Цюра Світлана Богданівна

Посада: доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук

Вчене звання: доцент

Телефон (робочий): (032) 239-47-65

Наукові інтереси

  •  філософські основи процесу виховання,  загальнонаукова методологія самоорганізовуваних систем у контексті  педагогічних систем;
  • методологія компаративного дослідження;
  • технології організації виховного середовища;
  • психологічні засади навчального процесу як пізнавального; стратегії мислення;
  • історія розвитку освіти в Україні і за кордоном.

Курси

Вибрані публікації

  1. Цюра С. Приватна школа: еволюція соціального партнерства школи сім’ї і держави / Світлана Цюра // Розвиток української та польської освіти і педагогічної думки (ХІХ-ХХІ ст.). Т.6. Приватна освіта в Україні і Польщі: історико-педагогічні аспекти становлення, сучасний стан і перспективи розвитку / за ред. Д. Герцюка і І Мищишин. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2016. – 218-231. – 420
  2. Цюра С. Характерні особливості педагогічного середовища розвитку сиблінгів / С.Б.Цюра // Вісник Львів. ун-ту. Серія педагогічна, 2016.- Вип. 30 . – С.80-90
  3. Цюра С. Особливості методології порівняльних педагогічних досліджень / С. Б. Цюра // Порівняльна педагогіка: методологічні орієнтири українських компаративістів : хрестоматія / авторський колектив, – К. : Педагогічна думка, 2015.  – 176 с.  – С. 95 – 102.
  4. Гуменюк В.В., Цюра С.Б., Гуменюк О.М. Динаміка, сучасний стан і перспективи здобуття іноземними студентами вищої медичної освіти в Україні / В.В. Гуменюк, С.Б. Цюра, О.М. Гуменюк // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III (27), Issuec : 51. Budapest, 2015. – C.31-36. – 98 c.
  5. Цюра С. Методологія порівняльних педагогічних досліджень: принципи, особливості / С. Цюра // Український педагогічний журнал. К., 2015. № 4. – С. 65-72.
  6. Myshchyshyn I., Tcura S. Contribution of orders and institutes of consecrated life of Ukrainian Greek-Catholic Church to the formation of national consciousness of Ukrainian children and youth / І. Myshchyshyn, S. Tcura// Czech-Polish historical and pedagogical journal. Journal of the Faculty of Education of Masaryk University Brno, 2014. – Vol. 6 /2014/1. – P.20–29
  7. Тsura S., Myshchyshyn I. Individual time perspective of a student: the self-conception of a prospective teacher / Svitlana  Тsura,  Iryna Myshchyshyn  // European ideas in the pedagogical ought: from national to supranational points of view. Some totalitarian aspects // Editors Ryszard Kucha and Henryk Cudak. – Lodz : Wydawnictwo Społecznej Akademii Nayk,  2013. – Р. 259–284.
  8. БіляковськаО, Мищишин І., Цюра С. Дидактика вищої школи / О. Біляковська, І.Мищишин С. Цюра // Навчальний посібник з грифом МОНмолодьспорту України. – Львів. – 2013. – 360 с. (– С. 5–7; 8–84; 143–190 )
  9. Цюра С. Особливості методології порівняльних педагогічних досліджень/ С. Цюра // Порівняльно-педагогічні студії. Науково-педагогічний журнал. К., 2013 – № 2(16).– С.7 – 13.
  10. Цюра С. Боднарчук Т. В.Сучасний стан організації білінгвальної освіти для національних меншин в Україні / С. Цюра, Т. Боднарчук //  Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики  навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // зб.наук. пр.– Випуск 32  / Редкол.: І.Я.Зязюн (голова) та ін. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма “Планер”, 2012. (– 538с.) С. 494-500
  11. Цюра С. Нові моделі соціального партнерства школи і сім’ї : приватна школа в Україні / С. Цюра // Збірник наукових праць “Педагогічна освіта: теорія і практика”. – Випуск 11. –  : Видавець ПП Зволейко Д.Г. – 2012. – (330 с.) С. 101-107.
  12. Цюра С. Prywatna szkoła na Ukrainie: w poszukiwaniu nowego modelu partnerstwa społecznego szkoły i rodziny / С. Цюра //  Prace naukowo-dydaktyczne państwowej wyższej szkoły zawodowej im. S.Pigonia w Krośnie. Zeszyt 56. – Кrosno.–2012.– S.339-349
  13. Цюра С. Калинюк Т. В.Характерні особливості відношення випускників до навчання у школі з поглибленим вивченням німецької мови: емпіричний аналіз / С. Цюра, Т. Калинюк // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору: Темат.вип./ [ Ін-тут вищ.осв. НАПН України; Київ. Міжнар. ун-тет; Ін-тут соціальної та політичної психології НАПН України та ін. ] . – К. 2011. – Додаток 2 до №3, т.8(33). – С. 390-397
  14. Цюра С. Особливості побудови суб’єктної часової перспективи (на прикладі професійної «Я-концепції» студента – майбутнього вчителя / С. Цюра // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. –  Львів,  – Вип. 27. – С.30-42.
  15. Цюра С. Гуменюк В.В.Історичний досвід і перспективи підготовки в Україні іноземних студентів (на прикладі медичної освіти) / С. Цюра, В. Гуменюк // Товариство «Рідна школа»: історія і сучасність: Наук. альм. Ч.6. / Упор. і наук. ред. Д.Герцюк, П.Сікорський. Львів, 2011. – С 275 – 282.
  16. Цюра С. Педагогічний вплив на розвиток професійної концепції студента. / С. Цюра //  Вісник Львівського університету. Серія педагогічна вип. 25. Ч.4. – 2009. –  С.94-103
  17. Цюра С. Гуменюк О.М.Розвиток професійної “Я-концепції” студента як фактор його фахової адаптації / С. Цюра, О. Гуменюк // Гуманітарні основи професійної адаптації майбутніх фахівців: Монографія / За ред. Г.П.Васяновича, С.М.Вдович. – Львів: 2009. –  334с. (Авт. С.44-57)
  18. Цюра С. Професійна підготовка вчителя у контексті педагогічної методології / С. Цюра //  Педагогічна освіта в Україні і Польщі: реалії та перспективи. Зб. наук. праць / За ред. Д.Герцюка і Р.Кухи. – Львів. 2008. – С.136-145
  19. Цюра С. Психологічні та психолінгвістичні особливості дослідження сфери сенсів особистості майбутнього вчителя / С. Цюра // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. Вип. 23. Львів 2008. –  С.98-109
  20. Цюра С. Мищишин І. Я. Якісні пріоритети розвитку сфери сенсів особистості майбутнього фахівця (на прикладі підготовки вчителя) / С. Цюра, І. Мищишин // Вища освіта України. – К., 2008. – Тематичний випуск “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. – Додаток 3, т. ІУ. – С.593-598
  21. Цюра С. Соціально-педагогічні аспекти розвитку цінностей громадянського суспільства в Україні: синергетичний підхід / С. Цюра // Другий український педагогічний Конгрес. Збірник праць Львів, 2006. – С.174-182
  22. Цюра С. Педагогіка особистого досвіду / С. Цюра // Практикум для самостійної роботи.– Львів. 2006. – Ч.1. 186 с.
  23. Цюра С. Педагогічна взаємодія у вищій школі: синергетичний підхід/ С. Цюра // Вісник Львівського університету.2004. Серія педагогічна. Вип. 18. – С.19-29
  24. Цюра С. Педагогічна взаємодія як система самоорганізовувана / С. Цюра // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна Вип. 19. Вид-во Львів, 2005. – С.51-64.
  25. Цюра С. Еволюція ідеї Українського педагогічного конгресу в контексті завдань західноукраїнського освітнього середовища/ С. Цюра //  Товариство “Рідна школа”: історія і сучасність : Науковий альманах. – Ч.3.  Упор. і наук. ред. П.Сікорський, Д.Герцюк, Ю.Заячук. – Львів. 2005. –  С. 46-51
  26. Цюра С. Особистісно-орієнтований підхід: від концептуальних засад до професійної підготовки вчителя / С. Цюра // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. Вип. 16. – Ч.1. – Львів, 2002. – С. 22-28
  27. Цюра С. Идея народности в образовательной периодической прессе Восточной Галиции второй половины ХІХ – начале ХХ вв. / С. Цюра // Edukacia Panstwo Narod w Europie Srodkowej i Wsochodniej XIX w. –Wroclaw, 2002. – С.95-99
  28. Цюра С. Педагогічні часописи товариства “Рідна школа” / С. Цюра // Товариство “Рідна школа”:Історія і сучасність:Наук.альм.Ч.1./Упоряд. і наук.ред. Д.Герцюк, С.Ярема. – Львів: Вид. Львів.край.т-ва “Рідна школа”, каф.педагогіки ЛНУ ім.Івана Франка, 2001.- Ч.1. –113-137
  29. Цюра С. Філософсько-педагогічні аспекти виховання у середовищі студенської молоді / С. Цюра // Вісник Львівського університету. 2001. Серія педагогічна. Вип. 15. – с.145-153
  30. Цюра С. І. Курляк Ukraińska prasa pedagogiczna w Awstro-Węgrzech (1863-1916) / С. Цюра, І. Курляк // Lubelski rocznik pedagogiczny T.XYIII.- Lublin 1998. – С.247-252
  31. Цюра С. Внесок професійного вчительського журналу “Промінь” у розвиток західноукраїнського  шкільництва/ С. Цюра //  Педагогіка і психологія професійної освіти.–Львів, 1997.-№1. – С.62-64

 

Наукова біографія

Цюра (Лаба) Світлана Богданівна (1962 р.н., нар. у с.Серники Перемишлянського р-ну Львівської обл.) – кандидат педагогічних наук (1994), доцент (1998). Закінчила Серниківську восьмирічну (1976) та Бібрську середню школу (1978), історичний факультет Львівського державного  університету імені І.Франка (1986), аспірантуру при кафедрі педагогіки і психології ЛДУ імені І.Франка (1993).

Протягом 1978-1983 рр. працювала  у Лопушнянській, Любешківській та Серниківській восьмирічній школах Перемишлянського р-ну.

З 1983 р. працює на кафедрі педагогіки і психології Львівського  університету ім. І.Франка старшим лаборантом, асистентом з погодинною оплатою. Паралельно викладала історію і правознавство у Серниківській основній школі Перемишлянського р-ну (1993-1996) та у 1985-86 рр. читала курс історії у Львівському  ПТУ № 53.

З 1992 р. працює  асистентом, з 1994 р. і до сьогодні доцентом  кафедри загальної та соціальної педагогіки факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка. Викладала окремі лекційні курси у Львівському медичному інституті, Українському Католицькому Університеті.

Автор понад 100 наукових публікацій, з них одна монографія, дванадцять навчальних посібників, більш як 10 статей опубліковано  за кордоном. Кандидатська дисертація “Ідея української національної школи у педагогічній пресі західноукраїнських земель другої половини Х1Х- початку ХХ ст.” була захищена у Прикарпатському університеті імені  В.Стефаника у 1994 році – це був перший на заході України захист кандидатських дисертацій з педагогіки.

Науковий керівник дисертаційних досліджень Когут С.Я. (кандидатська дисертація захищена у 2006 році), Калинюк Т.В. (2012), Бондарчук Т.В. (2012),  Гуменюка В.В (2016).

 

Проекти

1. Спільний видавничий  українсько-польський проект: “Педагогічна освіта в Україні та Польщі: реалії та перспективи”., 2009 р.; результати – участь у міжнародній конференції, опублікована стаття.

2.Брала участь у міжнародному англомовному проекті “Визначні педагогічні діячі та їхній вплив на процес європейської інтеграції: минуле, сучасне, майбутнє”, Польща Люблін 2012. За результатами участі у проекті опубліковано статтю у англомовному збірнику наукових праць

Розклад