.

Освіта:

У 2003 році закінчила Львівську середню школу № 21.

У 2007 році закінчила Педагогічний коледж Львівського національного університету імені Івана Франка, отримала диплом бакалавра з відзнакою за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя початкової школи та англійської мови у початковій школі.

2007−2008 рр. − навчалася у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка. Отримала диплом спеціаліста за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію вчителя загальноосвітньої школи першого ступеня та англійської мови у загальноосвітній школі першого, другого та третього ступенів.

2007−2008 рр. – навчалася у магістратурі Педагогічного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ) на спеціальності «Початкове навчання». Отримала диплом з відзнакою та здобула кваліфікацію викладача педагогіки, вчителя початкових класів, вчителя англійської мови та літератури в початкових класах.

2008−2015 рр. – навчалася в аспірантурі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника на спеціальності 13.00.01 – «загальна педагогіка та історія педагогіки».

Наукові досягнення:

2015 року захистила дисертацію на тему: «Теорія і практика розвитку авторської школи в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.)» на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 36.053.01 у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка. Здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.

2022 року отримала вчене звання доцента кафедри початкової та дошкільної освіти.

Досвід роботи:

Центр творчості дітей та юнацтва Галичини, керівник гуртка (2003-2012 рр.);

Педагогічний коледж Львівського національного університету імені Івана Франка, викладач педагогіки (2008-2016 рр.);

Львівський національний університет імені Івана Франка, асистент кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти (2014-2016 р.), доцент кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти (з 2016 р.).

Участь у професійних об’єднаннях:

Член ГО «Українська асоціація дослідників освіти».

Член ГО «Спілка науковців України».

Сертифікати

Наукові стажування та ідвищення кваліфікації

2024–2025 н.р.
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних та науково–педагогічних працівників: «Професійний розвиток педагога в умовах освітніх трансформацій», 3–7 березня 2025 року (Сертифікат ПК 38282994/2483–25). Тривалість навчання – 30 годин (1 кредит ЄКТС).
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних та науково–педагогічних працівників Львівського національного університету імені Івана Франка «Штучний інтелект в освіті: практичні приклади та інструменти», 28 лютого 2025 року. Тривалість навчання – 15 годин (0,5 кредиту ЄКТС)
– участь у І Всеукраїнській науково–практичній конференції з міжнародною участю «Освітні підходи до вирішення проблеми малорухливого способу життя в епоху технологій» 31 жовтня 2024 р. (Сертифікат № 24–00707). Тривалість навчання – 6 годин (0,2 кредити ЄКТС)

2023–2024 н.р.
– участь у науково–методичному семінарі «Дидактичні можливості картографічних посібників для формування ключових компетентностей молодших школярів», 14 листопада 2023 р., м. Київ (Сертифікат № 2023/11/14) Тривалість – 15 год. (0,5 кредиту ЄКТС).
– участь у Всеукраїнській науково–практичній конференції «Освіта в умовах воєнного стану в Україні: психолого–педагогічний аспект», 7 грудня 2023 р., м. Хмельницький (Сертифікат №006975). Тривалість – 12 год. (0,4 кредиту ЄКТС).
– навчання за програмою підвищення кваліфікації «Дізнайся більше про дистанційне та змішане навчання», 23 березня 2024 р. (Сертифікат № 247815). Тривалість навчання – 15 год. (0,5 кредиту ЄКТС).

2022–2023 н.р.
– пройшла навчання на курсі «Проєктна діяльність» у Львівському національному університеті імені Івана Франка, з 17 січня 2023 р. по 14 лютого 2023 р. (Сертифікат СВ 2070987/000053–23). Тривалість навчання – 16 год. (0,5 кредиту ЄКТС).
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти і практики психосоціальної підтримки» (The LEGO Foundation в Україні, 06.02–15.02, 2023 р.). Сертифікат № 63. Тривалість навчання – 30 год. (1 кредит ЄКТС).

2021–2022 н.р.
– пройшла наукове стажування у Вищій Школі міжнародної та регіональної співпраці імені Зигмунта Глогера (м. Воломін, Республіка Польща). Термін стажування з «01» квітня 2021 року по «30» квітня 2021 року.
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних та науково–педагогічних працівників «Вдосконалення викладацької майстерності» у Львівському національному університеті імені Івана Франка, з 1 жовтня 2020 року по 23 січня 2021 року (Свідоцтво СВ № 02070987/000090–21). Тривалість навчання – 180 годин (6 кредитів ЄКТС)
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації в Національній академії педагогічних наук України ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти м. Київ, з 1 лютого 2021 року по 4 березня 2021 року (Свідоцтво СП № 3583044/Д 0072–21). Тривалість навчання – 150 годин (6 кредитів ЄКТС)
– пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації «Наставництво в педагогічній освіті» (проєкт «Фінська підтримка реформи української школи», 05.10–23.12, 2022 р.). Сертифікат НПО/127. Тривалість навчання – 60 год. (2 кредити ЄКТС).

Розклад