Українська мова за професійним спрямуванням (013 Початкова освіта)

Тип: Нормативний

Кафедра: початкової та дошкільної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
53Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
516Крохмальна Г. І.ФПШ-31, ФПШ-32

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
548ФПШ-31Крохмальна Г. І.
ФПШ-32Крохмальна Г. І.

Опис курсу

Курс “Українська мова за професійним спрямуванням” має на меті поглибити знання студентів лексикології, орфоепії й акцентології, морфології, синтаксису української літературної мови, формувати необхідні комунікативні навички, підвищувати культуру професійного спілкування  як важливого чинника інтелектуального і професійного рівня педагога; збагатити  словниковий запас термінологічною лексикою, підвищити грамотність студентів і розвивати навички перекладу.
Основне завдання курсу полягає у забезпеченні послідовного і цілісного вивчення дисципліни, використовуючи для цього такі види навчальних занять як практичні заняття, самостійну та індивідуально-дослідну роботу.  Навчальна програма розрахована на студентів, які навчаються за освітньо-кваліфікаційними програмами підготовки бакалавра.

Мета та завдання навчальної дисципліни

  • Метою викладання навчальної дисципліни є:

формування умінь  і навичок досконалого володіння українською  літературною мовою у професійній сфері, підвищення рівня комунікативної компетентності майбутніх фахівців-педагогів.

  • Основними завданнями вивчення дисципліни є:
  • практичне оволодіння нормами сучасної української літературної мови;
  • вільне користування функціональними стилями та їх підстилями у навчальній діяльності і професійному вжитку;
  • засвоєння відомостей про призначення, структуру, мовні особливості ділових документів, вироблення навичок їх складання;
  • набуття навичок оперування фаховою термінологією, редагування і коригування фахових текстів,
  • розвиток комунікативних компетенцій, необхідних у професійному спілкуванні педагогів.
    • Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

  • принципи і засоби професійного мовлення;
  • особливості української мови як державної, її комунікативно-соціальні функції;
  • специфіку функціональних стилів сучасної української літературної мови;
  • основи ведення ділової документації українською мовою;
  • основні принципи професійного спілкування українською мовою;
  • основи педагогічної термінології;
  • види документів, пов’язаних із професійною діяльністю, реквізити документів, правила їх оформлення;
  • терміни та професіоналізми, які використовуються у фаховому спілкуванні;
  • лексичні, морфологічні, синтаксичні норми сучасної української літературної мови у професійному спілкуванні;
  • особливості професійного спілкування;
  • основи культури професійного спілкування;
  • етикет професійного спілкування.

вміти:

  • чітко визначати і користуватися двома формами професійного мовлення: усною і писемною, знати їх особливості;
  • володіти навичками культури мовлення і нормами української літературної мови;
  • складати професійні тексти та документи, дотримуючись норм сучасної української літературної мови, використовуючи методику складання фахової документації, термінологічні словники тощо;
  • здійснювати аналіз і коригувати тексти фахової інформації відповідно до норм української літературної мови;
  • перекладати тексти українською мовою, працюючи з іншомовними фаховими текстами, використовуючи термінологічні та електронні словники;
  • логічно формувати думки, дотримувати послідовності й точності викладу;
  • володіти принципами і засобами професійного спілкування;
  • володіти етикою та культурою діалогу.

Рекомендована література

Рекомендована література

Базова література

  1. Мацюк З., Станкевич Н. Українська мова професійного спрямування: Навчальний посібник. — К.: Каравела, 2008.
  2. Український правопис / НАН України, Інститут мовознавства ім. О.О.Потебні; Інститут української мови. — К., 1997.
  3. Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В. Сучасні ділові папери: Навчальний посібник. — К.:Арій, 2009.
  4. Гриценко Т.Б. Українська мова та культура мовлення: Навчальний посібник. — Вінниця: Нова книга, 2003.
  5. Крохмальна Галина Українська мова професійного спрямування: Навч-метод. посібник для студентів Педагогічного коледжу / Галина Крохмальна. – Львів: ЛНУ імені ІванаФранка, 2013. – 130с.
  6. Шевчук С.В. Ділове мовлення: Модульний курс: Підручник. — К.Арій, 2009.
  7. Шевчук С.В. Українське ділове мовлення: Підручник. — К.:Арій, 2009.
  8. Шевчук С.В., Кабиш О.О. Практикум з українського ділового мовлення: Навчальний посібник. — К.: Арій, 2009.
  9. Шевчук С.В., Лобода Т.М. Практикум з української мови: Модульний курс: Навч. посіб. — К.:Алєрта, 2009.

Матеріали

Питання на іспит

Матеріали лекції №1

Плани семінарських занять

Вправи для практичних занять

Зразки документів

Рекомендації щодо складання характеристики

Документи інформаційного характеру

Зразки документів 2

Лекція 7

План семінарського заняття

 

 

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму